לראשון לציון יש את כל מה שעיר זקוקה לו כדי להפוך לאטרקציה תיירותית, כזו שאפילו יכולה לתת פייט לתל אביב. למרות המאמצים בתחום, היא עדיין לא מיצבה את עצמה כעיר תיירות מובילה, אבל בהחלט משקיעה בכיוון.
קראו גם:
6 צפייה בגלריה
תיירות ערי השפלה
תיירות ערי השפלה
תיירות ערי השפלה
(צילום: אבי מועלם)
לחיי הלילה התוססים, למסעדות הגורמה, לרצועת החוף הראשל"צית ולאגמון הסופרלנד יש פוטנציאל להיות אבן שואבת עבור תיירות חוץ ופנים.
אחת הבעיות המרכזיות היא היעדר בתי מלון, נושא שבשנים האחרונות עלה לדיון והסתיים בזכייה במכרז, אבל עדיין רחוק משלב הרום סרוויס. לאחרונה נבדקת האפשרות להקצות חלק משטחי חוף הים לטובת הקמת מלון על הטיילת.
6 צפייה בגלריה
אגמון הסופרלנד
אגמון הסופרלנד
אגמון הסופרלנד
( צילום: קובי קואנקס)
"אנחנו עובדים מזה זמן על תוכנית לפיתוח התיירות בראשון לציון", אומר מחזיק תיק התיירות בעיר מיכאל רייף. "יש לנו רשימה של 40 אתרים היסטוריים שיהפכו למוקדים תיירותיים. ראשון לציון היתה המושבה החקלאית הראשונה והפכה לעיר מודרנית כפי שהיא היום, וכדאי שאנשים יכירו את הדרך שהיא עשתה. בנוסף, יש לנו מוזיאונים מיוחדים להציע, כמו מוזיאון אגם. לאחרונה הורדנו את מחיר הכניסה למקומות הללו כדי להגדיל את מספר המבקרים".
עיריית ראשון הקצתה 120 אלף שקל לתוכנית אב עבור נושא התיירות. "אנחנו לפני מכרז יחד עם אנשי פיתוח קשרי חוץ שלנו, ויחד איתם נבחר את החברה שתסייע לנו לבנות את התוכנית המתאימה להגדלת התיירות בעיר", אומר רייף. "לאחר מכן נפנה לחשוב על קמפיינים. כמובן שהכל קצת יותר איטי בגלל הקורונה".
6 צפייה בגלריה
פארק ענבה במודיעין
פארק ענבה במודיעין
פארק ענבה במודיעין
(צילום: רונן כרם)

מודיעין: מפגש של עבר, הווה ועתיד

התיירות במודיעין נחלקת לשלושה רבדי זמן: עבר, הווה ועתיד. על משבצת העבר העיר מתברכת בנכסים עשירים ברובד ההיסטורי (גבעת התיתורה, בית הכנסת החשמונאי העתיק, גבעת שר, גבעת חרובה, בקעת הנזירים) ובשלל ממצאים ארכיאולוגיים שנמצאו בעיר. ברובד ההווה: העיר מציעה אטרקציות בילוי ופנאי הכוללות את פארק ענבה, הסקייטפארק (מהגדולים בארץ לאקסטרים), מסעדות, בתי קפה ופסטיבלי התרבות המתקיימים לאורך השנה בעיר במגבלות הקורונה).
ומה בעתיד? מרכז העיר החדש שנפתח לפני כחצי שנה ובו חנויות, בתי קפה, מסעדות, בית מלון בוטיק, מוזיאון, פארק מים ונופש (שנפתח השבוע) ותוכניות נוספות שיחזקו את מעמדה של מודיעין כעיר תיירות.
"תיירות מתחילה מהבית", אומר חבר המועצה שמעון גואטה, מחזיק תיק תיירות ומורשת. "המטרה שלנו היא להנגיש את כל אתרי התיירות בעיר לתושבים ולתיירים. בעקבות התושבים – יגיעו גם תיירים מבחוץ. כך קרה למשל עם הנגשת התיתורה: בעקבות ההצלחה מגיעים גם תיירים והמקום הפך לאתר תיירות מבוקש. אנחנו מוציאים הרבה כסף כדי לתחזק את האתרים שלנו ולהנגיש אותם. עשינו את זה בתיתורה, בבית הכנסת באום אל אומדאן, בפרויקט גבעת א־שון בשכונת מורשת, שיהיה הפארק הארכיאולוגי הראשון עם שחזורים, מידע ותאורה ויהפוך לאחד האתרים היפים בישראל.
"בשנים קודמות הצגנו ביריד התיירות וראינו את ההתעניינות במודיעין. למרות שהיא לא עיר תיירות קלאסית, היא תמיד היוותה מוקד משיכה לאוהבי טבע ואתרים ולרוכבי אופניים. בעתיד יהיה כאן גם בית מלון, ואז נוכל לקבל כאן גם תיירות חוץ. יש לנו את כל התנאים לכך. ובינתיים, כל מי שרוצה לטייל בעיר מוזמן להיכנס לאתר העירייה, ללשונית 'טבע וסביבה', ולצאת לדרך". // רותי בוסידן
6 צפייה בגלריה
סיורים חינם ברחבי העיר
סיורים חינם ברחבי העיר
סיורים חינם ברחבי העיר
(צילום: דוברות עיריית רחובות)

רחובות: הופעות ליליות וסיורים חינמיים

בעיריית רחובות מקדמים בימים אלו שלושה פרויקטים רחבי היקף כדי לעודד את תיירות הפנים, את העסקים ואת האמנים המקומיים. אחד הפרויקטים, "יוצאים לרחובות", יצא לדרך ביום רביעי האחרון, ובמסגרתו אמנים מקומיים מופיעים בעסקים וברחוב הרצל בעיר בימי רביעי וחמישי בערב ובימי שישי בבוקר, והעסקים פועלים עד השעה 23:00 לאורך כל ספטמבר ואוקטובר.
"את הפרויקט יזמתי יחד עם מחזיק תיק התרבות עודד עמרם", מסביר סגן ראש העיר יניב מרקוביץ', "והכל על פי הנחיות התו הסגול. אירוע נוסף, "לילה בעיר", ייערך יומיים לפני ערב ראש השנה, ב־16 בספטמבר, ובמסגרתו מתוכננים מופעי רחוב, הרכבי ג'ז, להטוטנים, פעילויות יצירה לילדים וגם כאן העסקים יוכלו לפתוח עד השעה 23:00 ולהוציא דוכנים לרחוב", מסביר מרקוביץ'.
באירוע ייקחו חלק תאורנים, אנשי במה וסאונד ואמנים מהעיר. "המטרה היא לייצר אירוע במרחב הפתוח, למנוע התקהלות ולעזור לעסקים במרכז העיר שנמצאים במצוקה גדולה. באותו ערב גם יהיו הופעות בברים ובבתי קפה".
רחובות גם מקדמת את "סיפורי רחובות", סיורים היסטוריים חינמיים ברחבי העיר, בהנחיית שישה מדריכי טיולים. לאור הצלחת הסבב הראשון, העירייה יוצאת בסבב נוסף, בימי שני ושלישי לסירוגין אחר הצהריים: סיור בעקבות רחל המשוררת, סיור עששיות בלילה בבית העלמין ועוד. "הסיורים מותאמים למשפחות ולאוכלוסייה מבוגרת, וכולנו משלבים ידיים: רוני באום, שאחראית על האזרחים הוותיקים, עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות וראש העירייה רחמים מלול, שנותן גיבוי ותקציבים", מסכם מרקוביץ'. // אביגיל קדם
6 צפייה בגלריה
לה פארק בחולון
לה פארק בחולון
לה פארק בחולון
(צילום: קובי קואנקס)

חולון: פיקניק וסיפור

במהלך הקיץ השיקה עיריית חולון את קמפיין "הקיץ אנחנו בחו"לון" ונראה כי בעיני תושבי העיר האטרקציות שוות בהחלט, אך מה לגבי מבלים מבחוץ?
המוזיאונים בחולון עדיין מוגבלים בפעילות, אך מוזיאון הילדים, שנחשב לאטרקציה פופולרית בחגים ובחופשות, חזר לאחרונה לפעילות. המוזיאון מציע מסלולי פעילות כמו "טיול עם ינשול", "היער הקסום", "דיאלוג בחשיכה" ותערוכות מתחלפות. יש לרכוש כרטיסים מראש ולשריין מקום באמצעות האתר והפעילות מתבצעת בקפסולות.
עבור מי שמחפש בילוי משפחתי באוויר הפתוח, חולון יודעת להציע את "לה פארק", פארק המשלב אגם עם ברבורים, וגם שפע של חנויות ומסעדות, הופעות לילדים, מתחם אתגרי וגם הזדמנות לחוויה מרעננת של החלקה על הקרח.
אחד הקלפים המנצחים ששלפה חולון כחלק ממיתוגה כעיר הילדים, הם גני הסיפור המפוזרים בעיר ומציעים בילוי חינוכי שכל ילד חובב ספרים ייהנה ממנו. מדובר ביוזמה חולונית מקורית במסגרתה כל גן משחקים נבנה בהשראת ספר ילדים וכולל מתקנים ומיצגים מרהיבים. היתרון המשמעותי של הגנים בימים אלו הוא הבילוי בחיק הטבע מבלי לחשוש מהדבקה. מי שרוצה לבקר בכמה סיפורים בו זמנית ימצא מקבץ במתחם גני הסיפור ברחוב מוטה גור 13. במקום פועל גם בית הקפה גן סיפור של המסעדן החולוני ברנרדו ברלחוביץ', שהשיק לאחרונה קונספט מקורי הכולל סלי פיקניק. המטרה: "לשלב בין אוכל טוב, ילדות וחברותא נהדרת". // חופית כהן-אולאי
6 צפייה בגלריה
חוף בת ים
חוף בת ים
חוף בת ים
(צילום: קובי קואנקס)

בת ים: גרוזיני ורוסי נפגשו בטיילת

עיריית בת ים מנסה לשמר את צביונה המיוחד כעיר חוף שקטה, בניגוד לאחותה הגדולה והרועשת מצפון, תל אביב. המבקרים הרבים שמגיעים לעיר, במיוחד בסופי השבוע, ממלאים את חופי הים, המסעדות ובתי הקפה בטיילת, שמצליחה למשוך קהל גם בימי קורונה.
על רצועת החוף אפשר למצוא בתי מלון ודירות AIRBNB במחירים נוחים לכל כיס. אל אלה מצטרף אחד הסממנים המאפיינים את בת ים: ריבוי מסעדות בסגנונות שונים, מעדות שונות ועם טעמים מרחבי העולם. המסעדות "דדה" ו"בית החצ'אפורי" הוותיקות בטיילת העליונה או "סופרה" הצעירה בטיילת התחתונה (סנסט), מתמחות במנות גרוזיניות. במסעדת "פראג הקטנה" מגישים מנות צ'כיות מסורתיות ממש לא קטנות, בג'פניקה עושים אוכל תאילנדי וב"יורש" עובדים על מטעמים רוסיים. // רגינה קאשי-רודנשטיין