לאחר שבמשך חצי שנה מצבה הלך והידרדר, והגיע עד למצב שבוע ילנה סבידרוב מבת ים לא יכלה כמעט לאכול ולשתות, הצילו רופאי וולפסון את חייה. הרופאים אבחנו שהיא סובלת ממחלה מסכנת חיים - אכלזיה.
2 צפייה בגלריה
ילנה סבידרוב וד"ר תומר גרינר
ילנה סבידרוב וד"ר תומר גרינר
ילנה סבידרוב וד"ר תומר גרינר
(צילום: המרכז הרפואי וולפסון)
כאשר ילנה סבידרוב, תושבת בת ים, בת 39 ואם לשניים החלה להרגיש קושי בבליעה, היא לא תיארה כי מצבה הבריאותי יתדרדר משמעותית תוך חודשים ספורים. היא ודאי לא חשבה שהיא לוקה במחלה מסכנת חיים.
"הרגשתי קושי בבליעה שהחמיר בקצב מהיר מאוד. זה הגיע למצב שבו במשך חצי שנה כמעט לא יכולתי לשתות ולאכול כלל, סבלתי מכאבים בחזה ואפילו לא הצלחתי לישון. קשה לי להיזכר בזה כי זו תקופה מאוד קשה בחיים שלי ושל המשפחה", היא משחזרת.
בעקבות התסמינים, ילנה הגיעה כעבור חצי שנה לבדיקת גסטרוסקופיה במרכז הרפואי וולפסון ואובחנה עם מחלת האכלזיה.

2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
(צילום: דוברות וולפסון)

ד"ר תומר גרינר, מנהל היחידה לאנדוסקופיה פולשנית במרכז הרפואי וולפסון: "לסובלים ממחלת האכלזיה נפגעת הרפייה של הוושט התחתונה, וכתוצאה מכך נגרם קושי בבליעה. מדובר בסכנה ממשית במידה והמחלה לא מאובחנת, משום שהיא גורמת לסכנה תזונתית בחייהם של המטופלים, ירידה במשקל ואפילו לנזק בלתי הפיך לוושט. כתוצאה מכך, המטופלים יכולים להזדקק להזנה קבועה באמצעות הווריד או לחילופין יהיה עליהם לבצע ניתוח מורכב בעל סיכון מוגבר".

קראו גם:

לאחר שאובחנה במחלה, ילנה עברה פעולה זעיר פולשנית חדשנית בשם Poem, החוסכת ניתוח וושט מורכב ומתאפיינת בזמן החלמה קצר יותר עם שכיחות סיבוכים קטנה יותר בהשוואה לניתוח.
היום, לאחר שילנה סבלה מחצי שנה קשה מאוד עם ירידה במשקל וקושי בתפקוד היומיומי, היא חזרה לתפקוד מלא. רק השבוע היא חזרה לחגוג עם המשפחה והילדים, ואפילו לאכול כמו כולם.