זירת המלחמה החדשה והבלתי צפויה שנחתה על כולנו בימים האחרונים באה מגזרת תימן. עם הטילים והאיומים, הגיעו גם הבדיחות - זו שהביאה אלינו את הג'חנון, המלוואח, הלחוח והצעד התימני מאיימת במלחמה? עדי מן והילה כהן, בנות העדה התימנית ותושבות מודיעין, פתחו בחזית נגדית - כוח הג'חנון או בשמה הרשמי: "מלחמת הג'חנון ישראל-תימן".
3 צפייה בגלריה
 מימין: עדי מן והילה כהן. כוח הג'חנון
 מימין: עדי מן והילה כהן. כוח הג'חנון
מימין: עדי מן והילה כהן. כוח הג'חנון
(צילום: פרטי)
השתיים החליטו כי הן לא יכולות לשבת בחיבוק ידיים אל מול ההתקפות והאיומים החוזרים ונשנים שמגיעים מארץ מוצאן והחליטו לעשות מעשה. הן פתחו קבוצת ווטסאפ בשם "מלחמת הג'חנון ישראל-תימן", במסגרתה הן יוזמות הכנת ג'חנון לשבת הקרובה לכל החיילים. "אנחנו מרגישות אחריות כתימניות לקום ולומר לתימן: 'פתחתם מלחמה לא רק נגד מדינת ישראל אלא גם נגד התימנים בה", אומרת מן בשם שתיהן.
מן, פעילה חברתית שלפרנסתה מנהלת קמפיינים לגיוס המונים עבור חולי סרטן, ואף תתמודד בבחירות למועצת עיר מגוריה, אומרת על רקע גל האיומים מתימן: "הדור שלנו בארץ לא באמת מחובר לשם. סבא שלי ז"ל עלה מתימן אבל לנו אין קשר למדינה. שאלנו את עצמנו 'מה פתאום הם מתעוררים עכשיו?!'. זה מביא אותנו למצב שכתימניות ותימנים אנחנו אומרים שיש אותם שנמצאים אלפיים קילומטר מישראל ויש אותנו שאנחנו אוהבים לעשות שמח וטוב לאנשים".
את מרגישה כעס גדול יותר כלפיהם מאחר ומשפחתך הגיעה משם? חושבת שהם מוציאים שם רע לעדה בארץ?
"לא, אני לא חושבת שהם מוציאים שם רע לעדה ואין לי כעס גדול יותר. אנחנו כן מרגישות אחריות כתימניות לקום ולומר לתימן: 'פתחתם מלחמה לא רק נגד מדינת ישראל אלא גם נגד התימנים בה'".

קראו גם:

נפגעת מהבדיחות ברשתות החברתיות אחרי הירי משם?
"לא, צחקתי גם אני. אני בעד לשלב הומור בתקופה הבלתי נסבלת הזו וזו הדרך היחידה לשרוד את מה שקורה כאן".

3 צפייה בגלריה
 מימין: עדי מן והילה כהן. כוח הג'חנון
 מימין: עדי מן והילה כהן. כוח הג'חנון
כוח הג'חנון
(צילום: canva)

על יוזמת מלחמת הג'חנונים החליטו השתיים היום (רביעי) בזמן שעמדו מצוידות בדגלי ישראל יחד עם רבים מתושבי מודיעין, שכיבדו את משפחתו של סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל, לוחם גבעתי שנהרג אתמול בקרבות הקשים בעזה.
"נפגשתי עם הילה ועוד כמה חברים והתחלנו לשתף אחד את השנייה במצב ובתחושות", מספרת מן. "מזה זמן רב שאני רוצה להכין ג'חנון לחיילים אבל זה בעייתי להכין סירים בודדים, וכשדיברנו על הסיטואציה בתימן אמרנו שנפתח את מלחמת התימניות נגדם. מתוך הקושי והעצב הגדול שהיו כשליווינו את לביא אמרנו שזה הזמן שלנו לפעול".
ושתיהן אכן פעלו. הן פתחו קבוצת הווטסאפ ושם כתבו:
"זוהי קריאת חירום לכל התימניות ברחבי מדינת ישראל. תימן פתחה במלחמה מולנו ואנחנו לא נשב בשקט! אנחנו יוצאות במלחמה נגד האספסוף התימני שמנסה להשחיר את שם כולנו. בשבת הקרובה, 4/11, כל חיילי וחיילות צה"ל ברחבי הארץ, יהנו מהצד היפה של תימן".

3 צפייה בגלריה
החות'ים הכריזו מלחמה? נראה אותם בג'חנון
החות'ים הכריזו מלחמה? נראה אותם בג'חנון
החות'ים הכריזו מלחמה? נראה אותם בג'חנון
(צילום: קנבה)

מה אתן מצפות שיקרה עכשיו?
"האידיאל שיצטרפו אלינו תימניות ותימנים מכל רחבי הארץ שיודעים להכין ג'חנון כדי שנוכל להגיע לכל החיילים עד סוף השבוע, ואם לא בשבת הקרובה אז זה יקרה בשבת הבאה. בינתיים אנחנו מקבלות תגובות טובות. אני חושבת שצריך להיות בעשייה כל הזמן כדי לא לשקוע במחשבות וגם כדי להעלות את המורל ואת מצב הרוח. אנחנו פה כדי להילחם על הבית ולכן אנחנו צריכים עורף חזק. איפה שאפשר להרים את המורל, אנחנו שם".
מעוניינים/ות להצטרף ליוזמה? ניתן ליצור קשר עם הילה בנייד 050-4220160