טלי אלטשולר, רכזת המחשבים המיתולוגית של בית הספר היסודי "אשלים" בחולון, יצאה רק לפני שנתיים לפנסיה, כשהיא בסך הכל בת 62, ותכננה להתחיל להגשים חלום ישן ולהפיק פרויקטים בתחום המחשבים.
2 צפייה בגלריה
(בית ספר אשלים| צילום ארכיון: קובי קואנקס)
קראו גם:
אלא שחודש בלבד לאחר שחתמה על הפרישה לגמלאות במשרדי משרד החינוך, התגלתה בגופה מחלת הסרטן, ובמשך כשנתיים היא נאבקה בה. בשבוע שעבר היא הלכה לעולמה והותירה אחריה אלפי תלמידים ומאות אנשי צוות כואבים ומתגעגעים.
2 צפייה בגלריה
"עמוד תווך של בית הספר". טלי אלטשולר ז"ל
"עמוד תווך של בית הספר". טלי אלטשולר ז"ל
"עמוד תווך של בית הספר". טלי אלטשולר ז"ל
(צילום פרטי)
אלטשולר עבדה בבית הספר במשך 30 שנה, ולימדה את השכבות הצעירות, ובהפסקות הייתה המסמר של חדר המורות. "היא הייתה אישה נדירה, מלאה בחוש הומור בצורה בלתי רגילה", סיפרה חברתה ומורה לשעבר בבית הספר שיצאה גם היא לפנסיה, אורית אליאס. "תמיד צחקנו שגם מורות שלא מעשנות יושבות בפינת העישון רק כדי לבלות אתה עוד קצת. כולן ראו בה עמוד תווך של בית ספר.
"היה לה מוסר עבודה מדהים. כל מיזם שהכינה היא דאגה להנגיש לכל בית הספר, בלי קשר להגדרת תפקידה, פשוט כי היא הייתה נדיבה ואיכפתית.
"כמורה למחשבים הייתי קולטת את השכבות שלה, והם תמיד הגיעו מלאים בידע ורצון ללמוד. ההבנה שלהם שיקפה את האהבה והמסירות שלה למקצוע. היא לא הייתה סתם מורה, אלא אשת הוראה בלב ובנשמה. המורות, ההורים והתלמידים מאוד אהבו אותה וכולנו כואבים את לכתה".