-
למעלה משנתיים חלמה לימור ידגריאן, תושבת חולון בת 42 על הבאת והטמעת ארגון מאמאנט גם בעיר חולון. כבר יותר מ-10 שנים שליגת האימהות 'מאמאנט' היא אחד מארגוני הספורט הקהילתיים הגדולים במדינת ישראל. ההגשמה הנשית והאימהית מדי שבוע, מספקת לכל אימא בישראל את האפשרות להיות ולו לרגע, כוכבת.
לימור עובדת במשאבי אנוש ברשות המסים והרומן שלה עם מאמאנט התחיל די במקרה.
"עשיתי קורס שיפוט בענף ואז הבנתי שבכל הארץ הפרויקט המוברך הזה קיים, חוץ מחולון".
במשך שנתיים ובכל מקום אפשרי, לימור התרוצצה, טרחה ודאגה להפיץ את השמועה שהפרויקט הגדול הגיע גם לחולון.
איך מקימים ליגה עם אפס תקציב?
"עד לפני שלוש שנים הייתה בעבר ליגת כדורשת בחולון והיא דעכה עם הזמן. התחברתי לעדי אמון סיידן, שמשמשת כראש תחום ספורט ברשת קהילה ופנאי. הפצנו את הבשורה בעיקר מפה לאוזן, התחלנו לשווק את זה במתנ"סים. כיום הליגה מונה לא פחות מ- 14 קבוצות ו-200 שחקניות בשנה בלבד"
לא ראוי שיו"ר יקבל שכר על תפקידו?
"ראוי שאקבל שכר וזה בעיקר תלוי בעיריות השונות אבל חשוב לציין שהכסף כאן לא חשוב, מי שעושה מאמאנט, עושה את זה מהנשמה"
לאחרונה לא פעם אנחנו נתקלים בתגובות על כך שהענף הוא לא באמת ספורט של ממש. מאמן שמאמן שתי קבוצות במקביל, קבוצה שזוכה במדליה מעדיפה להעביר את זכייתה למקום השני. נדמה שכך לא מתנהג ומתנהל ארגון תחרותי?
"אני לא מסכימה. קודם כל מי שמאמן כדורשת, חייב שיהיו לו הכשרה ולכן כל מאמן או שופט ראוי שיהיה מחויב בכך, על מנת למקצע את זה הליגה הזאת יותר ויותר"
עקרון התחרותיות לא נפגע כאן?
"התחרות לא נפגעת, המשמעות של מאמאנט היא אחרת. מדובר במשמעות חברתית שהיא חזקה והיא הדבר החשוב ביותר. אנחנו לא משחקות נגד - אלא מול".
מה בכל זאת היית משנה במבנה הקיים?
"חסרים לי תקציב בסיסי לליגה על מנת להפוך אותה ליותר מקצועית, לתת שכר הולם למאמנים למשל"
העירייה לא תומכת?
"לפי דעתי, צריך לתת במה יותר גדולה לספורט הנשים בחולון ובארץ בכלל. המגרשים בבתי הספר רובם לא תקינים, מדובר במתקנים זניחים וישנים. אני בהחלט מצפה ממחלקת הספורט של חולון שתיקח יוזמה ותשמיש אותם. לפני האימהות, צריך לזכור כי גם הילדים משחקים שם".
14 קבוצות בקצת יותר משנה, מה המטרה הבאה?
"היעד להגיע ל-30 קבוצות. חולון היא עיר הילדים, חייבים לעודד את הספורט בחולון".