יום כיפור כידוע הינו יום שמסמל סליחה וחשבון נפש. לאחרונה הגיעו אליי בני זוג לגישור. עיקר הסכסוך ביניהם היה סביב היום עצמו והצום שנלווה אליו: כשהבעל התעקש לצום והאישה סירבה בכל תוקף.
2 צפייה בגלריה
הבעל התחזק בדת
הבעל התחזק בדת
הבעל התחזק בדת
(צילום המחשה: Shutterstock)
מקור הסכסוך בין שני בני הזוג, שהתחתנו כחילונים לכל דבר ועניין, התחיל לפני שנים ספורות, אז החל הבעל להתקרב יותר לדת. "אחרי תכנים שהוא נחשף אליהם ברשתות החברתיות ושיחות שניהל עם חברים פתאום הוא התחיל להקפיד על קידוש בשבתות, הלך לבית הכנסת בשבת בבוקר, הניח תפילין וקיים את המנהגים העיקריים בחגים השונים", סיפרה לי האישה.
"למען האמת, די התחברתי לזה איפשהו, כי זה גם לחבר את הילדים למסורת וליהדות ואפילו תמכתי בזה, אבל לא חשבתי שזה יבוא על חשבון דברים אחרים".
האישה ציינה כי לפני מספר חודשים הפתיעה את בן זוגה כשסגרה לשניים חופשה רומנטית בחו"ל, שכוללת חלק מתקופת חגי תשרי, אלא שאז החלו לצוץ הבעיות. "תכננתי לנו חופשה בכוונה בתקופה הזו בה עדיין יש מזג אוויר נעים ואפשר לטייל, וזה כבר לא יולי-אוגוסט. בעלי באמת שמח בהתחלה אבל כשהבין שהחופשה תימשך גם ביום כיפור, הוא אמר לי: 'אין סיכוי שאני בחו"ל ביום כיפור. את יודעת כמה חשובים לי הצום והתפילות, ויום כיפור בארץ זו לא אותה תחושה כמו יום כיפור בחו"ל, ששם הכל פתוח".

קראו גם:

האישה ההמומה ענתה: "סיכמנו שההתקרבות שלך לדת לא תבוא על חשבון היחסים בינינו והקשר המשפחתי. אתה רוצה כל כך לצום? אתה יכול לעשות את זה בחו"ל. אנחנו כל השנה עסוקים עם העבודה ודברים אחרים שמטרידים אותנו, אז עד שאני סוגרת לנו חופשה כדי להתאוורר ולהיות יחד אתה רוצה לבטל רק בגלל יום כיפור? תחשוב מה יותר חשוב לך".

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

כשמערכת היחסים בין השניים הגיעה לנקודת רתיחה, הם הגיעו אליי להליך גישור. אחרי ששמעתי את טענות בני הזוג, אמרתי להם: "אל תגרמו ליום כיפור לפרק את החבילה, אלא תחשבו איפה כל אחד יכול להתפשר וכך תוכלו להמשיך לחיות יחד בדרכי שלום".
לאחר מכן הצעתי להם שביום כיפור עצמו ישהו במרחק הליכה מבית חב"ד כדי שהבעל יוכל לאכול שם את הסעודה המפסקת, לצום וגם להגיע לתפילות כשירצה.
לשמחתי השניים קיבלו את ההצעה ברוח טובה ויצאו לחופשה באווירה מפויסת.