עמיר עוזי מגיע לכדורסל הנשים. אחרי שנים רבות בכדורסל הגברים, בהן אימן בכל הרמות, כולל בליגת העל, עוזי ידריך בעונה הקרובה את אליצור חולון.
2 צפייה בגלריה
עמיר עוזי, מאמן אליצור חולון כדורסל נשים
עמיר עוזי, מאמן אליצור חולון כדורסל נשים
עמיר עוזי. "נביא זרות טובות, 2-3 ישראליות בכירות ויאללה מלחמה"
(טל שחר)
"האמת, זה לא היה מתוכנן", מודה עוזי (50). "לקחתי תקופה של הפסקה יזומה מאימון. נולד לי עוד ילד, בניתי בית. מאוד דגדג לי לחזור, מאוד רציתי לשוב לאמן. עשיתי ניסיון, היה קשה בשוק כדורסל הגברים, אז ערן סלע (סוכן השחקנים והעיתונאי לשעבר, ר.ו) אמר לי: 'בוא לנשים'. אמרתי יאללה, לא שולל כמובן שום אופציה. דבר הוליד לדבר וחתמתי באליצור חולון. אני מגיע מאוד רעב ונחוש להצליח".
מעטים המאמנים שעשו את המעבר מכדורסל גברים לנשים.
"אין ספק שזה שינוי, צריך לעשות התאמות, אבל כדורסל זה כדורסל. בקטע המקצועי זה לא יהווה בעיה. בכל הקשור מסביב, נעשה התאמות תוך כדי תנועה".
אתה צופה מהמומות בדרך? בכל זאת יש שוני בין הסגנונות.
"אם היית מדבר איתי עוד שלושה חודשים, הייתי עונה לך יותר בדיוק. יש שוני מסוים. ברמת הכוח, האתלטיות. רק שלפעמים ספורט הנשים יותר טכני, יותר אלגנטי, יותר שכלי. זה חלק מההתאמות שאני אצטרך לעשות. זה אתגר ומקווה לעמוד בו בהצלחה".
יש כבר מטרות שהציבו לעצמך בחולון?
"אליצור חולון מועדון מאוד ותיק. עשה דברים, הגיע להישגים. המטרה כרגע להצליח בליגת העל, אחרי שבעונה שעברה הוא לא הגיע לפלייאוף העליון. זה לא יהיה פשוט, סגל השחקניות מאוד מצומצם, הפועל לב ירושלים נכנסו לשוק ו'גנבו' שחקניות מאשדוד ורמלה. זה הקשה על הקבוצות עם תקציב פחות גדול. עם מה שיש נעשה את המקסימום, נביא זרות טובות, 2-3 ישראליות בכירות ויאללה מלחמה כמו שאומרים".

השינויים בענף

את קריירת אימון הבוגרים שלו התחיל עוזי בליגה הארצית (רמת אפעל, הפועל לוד, מכבי רחובות ומכבי חדרה). משם הגיע למכבי רמת גן בליגת העל, ושימש כשנתיים כעוזר מאמן. בשנתו השלישית במועדון, מונה למאמן הראשי.
"אין ספק זו הייתה טבילת אש מדהימה מבחינתי", נזכר עוזי. "נהניתי מכל רגע. שלב מאוד חשוב בהתפתחות בקריירה. אני מאמן ובן אדם שמאוד מאמין בתהליכים. התהליך שלי במכבי ר"ג היה מאוד נכון. למדתי את המסגרת, הרמה. בשנה השלישית שקראו לי לדגל לא חששתי כי כבר חייתי את הסיטואציה והייתי עוזר מאמן מאוד דומיננטי. היה לי מאוד קל להיכנס. זה נתן לי ביטחון משם ללכת להפועל חולון".
ואכן אחרי עונה מאוד מוצלחת בר"ג, מונה ב-2009 עוזי כמאמנה הראשי של הפועל חולון, אז מחזיקת הגביע הטריה, אך הגעתו של מיקי דורסמן טרפה את הקלפים והוא הוחלף. "דורסמן היה תמיד אז ברקע. ב'תחזיקו אותי'. העונה לא התחילה כל-כך טוב. מאוד רצו שהוא יחזור וזה קרה. לא מצטער על כלום באותה עונה. החוויה שלי בחולון אמנם הייתה פחות טובה, אבל מלמדת, מעשירה והוסיפה להתפתחות שלי", שחזר עוזי.
בהמשך עוזי הדריך לא מעט קבוצות נוספות - בכל הרמות - מ.כ. הבקעה, אליצור יבנה, הפועל חיפה והפועל עפולה. לכן מאוד מעניין לשמוע אותו מדבר על השוני בין הכדורסל של אז להיום.
"הכדורסל מתפתח והשתנה מאוד ב-30 השנים האחרונות. ה-NBA מאוד השפיע. הייתה תקופה של המון כוכבים אירופים שהלכו ל-NBA. אנחנו רואים את החשיבות של סגלים עמוקים ולא 5-6 שחקנים שמשחקים 35 דקות ולא יורדים מהפרקט. רואים את החשיבה על עומסים, איך אתה בעונה של 45-50 משחקים יודע לחלק את העומסים, להגיע עם קבוצה לפיק בזמן הנכון. אלה מחשבות שלא היו או היו פחות לפני 20 שנה, כי קבוצה לא שיחקה בשניים-שלושה מפעלים כמו היום".
הכדורסלן הישראלי גם השתנה?
"אני מאמין גדול בכדורסל ובכדורסלן הישראלי. יש בליגה הלאומית, למשל, כישרונות מאוד גדולים, ורואים את זה בנבחרות הצעירות בקיץ. צריך לתת להם במה".

הבוס החדש

בשלוש השנים האחרונות, כאמור, עוזי לקח פסק זמן מאימון. היום-יום הוא משמש כמנהל מחלקת הספורט בנס ציונה. "גם בשנים שלא אימנתי, הלכתי למחנות, נשארתי מעודכן, בטח בשוק השחקנים או בקשרים עם סוכנים", מבהיר עוזי. "לשמר את הקשר, כי אתה לא יודע מה יוליד יום. אני איש מקצוע, לא עזבתי את הענף אף פעם למעשה".
2 צפייה בגלריה
מנחם וידהורן
מנחם וידהורן
מנחם וידהורן
(קובי קואנקס)

אי אפשר לסיים מבלי שתחווה דעה על הבוס החדש שלך, יו"ר אליצור חולון, מנחם וידהורן.
"אני מכיר את מנחם הרבה שנים, אבל לא ברמה האישית. בקיץ הזה הבנייה של הקבוצה מאוד מאתגרת. אלה לא התקציבים הגדולים בליגה. בשוק השחקניות שאני חוויתי וחווה עכשיו הוא מאוד מורכב. אין הרבה שחקניות, גם מנחם, שהוא שועל ותיק בעסק, מבין את זה. לעצם השאלה, מנחם מאוד מנוסה, ותיק בכדורסל, יש לו המון זכויות ואליצור חולון וההצלחה שלה רשומה על שמו".