עיריית חולון אישרה השבוע את צו הארנונה. המשמעות, בין היתר היא ייקור הארנונה ב־1.92 אחוז. בנוסף, הוחלט לייקר את הארנונה בחמישה אחוזים לדירות בנות 70 מ"ר ומעלה באזור ב'. מי שיספגו את ההתייקרות הם דווקא תושבי השכונות המוחלשות.
1 צפייה בגלריה
קריית מיכה בחולון. ביקשו החרגה
קריית מיכה בחולון. ביקשו החרגה
קריית מיכה. ביקשו החרגה
(צילום: קובי קואנקס)
העלייה על פי הצו היא שגרתית ומותאמת לאישור של משרד הפנים עבור רשויות מקומיות. עם זאת, עלתה ההצעה הנוספת לסדר, להעלות את צו הארנונה בחמישה אחוזים נוספים עבור דירות ששטחן מעל 70 מ"ר באזורי ב'. בפועל, מדובר בשכונות המוחלשות יותר בעיר, בהן ג'סי כהן, נווה ארזים, תל גיבורים וקריית מיכה.
קראו גם >>>
חבר מועצת העיר ניסן זכריה קרא השבוע לראש עיריית חולון מוטי ששון, להחריג את קריית מיכה מכלל השכונות שיספגו את הייקור, כיוון שמדובר בשכונה שנמצאת בבת ים, וממילא מנותקת מחולון ומתמודדת עם אתגרים רבים עקב המרחק.
תחילה נראה כי ששון נענה בחיוב להצעה, והיועצת המשפטית של העירייה אף ביקשה להעלות את ההצעה להצבעה, אך אז דרשו חברי האופוזיציה במועצת העיר להחריג אזורים נוספים, בטענה כי גם הם מתמודדים עם אתגרים רבים.
ששון הבין שהמהלך עלול לפגוע בהצעה כולה, ועל כן החליט לבטל את ההחרגה והעלה להצבעה את ההצעה המקורית, שכוללת את קריית מיכה.
לראשונה מזה שנים היה חשש אמיתי כי צו הארנונה לא יאושר בהצבעה ראשונה, וזאת בגלל מספר חברי מועצה מהקואליציה שצמו אתמול את צום י"ז בתמוז, ועל כן נעדרו מההצבעה.
באופן חריג נאלץ ששון להתמודד עם מספר מצומצם של מצביעים מהקואליציה, אך בסופו של דבר היא עברה ברוב של עשרה מצביעים בעד ושמונה נגד.
לעדכונים - חדשות חולון