"הייתה סדרה לא פשוטה, כשהביתיות עשתה את ההבדל. הקהל היה הכוח שלנו בליגת האלופות והוא גם היה הכוח שלנו היום", אמר בשישי שעבר יו"ר הפועל חולון, איתן לנציאנו, לאחר ששחקניו דילגו די בקלות על הפועל גליל עליון עם סוויפ (0:3) בדרך לחצי גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל.
7 צפייה בגלריה
חולון נגד הפועל ירושלים בארנה, בחודש אפריל. משחק חדש
חולון נגד הפועל ירושלים בארנה, בחודש אפריל. משחק חדש
חולון נגד הפועל ירושלים בארנה, בחודש אפריל. משחק חדש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בסיום הדברים הוסיף לנציאנו "משאלה", שאולי גם קיננה בליבם של אוהדים אחרים של הפועל חולון, והפכה ביום השני השבוע למציאות: סדרת חצי גמר נגד הנמסיס הגדולה - הפועל ירושלים, שתצא לדרך היום (שישי, 15:00) ב"ארנה" בבירה. יהיה חם וסופר מגניב. בחצי הגמר השני, אגב, תתמודד האלופה מכבי תל אביב נגד מחזיקת הגביע בני הרצליה.

נטו ספורטיבי

אז אמנם לנציאנו מודע למשמעות של הביתיות עבור הפועל חולון (הפעם היא תהיה אצל ירושלים) אבל היו"ר מגיע לאירוע מגובה בפיקנטריה מאוד מבטיחה - הפעם האחרונה בה הפועל חולון צלחה סדרה ללא יתרון ביתיות הייתה נגד הפועל ירושלים, לפני עשור בדיוק, כשעל הקווים באולם טוטו עמד לא אחר מאשר המאמן דן שמיר.
אחרי ניצחון של ירושלים במשחק מספר 1 (73:78), שהתלקח עוד לפני פתיחתו עם ארבעה אוהדים שעוכבו על ידי המשטרה, רשמה חולוניה קאמבק מדהים שקבע 1:3 בסיום סדרת רבע הגמר. "חשוב לי להבהיר שמדובר ביריבות ואמוציות שנמצאות בעיקר בין הקהלים", אמר השבוע לנציאנו. "היחסים בין ההנהלות הם מצוינים, ולא מדובר פה ביותר מיריבות ספורטיבית. בנוסף, אני לא חושב שהיו בתקופה האחרונה תקריות כלשהן ששוות ציון. כמובן שאנחנו נגד אלימות ומגנים כל גזענות, אבל חשוב להבהיר שיש פה בשורה התחתונה יריבות ספורטיבית גדולה, וזה בסדר".
7 צפייה בגלריה
אגבונו מול ג'ונסון. קו גבוה מול קו נמוך
אגבונו מול ג'ונסון. קו גבוה מול קו נמוך
אגבונו מול ג'ונסון. קו גבוה מול קו נמוך
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ביקשת ירושלים וקיבלת.
"האמת שזה היה קצת בהפוך על הפוך כי בפעם האחרונה שקיבלנו את גלבוע בסדרה, עם יתרון ביתיות, הפסדנו. בכל מקרה, עכשיו זאת ירושלים, ומצפה לנו משחק חם, שבשנים האחרונות מקבל נפח עצום גם בתקשורת. אז כולנו מקווים לעמוד בציפיות, ושתהיה סדרה כמה שיותר ארוכה ומוצלחת".
גם יש לך פה מאבק על היוקרה, המאבק של הפועל חולון על מעמדה בצמרת הכדורסל.
"אני לא רואה את זה ככה. כבר הוכחנו בשנים האחרונות שהמקום שלנו בצמרת הוא בצדק ולא בחסד. ב־2018 אפילו הדחנו את הפועל ירושלים פעמיים, בגביע ובליגה, ובוא, כמה הישגים כבר יש להפועל ירושלים בעונות האחרונות? אז אמנם בליגה לא כל כך הצלחנו השנה נגד ירושלים (שלושה הפסדים) אבל קרה לנו בעבר ששלטנו במשחקים בעונה הסדירה נגד מכבי חיפה (2016/17) ואז עפנו מולם בפלייאוף".
אז מי הפייבוריטית בסדרה הזאת?
"כל מה שאני יכול לומר זה שנעשה את הכל כדי להגיע עד הסוף, ובטח שבסדרה של שלושה משחקים המשחק הראשון יהיה מאוד קריטי, קל וחומר כשהוא אצלם בבית. נקווה שיהיה משחק טוב ושיפוט הוגן".
7 צפייה בגלריה
גודס. על הסוס
גודס. על הסוס
גודס. על הסוס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מרמז על משהו?
"לא. אין יותר מדי שופטים שבאים לעשות דווקא. יש שופטים יותר טובים ופחות טובים, ומאמין שבשלב כל כך גבוה, כשחצי מדינה עוקבת אחרי המשחקים, אני מאמין שנראה גם תצוגת שיפוט טובה".

הגמוניה על הכף

"אנחנו מגיעים לישורת האחרונה של הליגה ואני חושב שהזדמנו לנו פה שתי סדרות חצי גמר פנטסטיות", אומר מוטי דניאל, שכידרר בעבר בחולון ובירושלים. "מדובר בארבע קבוצות שכל אחת מהן יכולה להגיע לגמר וכל אחת מהן תוכל גם לזכות באליפות, וזאת סיטואציה שלא חווינו הרבה מאוד זמן. אני מאמין שנראה קרבות טובים, רק חבל לי שלא המשיכו את הטוב מחמש גם בחצי הגמר. אולי מישהו רצה לשמור על ה'גדולות' בשלב הרבע כי בחמישה משחקים קשה יותר להפתיע, אבל בכל מקרה זה מיותר. לדעתי, אולי חוץ מהקבוצות, האוהדים היו שמחים לראות סדרה של חמישה משחקים לאורך כל שלב הסדרות".
יש פה גם יריבות עם לא מעט אמוציות.
"ברמת המסורת, באמת שיש בסדרה של חולון וירושלים גם מקום של יריבות אישית שהתפתחה בשני העשורים האחרונים, אז אין ספק שזה יותר מעניין".
7 צפייה בגלריה
הלפרין. "ירוק" בפלייאוף
הלפרין. "ירוק" בפלייאוף
הלפרין. "ירוק" בפלייאוף
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בעבר היית בעד שיטת הפיינל־פור, מה אתה חושב על זה היום?
"בזמנו באמת חשבתי שזה פתרון טוב לשעתו, פתרון עקום שאמור ליישר מצב עקום, כשמכבי (תל אביב) הייתה יותר מדי דומיננטית. אבל אני חושב שזה די מיצה את עצמו. מי אני מהמר שתנצח את הסדרה? אני לא מהמר".
"זה משחק של קהלים מדהימים, המון אמוציות, ומאבק על הגמוניה", אומר שחקן וקפטן העבר של הפועל ירושלים, מאיר טפירו. "אני לא חושב שיש הרבה מאץ'־אפים בכדורסל הישראלי שמגיעים לגבהים האלה. אין ספק שמחכה לנו סדרה לוהטת.
"העונה הפועל חולון די בולטת בכל הנוגע לקליעה שלה מעבר לקשת, ושיטת ה'סמול בול' (שורה קדמית נמוכה), וסגל, כמובן, יש לה בשפע. ברגע שהפועל חולון מתחברת, קשה מאוד לנצח אותה. בהפועל ירושלים המשחק מבוסס יותר על כישרון אישי ו'בידודים'. המפתח לסדרה הזאת נמצא ביכולת של כל אחת מהקבוצות להבליט את האיכויות שלה".
7 צפייה בגלריה
טפירו
טפירו
טפירו
(צילום: אבי רוקח)
יריית הפתיחה בסדרה של הטוב משלוש הופכת לקריטית יותר.
"בוודאי, וראינו את זה רק לאחרונה כשירושלים הפסידה את המשחק הראשון בבית נגד גלבוע־גליל ותיקנה, אבל זאת הייתה סדרה של הטוב מחמש. בסדרה של הטוב משלוש, נפילה במשחק הראשון מייצרת לחץ גדול מדי על הקבוצה הביתית, וזה משהו שתמיד נמצא שם וישפיע פסיכולוגית על ירושלים. אמנם על פי העונה הסדירה, לירושלים יש איזה יתרון במאץ'־אפ בין הקבוצות, אבל כפי שאמרתי בגלל האמוציות והמאבק על ההגמוניה, נקבל פה משחק חדש".

עושים כבוד

התקרית בין הסנטר־פורוורד מייקל קייזר לאוהדי הפועל חולון, לקראת סיומו של משחק חצי גמר הגביע נגד בני הרצליה, נתנה את האות להדחה הכואבת ואיבוד התואר הראשון לעונה. מאז נרשמה סולחה בין הצדדים, ונחגגה, כאמור, העפלה היסטורית לפיינל־פור ליגת האלופות. עכשיו קייזר מוכן למאני טיים, בתקווה לרשום נעילה מרגשת ל־2021/22. "אנחנו מגיעים לסדרה הזאת אחרי סדרה סופר מוצלחת נגד הפועל גליל עליון. האמת שהיינו צריכים את הסדרה נגד גליל כדי לייצר את הקליק בינינו, כקבוצה. עכשיו כולנו נרגשים ורוצים לשמור על המומנטום ולהגיע למשחק נגד ירושלים בפוקוס הנכון, לנצח את המשחק הזה, ולקחת את הביתיות אלינו".
7 צפייה בגלריה
דניאל
דניאל
דניאל
(צילום: עוז מועלם)
בעונה הסדירה לא הצלחתם לנצח את הפועל ירושלים, בסדרה מצפה לנו הפתעה?
"תראה, זה באמת משהו שאי־אפשר להשליך מהעונה הסדירה לנקודת הזמן הזאת. גם חייבים להבין שהתמודדנו בין שני מפעלים, בליגה ובאירופה, וזה די משנה את התמונה ואת חלוקת הכוחות כשמתכוננים למשחק, לכל משחק. ואני גם לא רוצה לדבר על ירושלים, שאני מניח שגם לוח המשחקים שלהם השפיע על הדרך שלהם להתמודד מולנו. בסופו של דבר סדרה היא דבר שעומד בפני עצמו, ואנחנו עכשיו ממוקדים באיך נוכל לייצר את השינוי הזה בסדרה הזאת".
אצל מי בכל זאת נמצא היתרון?
"זה משהו שאני לא יכול לומר. לנו יש את החבר'ה שלנו והכישרון שלנו, ואני מאמין שכמו שאנחנו השתדלנו לתת לגליל עליון את הכבוד, למרות שהיה לנו יתרון על הנייר, ככה ירושלים ואנחנו נכבד אחד את השני. אנחנו בטח לא אנדרדוג וזה בטח לא משהו שאפשר לומר על הפועל ירושלים. מצפה לנו סדרה בין שתי קבוצות טובות, עם הרבה מאוד יכולות על כל המגרש, וזה מה שידבר על המגרש בארנה ואחרי זה אצלנו, בחולון. ואנחנו, יש לנו את המחויבות שלנו לעשות את המקסימום כדי להגיע לגמר ולעשות שם את הטוב ביותר, ולהביא אליפות להפועל חולון".
7 צפייה בגלריה
ירון רייכמן
ירון רייכמן
ירון רייכמן
(צילום פרטי)
אישי \\ ירון רייכמן - תואר על הריצפה
בעונה עמוסה ומטלטלת כזאת, למי יש זמן לזכרונות? אפילו לא נשאר זיכרון פנוי ב־VOD להקלטות. מבוסקאליה, סטיבן גריי ועד אוגדן, מי בכלל זוכר איך התחלנו את העונה ואם בכלל זה היה עוד השנה?
עונה קשוחה ומרתקת עם ליגה מבלבלת. משחק בית או חוץ, כן גביע לא גביע, אילת, גליל וגלבוע, כולנו שם. אפילו אותו משחק חצי גמר גביע מול אותה הרצליה לא הצליח לגרום לנו לא להגיע. רק עכשיו חזרנו ממסע מדהים של ליגת האלופות בבילבאו הירוקה אל סדרה מול גליל, קצת עייפים, קצת פצועים, עם מגרש דחוף להריסה. אין ספק, היא נתנה פייט מהנשמה. נכון, הסדרה מול גליל היא לא אינדיקציה לכלום אבל נתנה לשחקנים מקום להתפוצץ ולקבל ביטחון אחרי בילבאו. העומס מתמשך והנה לפנינו עוד סדרה, לא סתם סדרה, הייתי קורא לה "תואר על הריצפה".
מי מתכופף לקחת? מי יזנק על הפרקט להביא לנו את האליפות? למה? כי מכבי כבר לא מפחידה ופשוט תואמת את הליגה. ועל בני הרצליה אין מילה רעה, רק בואו נירגע, גביע כבר יש להם, שיגיעו תודה.
כן, אחרי עונה כל כך עמוסה יש לנו אפשרות אחרונה לתואר. ירושלים בתמונה, מקום ראשון בטבלה עם מגרש ביתי מאוד ואותנו יושיבו בקומה גבוהה. לא פשוט לנצח בארנה, לא פשוט לשחקנים, לא פשוט לאוהדים, אבל יש אמונה.
יום טוב של מגי, ג'ונסון ורנגלנד, והרבה מלחמה על הפרקט עם פרדי, זאק ופניני, ואלי תהיה הפתעה עם דלטון לשלשה.
עם אלפי אוהדים שלנו ביציע גם את הארנה נעבור בהצלחה, והסדרה עוד ארוכה. במשחק בית עם 5,000 אוהדים תבוא לנו ברכה, וכבר למדנו שהקבוצה בנויה מאהבה, אהבה סגולה.
כאמור, יש פה תואר על הרצפה, ואנחנו רק מבקשים מלחמה.