הימים קרירים וגשומים, ומחלות החורף העונתיות כבר כאן. בתי החולים ברחבי הארץ מתמלאים במטופלים וגם במרכז הרפואי וולפסון קשה להתעלם מהעומס המתגבר. בבית החולים אמנם נערכו לכך מראש, אך המספרים הללו צריכים להדליק אור אדום בלשכת שר הבריאות החדש.
2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
(צילום: דוברות וולפסון)
נכון להיום (שני) בית החולים וולפסון עומד על תפוסה של למעלה מ-110 אחוז. בחדר המיון יש בממוצע כמאה מטופלים, כשבפועל יש במקום רק 48 מיטות. כלומר: יותר מפי 2 מטופלים לעומת כמות המיטות.
גם המחלקות הפנימיות, אליהן מגיעים בדרך כלל חולי השפעת ומחלות דרכי הנשימה, שהן מחלות החורף הנפוצות ביותר, עמוסות במיוחד. במחלקה פנימית ו' בבית החולים וולפסון מדווחים כבר על תפוסה של 110 אחוז, והמספר עוד עשוי לעלות.

2 צפייה בגלריה
 ד״ר אנדריי שופן
 ד״ר אנדריי שופן
ד״ר אנדריי שופן
(צילום: דוברות המרכז הרפואי וולפסון)

בבית החולים אומנם נערכו מבעוד מועד לעומסים הצפויים, אך אין זה מונע מכך שהצוות עובד קשה במיוחד על מנת לעמוד בעומס, וכמובן למרבה הצער ומחוסר ברירה להפנות מטופלים למיטות במסדרונות.

קראו גם:

״החורף הגיע ואתו הגיעו העומסים שלהם נערכנו מבעוד מועד", אומר ל"מיינט" מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים וולפסון, ד״ר אנדריי שופן, אך גם מנסה להרגיע: "למרות שהמסדרונות מתמלאים בחולים אנו דואגים לתת לכל מטופל את מלוא תשומת הלב ואת הטיפול הרפואי המיטבי".
גם בבתי חולים אחרים באזור המרכז המצב דומה. בקפלן מדווחים על 115 אחוז תפוסה במחלקות הפנימיות, ועלייה של כעשרה אחוזים בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה בחדר המיון, כאשר בשבוע שעבר נרשם "שיא" של 260 פניות ביום.