שופרסל, רמי לוי, טיב טעם, מגה, ויקטורי, סופר יודה, סופר ברקת, קרפור, חצי חינם וזו רק רשימה חלקית של המרכולים והסופרמרקטים שפועלים בחולון ומגיעים לכ-70 סניפים בהם אתם יכולים לעשות את קניות המזון שלכם. ביחס למספר התושבים מדובר במספר עצום, אבל זה לא מספיק - סופרמרקט חדש נפתח בתחילת החודש ובקרוב ייפתח אחד נוסף.
הסניף ה-18, ובקרוב ה-19
לפני שלושה שבועות נפתח בעיר הסניף ה-18 רשת "City Market" (סיטי מרקט). הסניף נפתח ברחוב סוקולוב 138 (בצמוד לבורגר ראנץ'), ועוד לפני חודש ינואר המתקרב צפוי להיפתח בעיר הסניף ה-19 של הרשת בחולון. הסופר החדש יקום בפרויקט המגדלים של הכשרת הישוב ברחוב פיכמן פינת ההסתדרות. הסניף החדש וגם זה שעומד להיפתח יעבדו במתכונת של 24/7, כולל שבתות וחגים.
קראו גם:
יוסי שוורץ (51) אב לשבעה ותושב חולון מזה 43 שנה, הקים את הרשת בשנת 2008, שכוללת כיום 78 סניפים, 750 עובדים ויוצרת הכנסות בסך כ-600 מיליון שקל בשנה. הרשת נמצאת בהתרחבות מואצת שכוללת כניסה למודל זכיינות.
ל"מיינט חולון" הוא מספר: "אחרי שסיימנו עם הסניף ה-18, סניף אקספרס שגודלו כ-150 מ"ר, הסניף ה-19 כבר נכנס לעבודה, והוא יהיה גדול ביותר ויתפרס על שטח של כ-400 מ"ר. ברחבי העיר יש לנו סניפים קטנים של 150 מ"ר ועד 500 מ"ר".
פתוחים גם בשבת
למה צריך כל כך הרבה סניפים רק בחולון?
"חולון היא אחת הערים הגדולות בישראל, והקהל החולוני מאוד מתחבר לרשת שלנו. יש לנו שירות של 24 שעות, כאשר ארבעה סניפים שומרי שבת ו-14 עובדים בשבת ובחג. זה נותן את האופציה להצטייד במזון, גם בימי חול וגם במנוחה ובחגים. בנוסף, אנו יודעים לכוון מה הקהל צריך לכל חג, כך למשל אם זה יום העצמאות אנו נביא מנגלים ושיפודים, ולקראת חנוכה סופגניות ומנורות".
אין בעיה לפתוח בשבת?
"בניגוד לערים עם צביון דתי שבהם אין כזה דבר חנות שפתוחה בשבת, ראש העיר הקודם והנוכחי במיוחד, מאוד קשובים לעסקים ומבינים מה אנחנו צריכים. הסוחרים בעיר מתייעצים עם העירייה בקשר לרכבת הקלה, מבינים שהעיר סגורה ומפוקקת, ולכן גם מעודדים פתיחה של מקומות שפתוחים סביב השעון".
"יותר יקר להניע את האוטו ולנסוע בפקקים"
איך מתמודדים עם התחרות מול הרשתות הגדולות?
"כל חנויות הדיסקאונט של מוצרי לואו פרייס, כמו יוחננוף, רמי לוי ועוד, נמצאות באיזור התעשיה. הקהל החולוני יודע שאפשר לפתות אותו בעשרה מוצרי דיסקאונט בהנחה של שקל – ולהגיע עד לשם, אבל בשאר המוצרים אין הנחה. בסופו של דבר ההבדל בעגלה יהיה 10-20 שקל, ואנשים לא תמיד מחשבים שזה הרבה יותר יקר להניע את האוטו, לעבור את כל הפקקים בעיר במשך שעה ארוכה הלוך ואז חזור, דלק, קופות ארוכות, זמן ועוד. רוב הקהל היום רוצה לקנות קצת וטרי: מלפפון, עגבניה וגבינה אחת. אנשים כבר לא מעמיסים את המקרר כדי שיעבור תאריכי תפוגה ואז יאלצו לזרוק. הקנייה כיום היא מספר דקות, מידתית וטרייה – בהתאם לכיס ולצרכן".
תמשיך לפתוח עוד סניפים בחולון?
"בהחלט כן. אני חולוני, וגם רוב השותפים הם זכיינים חולוניים – וכולם מתחברים לעיר. הלקוחות הם חברים שלנו, בתי ספר משותפים עם הילדים. גם הרשת מאוד מפרגנת לעיר, ואנו הספונסרים של הפועל חולון לנוער מגיל 6-18, אם זה התלבושות, התיקים וגם עוד אינספור אירועים אחרים".