ב"אבות ובנים", תערוכת צילומים חדשה שתפתח בחולון, יש 40 צילומים של הצלם איתן ברנט, המתעדים רגע אחד שנתפס בעין העדשה ומשקף את הקשר המיוחד המשמעותי והמורכב לעתים של אבות ובניהם.
4 צפייה בגלריה
אבות ובנים
אבות ובנים
אבות ובנים
(צילום: איתן ברנט)
הצלם איתן ברנט מתמחה בצילום אמנותי לצד פרסום, אופנה וספורט. בתערוכה הנוכחית שלו, מודגש החיבור המיוחד בין אבות לבנים, וגם הנוכחות הנפרדת של כל אחד בתוך הקשר.
קראו גם:
בין המצולמים שנתפסו בעין העדשה: יעקב בוזגלו כדורגלן העבר ובניו אסי, מאור ואלמוג, דוד בן דוד אלוף הארץ בקרוספיט לשנת 2018 עם בנו מייקל, אורן סמדג'ה הג'ודוקא האוליפי ובניו רום ועומר, מוטי רייף ובנו עמרי, לב רסין מנהל ודוגמן ובנו טומי, סרג'ו קליין, שחקן כדורעף ודוגמן ובניו דוד ולביא.
4 צפייה בגלריה
אבות ובנים
אבות ובנים
אבות ובנים
(צילום: איתן ברנט)
הכמיהה לאבהות בתהליך ההתבגרות של אוצר התערוכה, רפי וזאנה, העמידה באור בוהק את אביו כדמות דומיננטית ומשמעותית בחייו.
"הרצון לרצות ולהאדיר את שמו, חיזק את התפיסה הרוחנית בין "אבינו מלכנו" שבשמיים לבין אבא שחוזר הביתה מהעבודה אחרי הצהריים", הוא אומר.
"היראה והכבוד במעגל המשפחתי יצרו לעתים סוג של ריחוק והימנעות מביטויי קרבה רגשית. עם הגשמת החלום להיות אבא והנוכחות של תא משפחתי יציב וחדש, נסללה הדרך לתיקון והעמקת הקשר הפיסי והרגשי".
4 צפייה בגלריה
אבות ובנים
אבות ובנים
אבות ובנים
(צילום: איתן ברנט)
הצלם איתן ברנט מתבונן ביחסיו עם אביו לאורך השנים. כילד קטן הסתכל עליו בהערצה וגאווה וככל שהתבגר הרצון לעשות "מה שבא", התנגש עם תפיסות האב, שהושפעו מהחינוך שהוא עצמו קיבל ומהשירות הצבאי הקרבי שלו - עד שהייתה תחושה שאינם מצליחים לגשר על הפערים ומחמיצים זה את זה.
ב-2017 יצא עם אביו לטיול ברומניה שהחייה את תחושת הביחד והחיבור. מיד אחר כך, בעקבות מחלה סופנית של האב, התעצמו הרגשות, הזיכרונות ולצידן תחושות של פספוס אך גם וגאווה.
4 צפייה בגלריה
אבות ובנים
אבות ובנים
אבות ובנים
(צילום: איתן ברנט)
בצילומיו מבקש ברנט לתפוס את הקשר הרוחני הגבוה החזק של אב ובנו, להיזכר בתחושה של המבט האבהי העוטף והמגונן ולהדגיש שהקשר לא ניתק גם כשרחוקים פיסית.
אצל המצולמים חווה ברנט תהליך שבו מתרככות המגננות, מתקלפות המסכות "ותוך דקה הם כגוף אחד, מחוברים בקשר שמלים לא יכולות להסביר, כזה שמזדכך אל רגע אחד של צילום".
"אבות ובנים", 23.7.21-9.10.21, במתחם תערוכת חוצות גן המוזיאון. הכניסה חופשית