אנחנו פוגשים אותם ברגעים הכי קשים וסומכים עליהם שיצילו אותנו ואת האהובים שלנו. ד"ר שחר לקס, שעלה לישראל רק לפני שלוש שנים, הוא אחד מהם - וזו ההזדמנות להכיר את האיש שמציל חיים באופן יומיומי.
2 צפייה בגלריה
ד"ר שחר לקס
ד"ר שחר לקס
ד"ר שחר לקס
(צילום: דוברות וולפסון)
ד"ר שחר לקס הוא מומחה כירורגיה כללית וכירורגיה אונקולוגית בבית החולים וולפסון. הוא גר בתל מונד, נשוי למיטל, וטרינרית, ולהם שתי בנות, נועם ועינב.
מדוע בחרת להיות רופא?
"בעקבות סבא שלי. סבא היה רופא כירורג שלמד ברומניה לפני מלחמת העולם השנייה. , אחרי המלחמה, הוא עלה לארץ ועבד בתור רופא כירורג. בתור ילד, אני זוכר שאנשים היו מגיעים אליו הביתה בכל שעות הלילה, לבקש עזרה לשאול שאלות. היו גם עוצרים אותו ברחוב, וזה כל כך הרשים אותי - הרצון והעזרה לאנשים, וזו הסיבה הראשונה שמשכה אותי ללמוד רפואה".

קראו גם:

איזה אירוע רפואי משמעותי נגע בך?
"יש הרבה אירועים שנוגעים בך, אבל מה שנשאר איתך לנצח אלה הם ההצלחות. לפני שלוש שנים, משפחתי ואני עשינו עלייה לארץ. אולם לפני חמש שנים ניתחתי בארצות הברית מטופל עם סרטן - הניתוח היה מורכב מאוד ומסוכן. הניתוח הצליח מאוד, וגם היום אחרי חמש שנים ובכל שנה - בתאריך של הניתוח בו חייו ניצלו, המטופל שולח לי מילות תודה ותמונות של הנכדים שלו שנולדו לו מאז הניתוח".
אחת המטופלות שד"ר לקס לעולם לא ישכח היא סבתא רוזה בת ה-89. רוזה קוסטובסקי, אם לשניים, סבתא לשני נכדים וארבעה נינים, הרגישה חודשים ארוכים כאב בלתי פוסק, עד שהגיעה לוולפסון ושם אבחנו את הסיבה, ולמרות גילה והסיכון הגדול, הצילו את חייה

2 צפייה בגלריה
רוזה קוסטובסקי. הצילו את סבתא
רוזה קוסטובסקי. הצילו את סבתא
רוזה קוסטובסקי. הצילו את סבתא
(צילום: המרכז הרפואי וולפסון)

"את רוזה אני זוכר במיוחד", מספר ד"ר לקס. "היא הגיעה אלינו עם כאבים חזקים, חולשה וירידה במשקל, הבחנו אצלה גידול ממאיר בלבלב, למרות גילה רוזה עברה ניתוח מורכב להסרת הגידול. מה שתפס אותי עם רוזה היה הכח רצון שלה, יש לה משמעת רצון שלא פגשתי. היא נלחמה בשביל ילדיה ונכדיה, היא לוחמת ענקית ומדהימה".
מה ההישג הגדול ביותר שלך?
"הישג שאני מאוד גאה בו הוא שאני מוסמך על ידי האיחוד האמריקאי לכירורגיה בכירורגיה כללית, ואחד מתוך 400 האנשים היחידים בעולם שמוסמך באונקולוגיה כללית מורכבת".
מה הכי חשוב לך היום?
"חשוב לי זה קידום ושיתוף הפעולה בין הצוותים הרפואיים, בטיפול במטופל עם סרטן. ישיבות רב תחומיות ולהביא את כל המקצועות ביחד לישיבה שבה כל אחד מומחה בתחומו בשביל לוודא שאנחנו נותנים את הטיפול המקסימלי למטופל".