100 מערכות לבוש, שחזור של שמלות וגזרות מהמאה ה-18 ועד לשנות ה-80 ושפע של מעצבים ישראלים שמציגים את מיטב הקוטור הישראלי:
מוזיאון העיצוב חולון פותח היום את "הנשף", תערוכת אופנה מסקרנת ומקורית במיוחד.
3 צפייה בגלריה
הנשף. 100 דגמים מכל התקופות
הנשף. 100 דגמים מכל התקופות
הנשף. 100 דגמים מכל התקופות
(צילום: אלעד שריג)
בין השמלות בתערוכה: שמלות בעיצוב אלון ליבנה שנלבשו על ידי ליידי גאגא וקייטי פרי, שמלת המטבעות של שי שלום שנתפרה מ-15 אלף מטבעות רקומים בעבודת יד, שמלת הכלה של נינט טייב בעיצוב ויקטור בלאיש וגדי אלימלך, שמלות הטול הצבעוניות של שחר אבנט, שמלת כלה של ליהי הוד בהדפס דיגיטלי בחסות קורנית, שמלת סיבים אופטיים של עידית ברק ועוד.
קראו גם:
3 צפייה בגלריה
הנשף. 100 דגמים מכל התקופות
הנשף. 100 דגמים מכל התקופות
הנשף. 100 דגמים מכל התקופות
(צילום: אלעד שריג)
התערוכה, שתתפרש על פני כל חללי מוזיאון העיצוב חולון, תציע חוויה המחברת בין ההיסטוריה המערבית של שמלות הנשף, לבין עיצוביהם של יוצרים ישראלים מובילים בתחום לאורך השנים.
היא תשלב בין אופנה, סאונד, עיצוב תפאורה ותאורה, ותציג את האופן שבו שמלות מן העבר מהדהדות בעולמות אופנת הערב הישראלית.
3 צפייה בגלריה
למה כובע. "המנה האחרונה" בתערוכת הנשף
למה כובע. "המנה האחרונה" בתערוכת הנשף
למה כובע. "המנה האחרונה" בתערוכת הנשף
(צילום: אלעד שריג)
עוד בתערוכה: ״לב של זכוכית, מסע בעקבות נעלי סינדרלה״ – התחקות אחר גלגוליה התרבותיים של נעל סינדרלה, באמצעות מודלים שהודפסו במדפסת תלת־ממד.
הצבת הדגמים על ציר זמן מציגה היסטוריה של דמיון: כיצד ״נראתה״ נעל סינדרלה בעיני רוחם של ילדים ומבוגרים בתקופות שונות – מהמאה התשיעית בסין ועד למחשבות על סינדרלות עתידניות.
חלל מעבדת העיצוב שמוגש כ״מנה האחרונה״ במסע התערוכה, יפגיש בין 15 כובעי קינוחים שעוצבו בהשראת קינוחים אהובים ונוסטלגיים של הכובען מאור צבר, ובין תצוגת פסלים של 23 מגדלי מקרונים המורכבים מכ-6,500 מקרונים ו-122 עוגות חתונה של השף הקונדיטור אלון שבו.
המעצבים הישראלים המציגים בתערוכה "הנשף" (לפי סדר הא״ב):
איוטה, ריבי אביבי, שחר אבנט, חן אדר, גדי אלימלך, ויקטור בלאיש, ברטה, עידית ברק, נמרוד גילה, אהרון גניש, לי גרבנאו, טטיאנה דוידוב (סטודיו טיאמנטה), לוסי דוד, ליהי הוד, נטף הירשברג וינקי גוליאן, בובה מאצ׳ו (קארין וסיליוק), ברוריה חריטן, אריאל טולדנו, שרון טל (משכית), ליאורה טרגן, מיכל ירסאנש מנגיסטו, הילה כהן, גליה להב, נועם לוי, רונן לוין ונופר חתוכה, רתם לויתן (רתמה), אלון ליבנה, טל מדינה, מוני מדניק, אביתר מיור, ירון מינקובסקי, חנה מרילוס, מאיה נאה, אלירן נרגסי, עדן סעדון, שאדי עבד, שלומי ענתבי, אבירם פימה, רות פילוסוף, דילן פריאנטי, שאדי פרנסיס מג'לטון, יניב פרסי, ליה פתאל, סטודיו מירה צבילינגר, מאור צבר, אוהד קריאף, עדי קרני, אסף ריב, קטיה רומנצוב, רותם שאול, אלון שבו, נדיר שושני, שי שלום, גל שנפלד, עורוה שריף.
דגמי מערכות הלבוש ושמלות הנשף ההיסטוריות נוצרו מבד כותנה גולמי עבור התערוכה על ידי מוני מדניק, מעצב ומרצה בכיר בשנקר.
על עיצוב חללי התערוכה אמון שמואל בן שלום, ויקטור ויוי בלאיש אחראי על הצבה אמנותית ופיסול בובות.
את התערוכה "הנשף" אצרה יערה קידר, שאצרה גם את תערוכת ז'ה טם רונית אלקבץ במוזיאון העיצוב חולון בשנת 2018.
התערוכה ״הנשף״ במוזיאון העיצוב חולון. פתיחה: 13 ביולי, נעילה: 11 בדצמבר 2021