הלילה עם תחילתה של השנה האזרחית החדשה 2024 היה עמוס ומרגש במחלקת היולדות של שמיר-אסף הרופא. אפילו ירי הרקטות מעזה והאזעקה שנשמעה היטב בדיוק בחצות הלילה לא עצרה את הפעילות המבורכת - תינוקות חדשים הגיעו לעולם.
3 צפייה בגלריה
ההורים המאושרים והמיילדת איריס אייזנברג
ההורים המאושרים והמיילדת איריס אייזנברג
ההורים המאושרים והמיילדת איריס אייזנברג
(צילום: דוברות שמיר אסף הרופא)
עשרה תינוקות חדשים: חמישה בנים וחמש בנות נולדו בשעה טובה לשנה האזרחית החדשה 2024. התינוק הראשון לשנת 2024 נולד בשעה 3:00 לשיר וארז שף מבאר יעקב. הוא נולד במשקל 3.300, ושימח את המחלקה כולה.
ההורים הנרגשים: "מרגש להתחיל את השנה האזרחית החדשה בידיים מלאות. היתה לנו חווית לידה טובה בזכות המיילדת איריס אייזנברג וכל הצוות המקצועי של חדר לידה שמיר. זהו הילד השני שלנו אשר נולד כאן ואנו כבר מרגישים בבית, תפילתנו שהשנה האזרחית החדשה תביא איתה בשורות טובות ותקווה חדשה לילדינו".

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
 דניאל וקורל עם בנם התינוק, המיילדת רעיה דוידוב וד״ר איליה קליינר
 דניאל וקורל עם בנם התינוק, המיילדת רעיה דוידוב וד״ר איליה קליינר
דניאל וקורל עם בנם התינוק, המיילדת רעיה דוידוב וד״ר איליה קליינר
(צילום: דוברות המרכז הרפואי וולפסון)

גם בחדרי הלידה של המרכז הרפואה וולפסון השמחה הייתה רבה. התינוק הראשון לשנת 2024 נולד שם בשעה 00:16 במשקל 2.865 ק"ג, לקורל סרוגו בת ה-29, ובעלה דניאל, תושבי חולון.
את הלידה של קורל, ליווה ד״ר איליה קליינר, מנהל חדרי לידה במרכז הרפואי וולפסון והמיילדת רעיה דוידוב.
קורל מספרת: ״זהו רגע פסטורלי ומאושר בשבילנו, חווית הלידה הייתה מדהימה. בתקופה כזו - זה הניצחון הקטן שלנו!".
רוחמה גטהון, בת 31 מגדרה, הגיעה הלילה לחדר לידה במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית ללידתה השניה, כשהיא מקווה לעבור לידה רגילה לאחר שהלידה הקודמת הסתיימה בקיסרי חירום. אבל היא לא תכננה ללדת דווקא ביום הראשון של השנה החדשה, וכשברקע - אזעקות.

3 צפייה בגלריה
המיילדת דסי, רוחמה והמיילדת מירב.
המיילדת דסי, רוחמה והמיילדת מירב.
המיילדת דסי, רוחמה והמיילדת מירב.
(צילום: המרכז הרפואי קפלן)

״בלידה הראשונה עברתי ניתוח קיסרי חירום בגלל מצג עכוז בפתיחה מלאה, ובלידה השניה רציתי לידה רגילה. פחדתי מכל התהליך בדרך, מהאפידורל, מהאפשרות לקרע ברחם בגלל הקיסרי, ובעיקר לעבור שוב ניתוח קיסרי חירום. במיון במרכז הרפואי קפלן קיבלו אותי מהממם גם הרופאים וגם המיילדות, וגם קיבלתי הסבר על תהליך לידה רגילה ועל הסיכונים האפשריים בעקבות ניתוח הקיסרי שעברתי״, מספרת רוחמה.
רוחמה התקבלה לחדר לידה, שם היא פגשה את המיילדת דסי אדלה: ״פחדתי לקבל אפידורל, אבל אחרי הסבר מעמיק של המיילדת דסי החלטתי בכל זאת לקבל אפידורל, והמרדים הגיע ממש תוך כמה דקות, הוא נתן לי להרגיש בנוח ועבר חלק״.
בדיוק בשעה חצות, בעודה בחדר לידה, נשמעה ברחובות אזעקה, והמיילדות דסי ומירב סייעו לה להגיע למרחב מוגן. ״הייתי רגועה שהמיילדות דסי ומירב איתי, וזה נתן לי הרגשה טובה ותומכת״, סיפרה רוחמה. ״תוך שעתיים הגעתי לפתיחה מלאה ובמהלך הלידה דסי נתנה לי הרגשה של ביטחון ואכפתיות, והיתה לי חווית לידה מדהימה״.
רוחמה ילדה בשעה 02:25 בת במשקל 2.778 ק״ג.
המיילדת מירב שער: ״חדר לידה הוא תמיד מקום מרגש, ובתקופה הזו של המלחמה אפילו יותר. העובדה שגם במהלך במלחמה ואחרי כל מה שקרה מאז השבעה באוקטובר אנחנו ממשיכות לקבל פה לידות, היא ניצחון הרוח של העם היהודי. אני מאחלת לכולנו ששנת 2024 תהיה שנה שקטה יותר, שתביא עימה שלווה לעם ישראל, והרבה תינוקות חדשים שיגדלו לעולם טוב יותר״.
מזל טוב!