בחג הסוכות, בשבת וגם בשמחת תורה, ייאלצו תושבים רבים בבת ים וחולון להישאר בבתיהם או להסתמך על מוניות יקרות כדי לנוע בעיר או מחוצה לה. האם המצב הזה ישתנה אי פעם, ושתי הערים יצטרפו למיזם "נעים בסופ"ש"?
5 צפייה בגלריה
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש. יגיע אי פעם לבת ים?
(צילום: עיריית ת"א)

נעים בסופ"ש, אבל לא אצלנו


לפני מספר שבועות הניחה חברת מועצת העיר בת ים, קטי פיאסצקי, הצעה על שולחן מועצת העיר, ומטרתה לחבר את בת ים למיזם "נעים בסופ"ש", שכבר מחבר בין 14 ערים ורשויות בשעות שבהן אין תחבורה ציבורית. גם בחולון ניסה חבר מועצת העיר, שחר האס, להעביר הצעה כזו, נכון לעכשיו ללא הצלחה.
מערך ההיסעים "נעים בסופ"ש" כבר פועל בערים וברשויות: אבו גוש, גבעתיים, הוד השרון, הרצליה, כפר סבא, מבשרת ציון, מודיעין-מכבים-רעות, מטה יהודה, נס ציונה, קריית אונו, רמת שרון, רעננה, שוהם ותל-אביב-יפו. המערך החינמי מאפשר נסיעה אל מרכז הערים ובין השכונות, בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה.

5 צפייה בגלריה
מפת נעים בסופ"ש. ויש גם קו חדש - 723 לרעננה
מפת נעים בסופ"ש. ויש גם קו חדש - 723 לרעננה
מפת נעים בסופ"ש. ויש גם קו חדש - 723 לרעננה
(צילום: נעים בסופ"ש)

קראו גם:

תחבורה ציבורית בשבת בחולון? המאבק ממשיך


בימים האחרונים כשלה סיעת "צעירים פלוס", בראשות מורן ישראל, להעביר הצעה להצטרף למיזם "נעים בסופ"ש" בחולון. מרבית הקואליציה של שי קינן הצביעה נגד.
יוזם ההצעה, חבר מועצת העיר שחר האס מסיעת "צעירים פלוס", בשיחה עם "מיינט חולון": "תחבורה ציבורית בסופי שבוע היא צורך בסיסי עבור רבים מתושבי חולון. סבתא שרוצה לבקר את נכדיה, צעירים שמבקשים לצאת לבלות בבטחה, ומשפחות שמעוניינות לטייל ללא דאגות כלכליות. הצטרפות חולון למיזם 'נעים בסופ"ש' נועדה לענות על צרכים אלו, ולחבר את העיר שלנו באופן הדוק יותר למטרופולין גוש-דן. המיזם יתרום לשיפור הניידות, הבטיחות בדרכים, והפחתת זיהום האוויר בעיר. זהו צעד חשוב לקראת שוויון הזדמנויות ונגישות לכל תושבי העיר, במיוחד עבור אלו שאין ברשותם רכב פרטי".

5 צפייה בגלריה
שחר האס
שחר האס
שחר האס. לא מתכוון לוותר
(צילום: קובי קואנקס)

על אי גריפת הרוב הדרוש להצעה אמר האס: "לצערי, הרוב האוטומטי של ראש העיר במועצת העיר סרב לדון בנושא ולקבל את הצעתנו. בלטה במיוחד התנגדותם התמוהה של נציגי מפלגת העבודה במועצת העיר, אשר עמדה בניגוד מוחלט לצורך של ציבור הבוחרים שלהם. גם חלק מנציגי מח"ל תמכו בתחבורה בסופי השבוע בעבר אך בחרו הפעם להתנגד להצעה. במהלך הישיבה, אישש שי קינן את העובדה שכבר היום חולון מממנת בכספי ציבור תחבורה בשבת באמצעות פרויקט "קווי לילה", כך שהחלטת הקואליציה להתעלם מהקריאה הציבור המבקשת להצטרף לפרויקט נעים בסופ"ש, איננה ברורה כלל".
תנסה שוב?
"חולון היא עיר מגוונת, וחוזקה טמון ביכולתנו לחיות יחד תוך כבוד הדדי. אנו מאמינים שהמיזם יכול לתרום לכלל תושבי העיר, ויהפוך את חולון לעיר יותר נגישה, מחוברת וירוקה ולכן נמשיך להיאבק ולדרוש את הפעלתו גם בעתיד".

5 צפייה בגלריה
קינן. דורש מעורבות
קינן. דורש מעורבות
קינן. רוב אוטומטי של ראש העיר הפיל את ההצעה.
(צילום: יח"צ)

גם תושב חולון, מקס מורוגובסקי, מומחה לתחום התחבורה, הגיב לכישלון בישיבת המועצה ואמר: "תושבי חולון נוכחו לדעת פעם נוספת ששיקולים קואליציוניים של ראש העיר קודמים לרווחה וחופש התנועה שלהם. סיעת 'צעירים פלוס' העלתה הצעה פרגמטית שמבטיחה פתרון משביע רצון למי שצריך, תוך הבטחה למעבר בצירים מרכזיים ותחבורה שקטה, אך כנראה טובת התושבים לא עומדת לנגד עיני הקואליציה. מאכזב לגלות שאפילו מפלגת העבודה, זו שעל פניו חרטה את הפלורליזם על דגלה, לא חשבה פעמיים להצביע יחד עם ראש העיר שי קינן, כדי לפגוע בתושבי חולון. גם הפעם חולון תישאר האחות החורגת של גוש דן הודות לראש העיר ושותפיו".

תהיה תחבורה ציבורית בבת ים בשבת?


בישיבת מועצת עיריית בת ים הקרובה (המתוכננת לשבוע הראשון של נובמבר) ההצעה של פיאסצקי תעלה להצבעה ותקבל רוח גבית וחיזוק גם מסיעת 'ישראל ביתנו' במועצת העיר שנציגיה הודיעו שיצביעו בעד, לצד עוד כמה חברי מועצה.
בשיחה עם "מיינט בת ים" אומרת פיאסצקי: "ההצעה שהגשתי, הקוראת להצטרף למיזם "נעים בסופ"ש" מייצגת את רוב הציבור בעיר ותתן מענה אמיתי. כולי תקווה שחבריי לשולחן מועצת העיר ישימו לנגד עיניהם את התושבות והתושבים ולא את הפוליטיקה הקטנה שכולנו מאסנו ממנה. תפקידנו כנבחרי ציבור הוא לשפר את העיר ולהיטיב עם התושבות והתושבים. הציבור מבין את זה ועכשיו תור נבחרי הציבור להבין את זה".
פיאסצקי עסוקה בימים אלה במפגשים אישיים עם חברי הקואליציה והאופוזיציה במטרה לנסות ולשכנע בחשיבות המיזם לטובת תושבי בת ים. עם זאת כרגע נראה שלא יהיה לה רוב במועצה.

5 צפייה בגלריה
קטי פיאסצקי
קטי פיאסצקי
קטי פיאסצקי. תצליח להשיג רוב במועצה?
(צילום: ינאי יחיאל)

אחד הנציגים הבכירים בקואליציה של ראש העירייה צביקה ברוט, הסביר למיינט בת ים: "יש הסכם קואליציוני שאני חתום עליו הקורא לשמירת הסטטוס קוו בעיר, והסכמים צריך לכבד. יתרה מזאת, אם זה יעבור - הגוש הדתי מסורתי יבקש במקביל לסגור את העסקים בחוף הים בשבת, ולהם יש יותר אצבעות במועצת עיר. קטי משחקת לידיים שלהם וחבל".
הפוליטיקה שוב תנצח בבת ים? כרגע נראה שכן, ואם לא יקרה מהלך דרמטי, תושבי בת ים שלחלק ניכר מהם אין רכב פרטי, יישארו ללא תחבורה ציבורית בשבת, בחגים או בקריאה דחופה כמו צו 8 למילואים.
נכון להיום, נראה שגם בחולון וגם בבת ים, שבראש שתיהן עומד ראש עירייה נציג ליכוד, שחלק ניכר מאצבעות הקואליציה שלו הן מהציבור הדתי-חרדי, יהיה קשה ליצור שינוי, אבל בשתי הערים לא מתכוונים לוותר והמאבק לתחבורה ציבורית בשבת ימשיך.