הגענו למסעדת "פאק היי" השוכנת כיום ברחוב קראוזה 45 בחולון, בניסיון למצוא את המסעדה הוותיקה ביותר בעיר. בין אגרול למרק וון טון, ברווז, אורז והרבה רוטב פקינג ורוטב סצ'ואן גילינו סיפור מדהים של מסעדה משפחתית שפעלה שנים רבות בבת ים, ומשפחה שהגיעה אלינו הישר מוויאטנם.
4 צפייה בגלריה
טטי חויאן ומעיין מחתונה ממבט ראשון
טטי חויאן ומעיין מחתונה ממבט ראשון
טטי חויאן ומעיין מחתונה ממבט ראשון
(צילום: באדיבות המסעדה)
מסעדת "פאק היי" פועלת בחולון רק ארבע שנים, אבל הסועדים מכירים אותה כבר 43 שנים. 39 שנים היא פעלה בבת ים, משם היא נדדה בשל כורח המציאות לחולון.

קראו גם:

המסעדה הקטנה ניחנת בקסם מיוחד, אהובה על חובבי נוסטלגיה וגם על פודי'ז, ופוגשים אותה לא מעט בצילומי אינסטגרם או בסרטוני טיק-טוק. היא החלה את דרכה בתוך בניין מגורים ברחוב העצמאות 7 בבת ים, ובשל מיזם פינוי-בינוי, העתיקה את מיקומה למרכז חולון.

הסיפור המשפחתי


"פאק היי" הוקמה על ידי משפחת הוייאן שעלתה מווייטנאם בקבוצת הפליטים שממשלת בגין קלטה בשנת 1977. במהלך השנים היא החליפה בעלים בקרב בני המשפחה, וכיום מבשל טטי חויאן (עברות של השם הוייאן) - המנהל את המקום בעוד הוריו מבשלים.
"לפני שדוד שלי הקים את פק-היי, הוא עבד במסעדה שפתח ישראל אהרוני. יחד הם עלו על הטעם הסיני שמתאים לישראלים, ששונה אגב מהטעמים המקוריים", מספר חויאן ל"מיינט".

4 צפייה בגלריה
מסעדת פק-היי
מסעדת פק-היי
מסעדת פק-היי. טעם סיני שמתאים לישראלים
(צילום: באדיבות המסעדה)

הטעמים של פעם


מדובר בסעדה סינית אותנטית, בדיוק באותם טעמים של השנים בהן הוקמה: שנות השמונים של המאה הקודמת. מסעדה מז'אנר הולך ונעלם: יש בה רטבים אדומים זוהרים, אגרול ענק ושומני ומרק תירס מתקתק ששלט בזמנו בסצנה הקולינרית בארץ, וכמובן אסור לפספס - בננה מטוגנת לקינוח. לאלו שמתגעגעים לאותם טעמים המענגים את החיך ומעמיסים על הקיבה – הכל קיים, בתפריט גדול ורחב לצד מאכלים יותר מודרניים, וגם ראוי לציין שהכל במחיר שפוי.

4 צפייה בגלריה
מסעדת פק-היי
מסעדת פק-היי
מסעדת פק-היי. טעמים של שנות ה-80
(צילום: באדיבות המסעדה)

האווירה: מוזיקה סינית שמנעימה את הרקע לצד קישוטים קיטשיים מהמזרח הרחוק - מפיות בד אדומות מלופפות על צלחת, פרחים מפלסטיק ומטריות שמש.
מה יש לאכול? ההיצע רחב וכולל מנות מכל רחבי סין: מנות קטנות כמו מרק וון טון ומרק לימון, מנות שונות עם ברווז, אורז, ירקות מוקפצים והרבה רוטב פקינג ורוטב סצ'ואן.
מה המחירים? אגרול (20 שקלים), מרק וון טון (28 שקלים) וגם מנות סיניות יותר כמו מרק לימון (22 שקלים), 25 מנות בשר שונות (62-125 שקלים). בנוסף לזה תמצאו מנות עם בשר לבן כמו פורק סצ'ואן חריף (75 שקלים). התפריט כאן כולל גם שלל סוגים של אטריות מוקפצות במילוי בשר וירקות (52-85 שקלים).

4 צפייה בגלריה
מסעדת פק-היי
מסעדת פק-היי
מסעדת פק-היי
(צילום: באדיבות המסעדה)

שורה תחתונה: בלי לוקיישן מנצח או קונספט חדשני "פאק היי" נותרה נאמנה לתדמית "מתחת לרדאר" העתיקה של המשפחה המנהלת אותה, ולא נופלת באיכות מהמסעדות הסיניות המוכרות. חשוב לציין, כי המסעדה זערורית בגודלה, וכיוון שרכשה לה קהל אוהדים נאמן ונלהב, יש להזמין מקומות מראש. לסופשבוע - מומלץ להזמין שבועיים מראש.