שלושה אוטובוסים ושישה מיניבוסים יצאו מבת ים לכיוון הר מירון בעזרת המועצה הדתית בת ים, בעקבות האסון החל המירוץ לאתרם ולהשיבם בשלום.
1 צפייה בגלריה
אסון במירון
אסון במירון
אסון במירון
(צילום: גיל נחושתן)
"הוצאתי מאות אנשים למירון וכל הלילה אני ער כדי להחזיר אותם בשלום לביתם", מספר מזכ"ל המועצה הדתית בבת ים, דן בסו. כ-240 מתושבי העיר יצאו בהסעות המאורגנות הללו. עם השמע דבר האסון החלו במועצה לפעול במלוא הכוח על מנת לאתר ולהחזיר אותם.
קראו גם:
"אנחנו כל הלילה ערים", מספר בסו. "הקמנו חדר מצב וירטואלי מול ראש העירייה וקב"ט העירייה. האוטובוסים הצליחו להחזיר את מי שנסע אתם, מיניבוס אחד לא נכנס בכלל למירון, השני המתין והצליח לחזור עם 10 אנשים ולמיניבוס השלישי לא נתנו לו לפנות בכלל. רוב התושבים שבו לאזור, יש עוד כ 30 במירון אך אנחנו בקשר רציף אתם ומבצעים טלפונים לכולם. חלק מהאנשים התקדמו לכיוון כרמיאל על מנת לשוב ברכבת".
גם בחולון סיעת ש"ס הוציאה 3 אוטובוסים, יו"ר הסיעה וסגן ראש העיר, חיים סברלו, שנוהג להגיע למקום בכל שנה החליט החג לחרוג ממנהגו: "אני כל שנה שם אבל בגלל הקורונה העדפתי להימנע מזה, מי חשב שיקרה כזה אסון נורא? הנכדה שלי הייתה בדרך לשם כשחסמו את הכבישים והיא הודיעה לאשתי מה קרה, כי הבן שלי היה שם. אבל לשמחתי הוא מהר יצר קשר ועדכן שהוא מצליח למצוא דרך לשוב לביתו בירושלים. זה אירוע מזעזע ולא נתפס".
עיריית חולון כבר הודיעה כי כל האירועים שתוכננו לרגל החג בוטלו:
"התעוררנו לבוקר כואב וקשה. לבנו עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן ומייחלים לרפואה שלמה לפצועים. ראש העירייה מוטי ששון הנחה על ביטול אירועים שתוכננו במסגרת ל״ג בעומר להיום ובכלל זה הפעילויות במרכז קהילתי נאות שושנים".
עוד ציינו בעירייה כי שירותי הרווחה בכוננות וערוכים לסייע לתושבים בכל פנייה. לרשותכם המוקד העירוני 106 שערוך לקבל פניות ולסייע במידע ככל שיהיה בידינו.