עקב הפיגועים האחרונים שהתרחשו ברחבי הארץ ובאזורים הומי אדם, החלו לקום בחולון ובבת ים יוזמות פרטיות של אזרחים שמבקשים להגן בעצמם על המרחב הציבורי. "כאב לשלושה ילדים שחשים חוסר ביטחון במרחב הציבורי, אני מרגיש שלא עושים מספיק כדי לשמור עלינו וקורא לציבור להצטרף", אומר אחד מהם.
2 צפייה בגלריה
אימון במטווח בכפר סבא
אימון במטווח בכפר סבא
אימון במטווח
(צילום: יריב כץ)
קראו גם:
הפיגועים האחרונים בחדרה, בני ברק ותל אביב, העלו את סף החרדה ויצרו תחושה קשה של חוסר ביטחון בקרב הציבור.
לנוכח המקרים חשו תושבים פרטיים צורך להתגייס למען המאבק הלאומי לשמירה על רחובות ישראל, ובזמן האחרון קמו מספר יוזמות פרטיות לארגון מתנדבים שיסייעו.
2 צפייה בגלריה
מיקי בוזגלו
מיקי בוזגלו
מיקי בוזגלו
(צילום: קובי קואנקס)
"כמי שחי בחולון 42 שנה וכאב לשלושה ילדים שחשים חוסר ביטחון במרחב הציבורי, אני מרגיש שלא עושים מספיק כדי לשמור עלינו", אומר הפעיל החברתי וחבר מועצת העיר חולון לשעבר מיקי בוזגלו, שבימים אלה פועל על מנת להקים קבוצת מתנדבים תחת השם "מלאכי הנץ", שתכלול יוצאי יחידות קרביות, תושבים בעלי רקע בטחוני או רצון ללמוד הגנה עצמית ולשאת נשק. "הקבוצה תכלול אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום הלחימה, סיור ומומחי טכנולוגיות. הם יסייעו במקרי חירום בחולון בלבד, עם דגש על מקרי אר"ן (אירוע רב נפגעים) ויעניקו סיוע במצבי חירום אל מול הפיקוד המשטרתי".
גם בסניף "ידידים" בת ים נערכים בנושא. מנהל הסניף, מוטי עמר, יצא ביוזמה פרטית במסגרתה הוא מגייס מתנדבים נושאי נשק שברגע האמת יצטרפו לסיורי שמירה ברחבי העיר.
"מדובר במתנדבים עם רשיון לשאת נשק", הוא אומר. "כרגע אנחנו במיפוי ראשוני, כאשר כולנו תקווה שלא ניאלץ כלל להיעזר בהם, אך לצערי יש לנו ניסיון בבת ים עם תקופות מאתגרות כמו זו, ולנוכח המקרים חשבנו שזה נכון להיות מוכנים ובמידת הצורך להתאגד ולסייר יחד ברחובות".