הוא לא ראה הישרדות לפני כן ולא התכונן פיזית, אבל גיא שיקר, המודח ה-7 של הישרדות (משודרת ברשת 13 בימים ראשון, רביעי ושבת) הצליח לחזור למשחק מאי המתים. בשיחה עם mynet הוא חושף פרטים מהאי, מספר מה היה לו הכי קשה ואומר בגאווה: "למרות שאני בן 49 הבאתי כבוד מבחינת ניצחונות יחסית לגילי".
8 צפייה בגלריה
שיקר
שיקר
גיא שיקר. "הבנתי שאני אחשף"
(צילום: נוי עינב)
לפני כשנתיים, שיקר שעבד בשוק ההון כשכיר בתפקידים בכירים, החליט לצאת לדרך חדשה כעצמאי. "בתור עצמאי גיליתי שאחד הקשיים הגדולים זה שפתאום אתה אנונימי ואתה לא מוכר. הקושי של הפרסום והמודעות, ראיתי הזדמנות עסקית אבל הבנתי שאני אחשף, והלב שלי ייצא החוצה ויראו אותי בטלוויזיה. וזה יעשה לי טוב", הוא משתף.
את הראיון אנחנו מקיימים בדיוק לאחר שחזר מאירוע עם אלית מוסאיוף. שיקר מספר: "אני לא יכול ללכת ברחוב. הייתי עם אלית, וילד אחד אמר לי 'כל הילדים בכיתה מדברים עליך'. אלית לא פחות מוכרת. מזהים אותי - וזה פותח דלתות".
איך למשל?
"כשאני עצמאי אני מנהל את הפנסיה של הלקוחות - לוקח את הכסף ומכפיל אותו פי שניים. הבעיה שבתחום הזה - אם אין כרטיס ביקור של חברה גדולה מאחור מאוד קשה. ראו שאני שחקן של אמת ולב זה עוזר לי. הדבר הכי חשוב הכי זה האמון".
התכוננת להישרדות בדומה לשורדים אחרים?
"הלוואי והייתי מתכונן. אני יכול להגיד שכולם התכוננו. אני אחרוג ממה שמותר – אנשים מספרים – כולם עשו הכנות, אין אחד שלא סיפר שלקח קורס משחק, קורס NLP, אני לא עשיתי הכנה. אני חושבת דווקא שמי שמגיע להישרדות צריך לעשות הכנות. אני לא ראיתי הישרדות לפני כן. המינימום זה להבין לאן אתה הולך, זה לא רק פיזי זה משחק של שקרים, תככים ומניפולציות. היו רגעים לא קלים".

8 צפייה בגלריה
שיקר עם שבט אולן
שיקר עם שבט אולן
גיא שיקר עם שבט אולן
(צילום: נוי עינב)

שיקר, אב לשניים מרמת השרון, שובץ תחילה בשבט בייביאן וחבר לאלית מוסאיוף ולקייסי זפטה שלא היו חלק מהברית הגדולה של דורין דותן, סהר כהן, מאיה קיי, נבו שמיר וספיר קשתי. השבט שלו הפסיד משימות רבות שהובילו להדחות חברי השבט - ביניהם מאור שושן ונבו שמיר שבחר לפרוש מהתכנית, וכן טניה לאורן שהחליפה שבט עם דורין. שיקר היה המודח התשיעי, אבל הצליח לחזור מאי המתים.
בפרק משימת הפרס האחרונה, שיקר שניצח במשימה, הלך עם הלב – ונתן לארבע מתמודדות לקבל מכתבים מהבית. הוא בחר בשלוש אמהות – נטשה חליל, אלית וגל רובין, ובדורין דותן. "אמרתי לעצמי - אתה נותן קודם כל לשלוש אימהות שהכי ראויות, הבחירה הרביעית היתה בדורין דותן - כי אצלנו במושגים יש 'שארים ,יש יורשים חוקיים ויש מוטבים'. לדורין היה את הבעל ומבחינתי זה היה קרבה מאוד קרובה. לבעלה היה גם יום הולדת. הלכתי עם הלב ולא עם אסטרטגיות, זה לא היה סוג של מהלך חנפני. נטו מהלב. אם שאלת על ההכנות - 80 אחוז לב 20 אחוז אסטרטגיה", מסביר שיקר.

8 צפייה בגלריה
שיקר במשימה האחרונה
שיקר במשימה האחרונה
גיא שיקר במשימה האחרונה
(צילום: נוי עינב)

"יש לי סלידה מאנשים שקרנים"


מה היה לך הכי קשה באי?
"אנשים שקרנים צבועים. יש לי סלידה מאנשים שקרנים. במשחק צריך לעשות הפרדה. במשחק צריך לשקר. פעם הייתי בטיול בהודו והסבירו לנו שבהודו אין את המילה שקר במילון. יש להם 7 סוגים של אמיתות, יש אמת, אמת מוחלטת, אין להם את המילה שקר. מה שקורה בהישרדות יש רמה של שקרים ומניפולציות. יש שקרים שניתן להכיל אותן ויש מניפולציות רגשיות של סיפורים כאלה ואחרים, וכל מיני סכסוכים שזו גם רמה. שזה מבאס.
"תחשבי שבהישרדות רואים את קייסי הולכת לטל ואומרת לו שאבירם וגל רוצים להדיח אותו. הוא לא יודע מה האמת. בתנאים של המשחק יש לנו רק בגד ים. הכי קשה זה הסכסכנים, הרכלנים שעושים קסקסות ממקום רע. יש אנשים שיש להם יכולת לייצר סכסוכים. אני לא הייתי מסוגל לעשות דברים כאלה".
אתה לא שיקרת?
"שיקרתי, יש הבדל בין לשקר ללסכסך. אני לא שחקן של הבימה ולא שחקן תיאטרון ויש כאלה שהם כן. אם אני הייתי הולך שוב להישרדות הייתי לוקח קורס משחק מול מצלמה או שני קורסים ב-NLP. היום אני אומר כל הכבוד להם".

8 צפייה בגלריה
שיקר
שיקר
גיא שיקר. "יש לי סלידה מאנשים שקרנים"
(צילום מסך, רשת 13)

בתחילת התכנית, השבט שלך ספג הפסדים רבים. למה זה קרה?
"צריך לקרוא לילד בשמו, דורין לקחה שם פיקוד\השתלטה. היא היתה באמוק להדיח את מאור. בעיני זו החלטה שהיא נוראית, היא שגיאה. והעברתי ביקורת על ההחלטה שלה. דורין יחד עם סהר מקבלים החלטה להדיח גבר. החלטה הכי מטופשת שהיא מתחילה בפרק הראשון של הישרדות, החבר הראשון שהתחברתי אליו היה מאור. הוא הכי קרוב אליי בגיל. למעשה סהר כהן ויתר על חייל טוב, על ידיים חזקות".

8 צפייה בגלריה
דורין דותן וסהר כהן
דורין דותן וסהר כהן
דורין דותן וסהר כהן
(צילום: מיכה לובטון)

הניצחון האחרון בפרק משימה הפרס היה ניצחון חמישי של גיא שיקר. "למרות שאני בן 49 הבאתי כבוד מבחינת ניצחונות יחסית לגילי. ברמה של הפיזיות תרמתי לשבט. וגם משימות אישיות", הוא אומר בגאווה.
מה אומרים מסביב על ההתמודדות שלך?
"אנשים שולחים הודעות באינסטגרם. וגיליתי שיש אנשים שממש רואים את זה כמו תחביב, כמו מכורים לכדורגל, הם כמו אוהדים של הפורמט הזה. אנשים קוראים לי לבוא אליהם הביתה ולראות את הפרק. כמו להזמין שחקן כדורגל לראות משחק".

8 צפייה בגלריה
שיקר
שיקר
שיקר
(צילום: נוי עינב)

אולי הגיע הזמן.
"אולי אני אעשה את זה בשביל הספורט. אני לא הייתי ער לזה, אני לא רואה ריאליטי. אבל עכשיו אני רואה כי אני סקרן. גם השיתוף הזה, אם אני אשב מול הישרדות לבד, אני לא איהנה".

"אתה לא מצפה לבגידה"


מאי המתים חזרת עם דם בעיניים.
"האסטרטגיה שלי היתה להראות כעס כלפי שבט בייביאין כדי להתחבר לשבט טאגלוג מתוך מקום נקי, שהם יחשבו שאני כועס עליהם. היתה לי שיחה עם קייסי לאחר שחזרתי למשחק, ישבתי איתה בים, ואמרתי לה 'אף אחד לא ראה שאנחנו מדברים', והיא צחקה. ואני אומר לה 'עכשיו אני ואת יכולים לעשות ברית בלי שאף אחד לא יחשוד". אבל לא הראו את השיחה הזו. זו שיחה מצחיקה שאם היו מראים אותה זה היה מתכתב עם הדמות שלי, כי עשו אותי מצחיק. כולם חושבים שאני 'דלוק' עלייך ואנחנו הכי בברית".
על הבגידה של קייסי הוא אומר: "מקייסי הרגשתי עצבות ופגיעה, אבל זה לא כעס שמתפרץ, זה עצבות וזוגיות של מישהי שהתעניינה בחיים שלי, ואני בחיים שלה. היתה כימיה של חברים, היה לנו הרבה שיחות משותפות. בין 40 דקות לשעה. היינו נכנסים כל בוקר לים וכל הזדמנות היינו מדברים. היה לנו ממש קליק. ואת יודעת שמישהו מתעניין בחיים הפרטיים שלך. אתה מצפה שמאדם כזה לא תבוא בגידה בשלבים כל כך מוקדים של המשחק".

8 צפייה בגלריה
קייסי זפטה
קייסי זפטה
קייסי זפטה. ""ממנה הרגשתי עצבות ופגיעה"
(צילום מסך, רשת 13)

"בסוף זה לא רק איך להגיע לגמר - זה עם מי אתה רוצה להגיע לגמר. כל אחד אוהבים אנשים ולא אוהב אנשים. באיחוד יש שיקול אחר. אתה לא רוצה להגיע לאיחוד עם מישהו שהוא מאוד אהוב, יצביעו לו ולא לך.
"בשלב המוקדם זו היתה בגידה צורמת על רקע חברות אמיתית. אני וקייסי חברים בארץ. היא היחידה שהרגשתי את החברות. אלית ואני גם בקשר מצוין, אבל השיחות עם אלית היו יותר אסטרטגיות. היא היתה מובילה שיחות על המשחק. עם קייסי זה היה הפוך – 90 אחוז על החיים ו-10 אחוז על אסטרטגיה".
"שמעתי על הריבים, לא נכנס למיטה חולה. אני חושב שלדורין יש פה גדול היא לא נשארת חייבת ומצד שני גל היא שחקנית טובה בתור שורדת אבל היא מהזווית שלה חושבת שהמשחק בארץ ממשיך. פה בארץ צריך אחווה, צריך חברות. אני אישית לא תופס צד, גם דורין וגם גל בחורות מקסימות, אני חושב אף אחת מהן לא צריכה סנגור, ואף אחת מהן רחוקה מלהיות צודקת".

8 צפייה בגלריה
גיא שיקר
גיא שיקר
גיא שיקר. "המוטו שלי בחיים זה להנחיל שמחה והצלחה"
(צילום: שלומי אלדו)

קראו גם:

ולשואלות, שיקר לא נמצא כרגע בזוגיות. "אני מחפש אישה עם עיניים חומות, שיער חלק ושחור שתהיה יפה [צוחק]. קודם כל שתיהיה חייכנית, שתדע להסתכל על חצי הכוס המלאה, בלי כעסים, אני לא מתחבר לכעסים. אני אוהב נשים שמחות, ומעבר לזה חייב להיות משיכה חיצונית. המוטו שלי בחיים זה להנחיל שמחה והצלחה".