כששואלים את מאירה אוהד-דורי אם כילדה חלמה שציוריה יככבו בתערוכות בינלאומיות, באוספים פרטיים יוקרתיים ובתערוכות יחיד רבות בישראל, יש לה תשובה מוכנה.
1 צפייה בגלריה
מאירה אוהד-דורי
מאירה אוהד-דורי
מאירה אוהד-דורי
(צילום: רן ארדה)
מסתבר שכבר מילדות אוהד-דורי "הציגה" בתערוכות שיזמה וארגנה בעצמה. לא, הן לא היו ממוסדות, בלשון המעטה, אבל מבחינתה, עבודות הגרפיטי שציירה על הקירות בסמטאות התחנה המרכזית הישנה בתל אביב (שהייתה סביבת מגוריה בשנות החמישים), היו בהחלט נקודת התחלה.
קראו גם:
אוהד-דורי ציירה אז באמצעים דלים כמו גירים ועלים, ואת התוצרים ראו וחוו העוברים והשבים ברחובות. באותם ימים, כמו היום, היא הרגישה כמו "פועלת של אמנות", שמעבירה לבד תחושות ורגשות שמקורם בתת מודע.
אוהד-דורי, שהעבירה חלק גדול מחייה הבוגרים בחולון, היא סיפור הצלחה של מי שהפכה לשגרירה של אמנות ישראלית. תערוכות בינלאומיות בגלריות חשובות הציגו את עבודותיה, בהן גלריה פריז בפריז, הגלריה של סירן, תערוכת ולנסיה ארט בספרד, תערוכת ארט זירו בברצלונה, תערוכת ארט אקספורט בניו יורק ועוד.
עבודותיה נרכשו בין היתר לאוספים של סלקום, בנק לאומי, בנק דיסקונט, מלון המלך שלמה אילת, משרדי הממשלה, בניין הרווחה חולון, וכאמור, אוספים עירוניים פרטיים בארץ ובעולם.
בימים אלה חוזרת אוהד-דורי לחולון עם תערוכה גדולה המוקדשת לעבודותיה. התערוכה תוצג בגלריית המשכן בית מאירוב.
התערוכה, שאוצר רפאל וזאנה, מוקדשת לתחנות החשובות בחייה האמנותיים ותציג מגוון מעבודותיה: עבודות ברישום, עבודות אקוורל, עבודות באקריליק, בשמן ובזפת משנים שונות.
"מרגש אותי להציג תערוכה בחולון, העיר שבה גידלתי את ארבעת ילדיי ובה הייתי שותפה להקמת אגודת הציירים והפסלים", היא אומרת. "מאז שאני זוכרת את עצמי, כל עולמי היה ועודנו לצייר את העולם שבי. חולון היא חלק בלתי נפרד מהאמנות הזו ומהביוגרפיה שלי".
"מאירה": מאירה אוהד-דורי בתערוכת ציורים. פתיחה 5.2.22, נעילה 19.3.22. גלריית המשכן בית מאירוב, חולון. הכניסה ללא תשלום