פעילים חברתיים מחולון זועמים על מינויה של מנכ"לית העירייה לשעבר, חנה הרצמן, לתפקיד דירקטורית עירונית. "היא סיימה את עבודתה לאחר ממצאים קשים של מבקר המדינה ונדרשה להשיב כספים לקופה הציבורית".
3 צפייה בגלריה
השיבה כספים. הרצמן
השיבה כספים. הרצמן
השיבה כספים. הרצמן
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
בשבוע שעבר אישרה מועצת העיר של חולון את מינויה של הרצמן לדירקטורית נציגת הציבור בחברה לבילוי ובידור.
כזכור, בשנת 2017 התפטרה הרצמן לאחר 34 שנות עבודה בעירייה, 23 מתוכן כמנכ"לית העירייה. עזיבתה לוותה בטעם רע, לאחר שבשנת 2016 פורסם דוח מבקר המדינה לענייני רשויות מקומיות, ובו התייחס המבקר לנסיעותיה הרבות של הרצמן לחו"ל במסגרת עבודתה, שימושה בכספי ציבור לחופשות פרטיות, דיווחיה הלא נכונים על שעות עבודה וגם העובדה שהקימה ועדה לאישור עבודות שקיבלה החלטות ומכרזים בניגוד לחוק.
3 צפייה בגלריה
"להמעיט מהעבירות". ששון
"להמעיט מהעבירות". ששון
"להמעיט מהעבירות". ששון
(צילום: קובי קואנקס)
בהמשך היא גם נדרשה להשיב 43 אלף שקלים לעירייה, כספים שקיבלה בניגוד לחוק.
למרות אקורד הסיום הצורם, חזרתה של הרצמן לא מפתיעה. בינה לבין ראש העירייה מוטי ששון קיימים יחסי חברות חמים והדוקים וששון מעולם לא הסתיר את הערכתו הרבה להרצמן וכמה הוא מצר עד היום על כך שעזבה את תפקידה.
בעקבות המינוי החדש, טוענים פעילים חברתיים כי הרצמן מנסה לסלול את דרכה חזרה לתפקידי מפתח בעירייה.
"המשמר החברתי חולון" אף פנה ליחידת הדירקטורים במשרד האוצר בדרישה לבחון את המינוי ולבטל אותו.
"חנה הרצמן סיימה את עבודתה לאחר ממצאים קשים של מבקר המדינה בדבר התנהלותה", אומרת מייסדת המשמר החברתי חולון, ליאורה פור. "זה כלל השבת כספים לקופת העירייה, הליך שמדבר בעד עצמו. בל נשכח שתפקידה הבכיר ביותר ברשות רק מעצים את חומרת העבירה. גם אז ששון עמד מנגד ואיפשר להרצמן לעשות בעירייה כבשלה, ואשמתו לא פחותה מאשמתה. כל ניסיונותיו להמעיט בישיבת המועצה מהעבירות שבוצעו, לא יכשירו את השרץ. הוא ממשיך להתעלם מכללי מינהל תקין ועל כך אני וחבריי למשמר החברתי חולון לא נעבור לסדר היום".
3 צפייה בגלריה
"ממצאים קשים". פור
"ממצאים קשים". פור
"ממצאים קשים". פור
(צילום פרטי)
מעיריית חולון נמסר: "רוב חברי מועצת העיר סבורים כי יכולותיה המוכחות וניסיונה רב השנים של חנה הרצמן כמנכ"ל העירייה יביאו לתרומה חיובית גם כנציגת ציבור בחברת בת עירונית, וזאת בדומה לגמלאי עירייה בכירים אחרים שמונו לנציגי ציבור בחברות בנות, ולכן אישרו את הצעתו של ראש העיר למנותה. יודגש, כי חנה הרצמן פרשה מהעירייה מיוזמתה לפני כחמש שנים והסדירה את ענייניה מול העירייה ומול הרגולטורים במדינה לשביעות רצון כל הגורמים".
מטעמה של הרצמן לא נמסרה תגובה.