כמעט שנה אחרי שנפרדו בגלל מגבלות הקורונה, התאחדו מחדש בני הזוג רינה ויעקב דהן מחולון. אלא שהם חוששים כי השמחה עלולה להסתיים מהר מאוד.
1 צפייה בגלריה
רינה ויעקב. "רוצים לחיות בשקט"
רינה ויעקב. "רוצים לחיות בשקט"
רינה ויעקב. "רוצים לחיות בשקט"
(צילום פרטי)
קראו גם:
לפני כמעט 20 שנה פגש יעקב את רינה, במקור מהפיליפינים, והשניים התאהבו. לאחר שלוש שנים השניים נישאו ובין משפחותיהם נוצר קשר חם ואמיץ, וילדיה של רינה רואים ביעקב את אביהם. בינואר 2020, זמן קצר לפני התפרצות הקורונה ובזמן שרינה עדיין הסדירה את מעמדה כאזרחית מדינת ישראל, טסו השניים לפיליפיניים על מנת ללוות את בתה ההריונית של רינה. בני הזוג סיכמו כי לאחר חודש יעקב ישוב לעבודתו בארץ ואילו רינה תישאר עוד קצת עם הבת, אך אז פרצה המגיפה ומכיוון שרינה עדיין לא מוגדרת כאזרחית מדינת ישראל, נמנע ממנה לשוב לארץ.
"בסך הכל רצינו להשתתף בלידת הנכדה", סיפר יעקב בראיון ל"ידיעות חולון-בת ים" באוגוסט 2020, "כשחזרתי לפניה לא דמיינתי שיקרעו אותי מהלב שלי. זאת אכזריות בלתי נתפסת להפריד זוג נשוי, אנחנו לא ילדים, שנינו בני יותר מ־60 ואנחנו רוצים להיות יחד".
לפני חודשים ספורים הצליחה רינה לשוב לביתה שבחולון אך לה וליעקב עדיין אין מנוחה. למרות הבירוקרטיה הרבה והעובדה שהם נשואים שנים רבות, לרינה עדיין אין מעמד חוקי ואשרת העבודה שהיתה לה לפני הטיסה לפיליפינים בוטלה.
"בתקופה שהיא היתה בפיליפינים היו צריכים להאריך לה את האשרה, כפי שעושים כל חמש שנים, ולא עשו זאת", מסביר יעקב. "בכל פעם אומרים רק עוד אישור אחד ועוד מסמך לשלם אבל כלום לא קורה. היא לא יכולה לעבוד, לא יכולה לקבל ביטוח רפואי, אי־אפשר לחיות ככה, זה מאוד מתסכל. אנחנו אנשים מבוגרים, אין לנו כוח או יכולת להמציא סיפורים, אנחנו רק רוצים לחיות בשלווה".
ורינה מוסיפה: "אני רוצה לחיות בשלום עם בעלי וזהו. לא רוצה לפחד בכל פעם שאני צריכה לבקר בני משפחה או את ילדיי".
מרשות האוכלוסין נמסר בתגובה: "לאחר שנה בה לא שהתה בישראל ועוד בטרם נסעה עלו תהיות לגבי הזוגיות. נערך לבני הזוג ראיון זוגי, כנדרש, לבחינת המשך ההליך. במהלך הריאיון עלה כי הגברת רשומה באופן רשמי כמטפלת סיעודית של מר יעקב דהן בביטוח לאומי. לכשיתגבשו החלטות בנושא, נשלח תשובה לבני הזוג".