תושבת חולון כבת 70 המתגוררת ברחוב אהרונוביץ' עברה תאונת דרכים קשה ומאז היא מרותקת לכיסא גלגלים. כשפנתה לעירייה בבקשה לקבל אישור לבנות ממ"ד בביתה, היא נתקלה בסירוב.
1 צפייה בגלריה
רחוב אהרונוביץ'
רחוב אהרונוביץ'
רחוב אהרונוביץ'
(צילום: פרטי)
קראו גם:
האישה מתגוררת עם בנה, שסובל מלקות, והבקשה הוגשה לעירייה לאחר שהבינה כי בשעת חירום היא תתקשה להגיע למקלט הציבורי בשכונה בזמן. לעזרתה נחלץ שכן, רונן גולדשטיין, שלו דווקא כן אישרו לבנות ממ"ד בביתו. "כשרק עברנו ושיפצנו היא כל הזמן היתה משאירה לנו בחוץ עוגיות ושתיה קרה, היום כבר אין שכנים כאלה", הוא מסביר, "לכן כששמעתי שהיא בעצמה מנסה להשיג אישור לממ"ד כמו שלי החלטתי לסייע לה. הרי לי ולה יש את אותן זכויות בנייה אז מדוע מסרבים לה?".
גולדשטיין החל לברר באגפי העיריה ושם הבין כי את הסירוב היא קיבלה בהתבסס על תקנון 77-78 הקובע שברחוב עם חזית מסחרית לא ניתן להוסיף בנייה. "אין בזה הגיון, זה רחוב מאוד גדול ויש כאן אולי חנות אחת. מקבלי ההחלטות חייבים להבין את החשיבות.
"המתיחות בצפון ובדרום כל הזמן חוזרת. מבחינתי היא ובנה מוזמנים להיכנס לממ"ד שלי, אבל גם אלי הם לא יצליחו להגיע בזמן. היא לא מבקשת צדקה, יש לה תקציב, היא רק צריכה אישור כדי לשמור על הביטחון שלה ושל בנה".
מהעירייה נמסר: "בקשת התושבת אכן סורבה, אך לאחרונה שלחה הוועדה המקומית ומהנדסת העיר מכתב בקשה להבהרה לוועדה המחוזית. אם תתקבל הסכמת הוועדה, נציג ממחלקת הרישוי יפנה לגברת בנוגע להגשת הבקשה להיתר מחדש".
כל העדכונים - חדשות חולון