כאשר התחיל את המשמרת שלו בהר מירון בשעה 14:00 בצהריים לא יכול היה אליו חיים מיימון, חובש בכיר באיחוד הצלה ותושב חולון, לנחש את גודל הטרגדיה הצפויה. לפני שהכל החל כבר הספיק לסייע בעשרים מקרים שונים, כולל החייאה מוצלחת, אך הזוועה עוד הייתה לפניו.
1 צפייה בגלריה
זירת האירוע במירון
זירת האירוע במירון
זירת האירוע במירון
(צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)
"אני נוהג להגיע למירון בכל שנה שאפשר, אתמול הגעתי והתחלתי משמרת ב14:00 והיו מקרים שגרתיים, בערך 20 מקרים של עזרה רפואית כמו התייבשות וכדומה, אפילו החייאה מוצלחת על אדם שהתמוטט", הוא מספר.
קראו גם:
"בשעות הלילה הייתי אחראי על נקודת הזנקה, כשהאסון קרה יצאה הודעה על אירוע קל של אלימות עם מספר נפגעים. יצאתי לכיוון ושם כבר ראיתי שוטרים ומיד הבנו את גודל האסון, זה היה ברור שלא מדובר באירוע קטן אז מיד הזעקתי את כוחות החירום, היינו בערך 100 מתנדבים של איחוד הצלה בשטח וכולם מיהרו למקום".
מטעמי צנעת הפרט מימון לא יכול לפרט את כל מה שראה, אך נדמה כי גם עבור החובש המנוסה מדובר במראות חריגים. "היו המוני אנשים אחד על השני, ניסינו להוציא אותם אחד אחד, ונוצר לחץ גדול. ברגע שהגיעו כוחות הצלה התחלנו לתת טיפול ראשוני על פי הפרוטוקול לאירוע רב נפגעים, זה אומר קודם כל מי שבסכנת חיים אבל אפשר להציל אותו. ביצעתי שלוש החייאות מוצלחות על אנשים שכבר לא היה להם דופק".
רק היום (שישי) בשעות הצהרים שב מימון לביתו שבחולון, ולמרות הלילה הקשה שחווה הוא משוכנע כי ישוב למירון. "אני אדם מאמין שיודע שהכל מלמעלה ואם הוא הביא את זה אנחנו מסתכלים על זה בצורה הכי טובה".
איך מתאוששים ממראות כאלה?
"ברגע האמת אתה מתמקד במי שאתה יכול להציל, אתה לא מתמקד במראות הקשים או במי אתה מכיר ומי לא, ביום יום אני מאוד פעיל בהתנדבות שלי, אני לא מתעסק וחושב על זה. בהמשך אנחנו גם מטפלים בפן הנפשי, יש לנו את יחידת חוסן שמעניקה סיוע רגשי לנפגעים. יש לי ניסיון ואני יודע איך להמשיך הלאה גם אחרי אירוע כזה, כי יש עוד אנשים שצריכים את העזרה שלי. אני אשוב למירון בשנה הבאה בשמחה ובאהבה".