השבוע הם סיימו 12 שנות לימוד וברגע אחד הפכו משמיניסטים בתלבושת אחידה לבוגרים צעירים שבקרוב יעלו על מדים. בתקופה הכי קשה מאז קום המדינה, ואחרי שחוו את סגרי הקורונה, הם יוצאים לעולם האמיתי. רגע לפני, תפסנו חמישה מהם לשיחה. קבלו את דור העתיד המוצלח שלנו - הדור הכי נכון.
6 צפייה בגלריה
בוגרי התיכונים בחולון ובת ים
בוגרי התיכונים בחולון ובת ים
בוגרי התיכונים בחולון ובת ים. הדור הכי נכון
(צילום: ריאן)


בדרך למג"ב | איליי אביטן, תיכון שז"ר בת ים


שכונה: רמת יוסף, בת ים.
לימודים: יסודי - 'יד מרדכי', חטיבה ותיכון - 'שז"ר', במגמת מאמני כושר וביולוגיה (10 יחידות). מתמטיקה - 3 יחידות, אנגלית - 5 יחידות'.

6 צפייה בגלריה
איליי אביטן
איליי אביטן
"מג"ב זה חלום שמתגשם". אביטן
(צילום: פרטי)

רקע: "מגדירה את עצמי כמסורתית, ההורים גרושים ואני מתגוררת אצל אמא. מכיתה ט' אני מתנדבת במד"א. אמנם טיפלתי באינספור אירועים כמו תאונות דרכים, אבל הכי מרגש אותי לטפל באנשים עריריים, קשישים, או בכאלה שהתדרדרו לסמים או לזנות".
על מערכת החינוך: "הלימודים היו קשים, למדנו תוך כדי קורונה ותוך כדי מלחמה. מערכת החינוך נאלצה להסתגל לאינספור אירועים מאתגרים, אבל גם אותם צלחנו".
על בית הספר: "אני חושבת שאם לא הייתי בשז"ר לא הייתי מסיימת את הלימודים. כל כך הרבה פעמים רציתי לפרוש, וסיימתי בזכות צוות המורים ובממוצע יפה. אני מאוד גאה בהם ובעצמי".

קראו גם:

על הגיוס לצה"ל: אחרי מאמצים רבים התקבלתי כלוחמת מג"ב. אני בת יחידה לאבא ולא רצו לגייס אותי לקרבי. בסוף, אחרי שהפעלנו שלושה עורכי דין, אינספור מכתבים, הסכימו לקבל אותי. עד כמה שאני יודעת, אני כנראה היחידה מהשכבה שהולכת למג"ב. למה? אני חושבת שזאת הדרך הכי טובה, עבורי, לתרום למדינה. זו יחידה מעורבת. בנוסף, שוטרי מג"ב נמצאים בגזרות שהכי מעניינות אותי - ירושלים, יהודה ושומרון. מבחינתי זה חלום שמתגשם".
התוכניות לחופש הגדול: "מניחה שאטייל, אעבוד, אפגש עם חברים. הגיוס צפוי להיות בדצמבר".

"הזמן לעבוד ולבלות" | עידן מלל , תיכון קוגל חולון


6 צפייה בגלריה
מלל
מלל
מלל. "זה משמעותי לתרום בשעה הזאת"
(ריאן)

שכונה: יצחק שמיר, חולון.
לימודים: יסודי - 'יצחק שמיר', חטיבה ותיכון: 'קוגל', במגמת תקשורת (10 יחידות), מתמטיקה - 3 יחידות, אנגלית - 5 יחידות.
רקע: "שיחקתי בעבר כדורגל בשביל הכיף, אבל אני הכי נהנה לערוך סרטים. בתקופת המלחמה התנדבתי בבית רוטר, מרכז טכנולוגי, וסייעתי לערוך סרטים לסיירת הסברה של לוחמי הרוח במלחמה".
על מערכת החינוך: "היה מאוד מאתגר. לא באתי עם הרבה מוטיבציה לבית הספר. נניח באנגלית התחלתי ב-3 יחידות. באיזשהו שלב עשיתי סוויץ' בראש ועליתי ל-5. אני אוהב אתגרים והצלחתי. אמרתי לעצמי - שאם לא אשקיע, אף אחד לא יעזור לי. גם גיליתי, בעיקר בתקופת הקורונה שאני יותר אוטו-דידקט, אני לומד יותר טוב בעצמי. אזור הנוחות שלי הוא לשבת מול המחשב ולהבין הכל לבד. אם כי באיזה שלב, רציתי לחזור לכיתה".
על בית הספר: "מאוד נהניתי ממגמת תקשורת, ואני בטוח שזה גם יעזור לי בצבא ובחיים בכלל".
על הגיוס לצה"ל: "אני עדיין בסגירות אחרונות, אבל כנראה שיהיה לי פרופיל נמוך (45), שלא יאפשר להיות לוחם. רציתי להיות קרבי, אבל אין לי אפשרות. אני עדיין ממש רוצה תפקיד משמעותי ואפילו קצונה. רוב החברים שלי הולכים לקרבי. שוחחנו כל החבר'ה, והבנו שאנחנו במצב מלחמה, והיו מעט שהתלבטו אם ללכת לקרבי, אבל אני חושב שזה חשוב ומשמעותי בשעה זו".
התוכניות לחופש הגדול: "אני מתכוון לעבוד ולבלות עם חברים עד כמה שניתן. אני טס בעוד שבועיים למדריד, ומתגייס בפברואר 2025".

"הלימודים היו קשוחים" | טוהר עמוס, תיכון קוגל חולון


6 צפייה בגלריה
עמוס
עמוס
עמוס. "רוצה לשרת בתפקיד מאתגר ומשמעותי"
(צילום: ריאן)

שכונה: ח-300, חולון.
לימודים: יסודי - 'פנחס ספיר', חטיבה ותיכון: קוגל, מגמת תקשורת (10 יחידות), מתמטיקה - 5 יחידות, אנגלית - 5 יחידות.
על מערכת החינוך: "היו לי לימודים לא קלים בכלל, ובמתמטיקה היה קשה במיוחד. אם זה בגלל הקורונה, המלחמה, והעיצומים - השנתון שלנו ידע הרבה קשיים. אפילו ציון הגשה לא קיבלתי לבגרות. בכל שש השנים יצאנו לשני טיולים שנתיים בלבד".
על בית הספר: "היה נהדר. הייתי תלמידה מצטיינת בתקשורת, עשיתי כתבת יח"צ ופרסומת חברתית, ואפילו בפסטיבל סולידריות זכינו בפרס חביב הקהל מתוך עשרות בתי ספר בארץ. אני גאה באיך שסיימתי תיכון, וזכיתי בצוות חינוך מדהים, מחנכת ורכזת שכבה שהן הגאווה הכי גדולה שלי".
על הגיוס לצה"ל: "אני מתגייסת לתפקיד מש"קית ביחידת דובר צה"ל. רציתי לשרת בתפקיד מאתגר ומשמעותי. רוב החברים שלי מתגייסים לקרבי, אבל המציאות מאוד מפחידה. כולם מודאגים, וכל הזמן בטלפון לראות שלא קרה משהו למישהו מהשכבה".
התוכניות לחופש הגדול: "מתכוונת לעבוד וליהנות מהקיץ. מתגייסת בדצמבר הקרוב".

"קשה ללמוד בזמן מלחמה" | ניר ניסן רפאלי, תיכון שז"ר בת ים


6 צפייה בגלריה
רפאלי
רפאלי
רפאלי. "המערכת רצתה לנסות כל פעם משהו חדש"
(ריאן)

שכונה: בר אילן, בת ים.
לימודים: יסודי - 'בן גוריון', חטיבה ותיכון: 'שז"ר', מגמת כימיה ותיאטרון (10 יחידות), מתמטיקה - 4 יחידות, אנגלית - 5 יחידות.
רקע: "מדריך בצופים כבר הרבה מאוד שונים, ומשמש כמדריך של כיתות ט', שלמעשה מכינים אותם להיות מדריכים".
על מערכת החינוך: "מבין שהמערכת רצתה לנסות כל פעם משהו חדש. קורונה - ואז לימודים בזום, עיצומים - אז מלמדים יותר חומר, מלחמה - מעלים את השיח. עברנו כמה וכמה מערכות של מלחמות לאורך השנים. אבל זו הייתה תקופה לא קלה בשנים האחרונות, כמו למשל איך מדברים על הקונספט של מלחמה, כשקרובים של תלמידים שלומדים איתך נרצחו. בבית הספר ניסו בכל פעם להכיל ולהסתגל למציאות לא שגרתית".
על בית הספר: "מאוד אהבתי את המקום כי המחנכים והמורים נותנים את הקשר האישי. בתור מדריך בצופים של כיתות ט', מלמדים אותנו לשמור דיסטנס מהצעירים, כדי ליצור כבוד. בבית הספר זה נשבר, וזה מאוד נוח ונעים, ומסייע בכל דבר שצריך".
על הגיוס לצה"ל: "אני עדיין לא יודע לאיזה תפקיד אתגייס. הציעו לי להיות קצין קשב ייעודי - תפקיד שאחראי על מערכות טכנולוגיות בשדה קרב. בהתחלה סירבתי, אבל אז התקשרו, והבנתי שבאמת צריך את התפקיד הזה. הייתי בקורס הכשרה לקראת התפקיד, עברתי את כל המיונים, ואני מאוד מתלהב".
התוכניות לחופש הגדול: "לעבוד במלצרות, ולנסות להבין מה ארצה לעשות בהמשך, בלימודים ואחרי הצבא. מתגייס בדצמבר".

"המצב קצת מלחיץ" | אייל אטיאס, תיכון קוגל חולון


6 צפייה בגלריה
אטיאס
אטיאס
אטיאס. "יש לי חברים רבים שהולכים לקרבי"
(ריאן)

שכונה: ח-300, חולון.
לימודים: יסודי - 'יצחק שמיר', חטיבה ותיכון: 'קוגל', קולנוע ותקשורת (10 יחידות), מתמטיקה - 3 יחידות, אנגלית - 5 יחידות.
רקע: "התנדבתי במועדון דלת פתוחה, שם מדברים בצורה מאוד פתוחה בנוגע למיניות שקשורה לגיל ההתבגרות. לאחר מכן התנדבתי במועדון אחים, שם מסייעים למבוגרים שעל הרצף האוטיסטי".
על מערכת החינוך: "השנתיים הראשונות היו מאוד מאסיביות וקשות – קורונה ואינספור שביתות של ארגון המורים. בתור ילד שאוהב לימודים, היה לי לא נעים לקום בבוקר ולגלות שגם הבוקר שובתים. בכיתה י"ב הרגשתי שעשיתי פיניש אחרון טוב ולא ויתרתי. לפני י"ב הייתי ילד של שיעורים פרטיים, כי לא ממש רציתי ללמוד. בשנה האחרונה המורים מספרים לי שראו את השיפור - ואני שמח על כך".
על בית הספר: "אני לא תמיד מצליח ללמוד לבד, ובבית הספר עזרו לי מאוד".
על הגיוס לצה"ל: "עדיין בדיונים עם צה"ל לגבי הפרופיל שלי. כרגע אני עדיין בפרופיל יחסית גבוה, אבל עם המצב הנוכחי הייתי שמח שפרופיל שלי יהיה 64 (לא קרבי, ש.ש.). המצב קצת מלחיץ. אני לא מרגיש בטוח עכשיו, ולא מתאים לי להיעלם בין הכיסאות ושלא יראו אותי. לחימה זה לא המקום שלי, ואני מעדיף להביא את היכולות שלי לידי ביטוי במקום אחר - אפילו כקצין. יש לי חברים רבים שהולכים לקרבי, וזה מלחיץ".
התוכניות לחופש הגדול: "מעביר את מרבית החופש באימונים בחדר כושר, אני ממלצר בבית קפה במרכז חולון, ומתגייס בדצמבר".