אבל כבד ירד ביום שלישי שעבר על אליצור חולון בפרט וכדורסל הנשים הישראלי בכלל. שני לוין, מי ששיחקה בחולון במשך חמש שנים ברציפות - האחרונה ב־2019/20, הלכה לעולמה, שלושה ימים בלבד לפני יום הולדתה ה־37. זאת לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.
1 צפייה בגלריה
לוין ז"ל. נפטרה שלושה ימים לפני יום הולדתה
לוין ז"ל. נפטרה שלושה ימים לפני יום הולדתה
לוין ז"ל. נפטרה שלושה ימים לפני יום הולדתה
( צילום: עוז מועלם)
בחולון ניסו בשבוע האחרון לעכל את הבשורה המרה. "היא הייתה קונצנזוס מבחינת טוב הלב שלה", נזכר בערגה מאמנה בחולון, רועי איזנברג. "בן אדם שלא היית יכול למצוא בו שום דבר רע. היא הייתה מגיעה לאימון ונותנת 100 אחוז. תמיד חיפשה לעשות שקט, אם הייתה מתיחות בין שתי בנות. פשוט עצוב".
"קיבלתי את הבשורה כשלימדתי והיו לי דמעות בעיניים", הוסיף איזנברג. "אני לא אדם שבוכה, אבל הפעם לא הצלחתי להתאפק. יש לפעמים אנשים שאנשים טהורים, שעושים רק טוב. זו הייתה שני".
יו"ר אליצור חולון, מנחם וידהורן, ספד לה גם כן: "שני הייתה נשמה טובה, תמיד חיובית, אין אחד שלא אהב אותה. תמיד הייתה מוכנה לעזור בכל דבר ומכל הלב, גם כשהייתה במצב קשה עדיין הופיעה לאימונים ולמשחקים ולא ויתרה. חסרונה מאוד יורגש. איבדנו אישה ושחקנית מאוד אהובה. יהי זכרה ברוך".
באפריל 2020 חשפה לוין בראיון ל-ynet כי חלתה בסרטן השד והחליטה לקחת הפסקה מכדורסל. "מבדיקה לבדיקה. לא בכיתי, ולא חשבתי למה לי זה קרה כי זה לא באופי שלי. דווקא ההיפך. נראה לי שאם זה היה קורה לבן אדם קרוב אלי או לבן משפחה - הייתי לוקחת את זה הרבה יותר קשה", סיפרה במה שהיה גם הראיון העיתונאי האחרון איתה.
לוין עלתה ארצה מארה"ב לפני 15 שנה ועברה בשלל קבוצות בכדורסל הנשים הישראלי, בניהן גם אליצור רמלה. במשחקה האחרון קלעה שתי נקודות ב־21 דקות ב־80:90 על רמת השרון, שהבטיח לחולון את המקום החמישי בבית העליון, בעונה שנעצרה לבסוף בשל מגפת הקורונה. אז, כשהייתה בתחילת הטיפולים, היא הייתה אופטימית לגבי החלמתה: "היו כל כך הרבה בדיקות, כמעט כל יום, שמנעו ממני ללכת לאימונים ולכל המשחקים - וזה הפריע לי הכי הרבה. לא יכולתי להיות עם הקבוצה ב־100 אחוז. באמת שלא תופסת עדיין שאני חולה בסרטן השד".
חברתה הטובה, טל אנקונה, סיכמה: "לפני כחצי שנה החליטה לחזור הביתה למשפחה. קיפלה את הפקלאות. טסה לארה"ב והמצב התדרדר. בחודשיים האחרונים לא ענתה גם להודעות, ביממה, ישנה כמעט 20 שעות. העבירה מסרים דרך אמא שלה. פשוט עצוב. היא מסתכלת כעת על כולנו מלמעלה".