"שמעתי על מאורעות ה-07 באוקטובר במהלך טיול דרכים שעשיתי בארצות הברית". כך מספר ל"מיינט" ד"ר אריק קופלי, מומחה ברפואה דחופה ותושב ניו יורק. ברגע שהכל התחיל היה לו ברור שהוא חייב לעשות משהו, ועלה על מטוס. כאן הוא מתנדב במרכז הרפואי וולפסון.
2 צפייה בגלריה
ד"ר אריק קופלי
ד"ר אריק קופלי
ד"ר אריק קופלי
(צילום: דוברות וולפסון)

מה גרם לך להגיע לכאן?
"ביומיים הראשונים הסיקור היה אוהד יחסית עד כמה שניתן לומר כלפי ישראל, אך תוך פחות מ-48 שעות הנרטיב התקשורתי השתנה לחלוטין, והסיקור הפך לשלילי. המסגור של ישראל כפושעת מלחמה, הפריע לי ולחבריי בקהילה היהודית מאוד".

קראו גם:

לדבריו, בחר ברפואה כדי להציל חיים, והרגיש שבישראל, בימי מלחמת "חרבות ברזל" זה המקום הנכון ביותר לעזור בו. "כל אדם באשר הוא אדם ואני באמת מאמין בכך. המטרה שלי בתור רופא היא לעזור לאנשים. ההורים שלי עלו לארצות הברית מטשקנט, אוזבקיסטן. כיום, אני מתגורר בשכונה יהודית בניו-יורק שמונה כ-50,000 יהודים", הוא מספר.
מה אומרים על ישראל בתקשורת בארה"ב?
"יש הרבה דעות נגד ישראל בארה"ב, רובן בעיקר של צעירים שלא חקרו את הנושא לעומק, אני ממליץ לכל אדם לפני שהוא מגבש דעה בנושא מסוים תחילה לקרוא עליו ולחקור עליו באמת לעומק, בספרות ובכל כלי מהימן ורק לאחר מכן לגבש את דעתו".

2 צפייה בגלריה
ד"ר אריק קופלי
ד"ר אריק קופלי
ד"ר אריק קופלי
(צילום: דוברות וולפסון)

ככל שהימים חלפו והתדמית של ישראל ברחבי העולם נפגעה יותר ויותר, החליט ד"ר קופלי לחבור למשלחת של רופאים יהודים, שהגיעה להתנדב בישראל :"קיבלו אותי כאן בארץ ובוולפסון בפרט, בזרועות פתוחות. התרשמתי מאוד מהפסיפס החברתי שיש כאן בישראל. קיבוץ גלויות של אנשים שונים מדתות ועדות שונות, וכולם חיים יחד".
במסגרת התנדבותו, שנמשכת כבר מספר שבועות, ד"ר קופלי מתנדב במרכז הרפואי וולפסון ומסייע לצוות הרפואי במלר"ד בהנהלתו של ד"ר שופן, להציל חיים ולטפל בעשרות מקרים מדי יום.
איך אתה חושב שאפשר לשפר את ההסברה שלנו בעולם?
"ההסברה הישראלית בחו"ל לוקה בחסר, אני חושב שצריכים להגביר את המאמצים כדי לתווך לאוכלוסייה בחו"ל את מה שמתרחש כאן בארץ. חבל שרוב האנשים בעולם לא יודעים באמת עד כמה הישראלים נחמדים ומסבירי פנים. יש לישראל סטיגמה של מדינה לא מכילה ואני הייתי רוצה להפריך אותה. לקולגות שלי בארה"ב, אמליץ להגיע לישראל ולהתנדב. אני חושב שיש הרבה מה ללמוד מישראל גם בפן הרפואי וגם בפן התרבותי ואין ספק שאחזור עוד פעמים רבות להתנדב פה גם בעתיד".