7 מחזורים הושלמו בליגה א' דרום, ומי שמוליכה שבוע שני את המחוז היא לא אחרת מאשר מ.כ 'ירמיהו חולון' של אביב זוהר (17 נק'), שמסתמנת כמרעננת הרשמית בצמרת הטבלה, עם 16 שערי זכות - הכי הרבה בליגה. "אותי זה דווקא לא מפתיע". אומר השבוע המאמן אביבי זוהר, "מכבי יפו קבוצה טובה וחזקה שתרוץ עד הסוף, ויש עוד הרבה קבוצות בחלק העליון כמו כפר שלם, הפועל מרמורק ומכבי יבנה שהופכות את הליגה הזאת לסופר תחרותית ומעניינת".
2 צפייה בגלריה
אביבי זהר ב'חולון חדש'. "נהנים ממה שעושים ומה שיהיה יהיה" |
אביבי זהר ב'חולון חדש'. "נהנים ממה שעושים ומה שיהיה יהיה" |
אביבי זהר ב'חולון חדש'. "נהנים ממה שעושים ומה שיהיה יהיה" |
(צילום: אורן אהרוני)
מה אתה אומר למי שבכל זאת מופתע?
"שעוד לא הגענו למשחקים מול הגדולות אבל אנחנו לא חושבים יותר מדי רחוק, וכמאמר הקלישאה אנחנו משחקים משישי לשישי. מצד שני, קבוצה שרוצה לעלות צריכה לקחת קודם כל נקודות נגד הקבוצות הקטנות - ואת זה אנחנו עושים על הצד הטוב ביותר".
מחכה עם הצהרות חד־משמעיות?
"תשמע, באמת זה יכול לצלצל כמו קלישאה אבל זה נכון - אנחנו לא מגדירים מטרות כאלה. יש לנו דרך כמועדון יחד עם הבעלים רונן (קנפו) והיו"ר ליאור (שולמן) וחתמתי לעוד עונה כדי שנבנה הכל כמו שצריך. הדבר החשוב הוא שנמשיך לעבוד נכון, מקצועית, כדי שקודם כל ייהנו מהמשחק שלנו ולא רק מהתוצאות".
כרגע, כשמסתכלים על היציע, אין הרבה אנשים שנהנים או לא נהנים.
"אני מאוד מקווה ש'ירמיהו חולון', שנכון להיום היא הקבוצה הבכירה בעיר, תעשה גם את השינוי הזה. ואני גם מאמין בזה, שעם השינוי והתוצאות הטובות, יותר אנשים יראו שמשהו טוב קורה בעיר ויבואו יותר צופים. אני זוכר כילד את כמות הצופים הגדולה שהיתה באה לראות את צפרירים, ואני רואה פה הזדמנות לחיבור חדש עם הקהל בעיר".
2 צפייה בגלריה
האח, איציק זוהר. מפרגן לו על הדרך
האח, איציק זוהר. מפרגן לו על הדרך
האח, איציק זוהר. מפרגן לו על הדרך
( צילום: דנה קופל)
כשהיית ילד לא היו ליברפול ובאיירן מינכן בטלוויזיה, לא בתדירות של היום.
"נכון, ויש גם שידורים של ליגה א' בטלוויזיה, וגם שעות המשחקים (שישי בצהריים) לא הכי אטרקטיביות, בזמן שאנשים עסוקים בהכנות לשבת, ככה שמאוד קשה להביא צופים. אנחנו בכל מקרה לא מצפים שיהיו 20 או 30 אלף במגרש, אבל ככל שהכמות תעלה יווצר אפקט שבעיר לא יוכלו להיות אדישים אליו".
מתי אביבי זוהר עולה כיתה ומתחיל לאמן בליגות מקצועיות?
"מבחינת יכולת, אני יודע מה אני שווה כמאמן אבל אני לא חושב כל כך רחוק, ולא מתעסק בזה. אני עדיין צריך להוכיח את עצמי ובאמת שאני נמצא במקום טוב מבחינתי. אם אני אמשיך בדרך הזאת אין לי ספק שאני גם אגיע בעתיד לרמות גבוהות יותר".
מהי עמדתך בנושא מאמן הנבחרת?
"אני מאוד מאמין שמאמן ישראלי צריך לאמן פה כי הוא מכיר את האופי של השחקן הישראלי וגם יודע להתמודד עם התקשורת שיש לנו פה. שיהיה ברור, לא נכשלנו בגלל מאמן, אנחנו אובייקטיבית באמת פחות טובים מהיריבות המובילות בבית. אנחנו לא בדרג הבכיר של אירופה. אני פשוט חושב שהגיע הזמן לאייל ברקוביץ'. זה לא שהוא יעלה אותנו למונדיאל, אבל אולי הגיע הזמן לנסות משהו קצת שונה שהוא לא מאמן זר או המאמן הבולט של אותה תקופה, כמו שהיה עם קשטן, גרנט או גוטמן".
לסיום, מה עם תוכנית ריאליטי על משפחת זוהר, נוסח הבוזגלוס, שאולי קצת תמנף אתכם?
"לא, תודה. איציק בעניין הזה והוא באמת עשה הישרדות, האח הגדול ומה לא... אני מניח שעוד נראה אותו בתוכניות נוספות. אותי זה לא עניין ולא מעניין. אבל מאחל לכל מי שעושה את זה בהצלחה".