משרד האנרגיה מפרסם מדי שנה מדד השוואתי של צריכת חשמל לתושב ברשויות המקומיות בישראל. על פי הנתונים, השנה חלה עלייה במספר הרשויות שדיווחו על צריכת האנרגיה שלהן לעומת 2018, ביניהן גם עיריית חולון.
1 צפייה בגלריה
לילה בחולון
לילה בחולון
לילה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
המדד מתבסס על נתונים שמילאו הרשויות באמצעות דיווח צריכה שנתי מקוון, ומוצגים בו שני פרמטרים מרכזיים: סך צריכת החשמל הרשותית לתושב וסך צריכת החשמל של תאורת החוץ לקמ"ר. השנה דיווחו 75 אחוז מכלל הרשויות והמועצות האזוריות בישראל על צריכת האנרגיה שלהן, זאת לעומת 65 אחוז בלבד בשנה שעברה.
מהנתונים עולה כי 50 אחוז בממוצע מצריכת האנרגיה של הרשות, היא בגין תאורת הרחובות, כ־30 אחוז נוספים מהצריכה מתבצעת במוסדות חינוך והשאר במבני ציבור. דיווחי הצריכה מאפשרים לרשויות למפות את צריכת האנרגיה בקרב הצרכנים השונים ולקבל החלטה מושכלת על צעדי חיסכון באנרגיה.
על פי הנתונים בשנת 2018 השתמשה העירייה ב־589 אלפי קוט"ש לקמ"ר ובשנת 2019 ב־580 אלפי קוט"ש לקמ"ר. לכאורה נראה שיפור קל, אך בפועל חולון ממוקמת ברף האדום של רשויות מקומיות שמשתמשות בצריכת חשמל גבוהה מאוד.
שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ: "השוואת נתוני צריכת החשמל של כל תושב ברשויות המקומיות הכרחית להתייעלות משק האנרגיה ולמציאת חלופות חסכוניות יותר ומזהמות פחות".
מעיריית חולון נמסר: "מהנתונים עולה כי צריכת החשמל לתאורת חוץ מצויה במגמת ירידה, וזאת למרות הגידול שחל בכמות עמודי התאורה החדשים שהותקנו בעיר".