זהו, נגמרו הניסויים, ההכנות והמשחקים המקדימים. החל מהשבוע - ולפחות במשך שלושה משחקים - תפתח הפועל חולון את העונה האמיתית שלה - המסע לעבר שמירת אליפות ליגת העל בכדורסל.
חולון תעשה זאת מול יריבה מוכרת - הפועל גליל עליון - אותה פגשה רק ביום שישי האחרון ומולה תתמודד בשיטת הטוב מ־5 בסדרת רבע גמר הפלייאוף. אם להסתמך על החזרה הגנרלית, החבורה של גיא גודס יכולה להתעודד. ה־84:90 בכפר בלום היה הניצחון הראשון של הסגולים באולם הצפוני בעונה הסדירה מאז עונת 2007/08 - והוא המשיך את המומנטום הנהדר של האלופה, שתגיע להיכל טוטו עם רצף של שלושה ניצחונות.
3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
מרוצה מהחזרת הפצועים. מאמן הפועל חולון גיא גודס
(עוז מועלם)
"זו הייתה טעימה ראשונה לשתי הקבוצות", אמר גודס. "סיימנו את המשחק האחרון של הליגה הסדירה, את הסיבוב השלישי. מבחינתנו זה היה קודם כל לחלק את הדקות, שזה הכי חשוב, ולצאת בריאים. אנחנו צריכים לבוא מוכנים, חזקים, ביחד ולנסות לעבור את הסדרה הזו - כי גליל קבוצה קשוחה וטובה". במועדון הוסיפו: "יש חיבור בין כל השחקנים. הסגל שלנו מונה עכשיו 19 שחקנים וזה משהו שיכול לתת לנו רוח גבית".

בלטו במשחק

לפני שנגע במאץ'־אפים המסקרנים, גודס יכול להתעודד מהעובדה ששניים מכוכביו בניצחון בשישי הם גם כוח האש שלו בשבועות האחרונים: שון דאוסון השווה בכפר בלום את שיאו העונתי (24 נקודות) ואת שיא הקריירה בשלשות (5), ג'ו רגלנד כרגיל לחץ על הדוושה ברגעים הנכונים (23 נקודות) וביחד הם לא הותירו הרבה סיכוי לגליל. יש שיגידו - סיפקו חתיכת הצהרה לפתיחת הסדרה.
"כששון בריא, הוא הישראלי הטוב ביותר", החמיאו לו בחולון. "את היכולת שלו הכרנו מזמן, זה לא חדש. הביטחון שחוזר אליו והאיכות שלו זה משהו שלא עמד בספק. יש לו תפוקה של זר במשחקים האחרונים". רגלנד, בדומה לדאוסון, נמצא בכושר שיא, ובחולון אמרו כי "הוא מוכיח בכל פעם מחדש שהוא הרכז הטוב בארץ".
3 צפייה בגלריה
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד. לחץ על הדוושה ברגעים הנכונים
(עוז מועלם)

ואי־אפשר שלא להתייחס גם לחבר החדש בסגל החולוני - נתנאל ארצי, שערך מול גליל את הופעת הבכורה שלו במדים הסגולים (4 נקודות ב־22 דקות) והיה אפקטיבי מאוד בהגנה. לא בגלל המשחק הפושר, אלא בגלל הדרך הארוכה שעשה. ארצי לקח חלק במוקדמות אליפות העולם 3X3 באילת והיה צריך לטוס מהעיר הדרומית לצפון הרחוק ובחזרה.
"המשחק הזה היה גם הזדמנות טובה לשלב את ארצי בתוך השיטה שלנו, עם השחקנים שכבר פה", הודה גודס. "כרגע הפנים שלו לכיוון הפלייאוף וברור ששם החוקים הם שונים".
אגב, מבחינה סטטיסטית - מלבד המשחק בשבוע שעבר, כל שבעת האחרונים ביניהן בליגה הסדירה הסתיימו בניצחון לקבוצה המארחת. בסיבוב הראשון העונה יצאה גליל עליון מפיגור במחצית לניצחון 66:86 בכפר בלום ואילו בסיבוב השני, הפועל חולון ברחה לפער דו־ספרתי מהיר ולא הסתכלה לאחור בדרך ל־73:83 בהיכל טוטו. רגלנד עשה את ההבדל בין המשחקים: בהפסד החוץ הוא נעצר על 5 נקודות, 1 מ־7 ל־3 ומדד 7, בעוד בניצחון הבית הוא כיכב עם 25 נקודות, 5 מ־8 לשלוש ומדד 33. ב־'וי' בשישי הוא שוב היה מעל כולם.

מה צפוי בסדרה

מבחינת מאץ'־אפ, היתרון של חולון נמצא בקו האחורי. רגלנד, סי.ג'יי האריס וניב משגב הם כוח התקפי אדיר, ויהיה קשה לרועי הובר, איתי מושקוביץ ודישון בוקר מולם. האריס אמנם חוזר מפציעה, אבל ימי המנוחה עזרו לו ובחולון מאמינים כי הוא יהיה אקס פקטור. יש לציין כי מושקוביץ אמר לפני שלושה חודשים, במשחק בין הקבוצות בהיכל טוטו, כי דווקא הרכז החולוני הוא השחקן שממנו הוא רוצה ללמוד: "אני מסתכל עליו בזמן המשחק ורואה איך הוא מתנהל". רגלנד החמיא לו בחזרה: "הוא שחקן מוכשר, כזה שעוד יתקדם בעתיד".
3 צפייה בגלריה
ברייס וושינגטון. שחקן התקפי מוכשר
ברייס וושינגטון. שחקן התקפי מוכשר
ברייס וושינגטון. שחקן התקפי מוכשר
(עוז מועלם)
נמרוד לוי, שהיה מועמד בקיץ לחולון, הוא למעשה הכוכב הגדול של גליל. כריס ג'ונסון ינסה להאט אותו בהגנה, ובעמדה מספר 3 יהיה מעניין לראות את המפגש בין דאוסון לדווין מארבל, שני שחקנים דומים מאוד בסגנון המשחק.
קרב הקו הקדמי, או אם תרצו המאץ'־אפ האמיתי באיזור הצבע, יהיה בין מרווין ג'ונס החולוני לברייס וושינגטון מגליל עליון. במשחק האחרון שניהם היו פושרים למדי, אולי בגלל השלשות שנזרקו מכל פינה, אבל יהיה למפגש ביניהם חלק מכריע באיך שתסתיים הסדרה הזו. וושינגטון הוא שחקן התקפי מוכשר וטוב יותר מג'ונס, האחרון ריבאונדר איכותי יותר.

גודס מול פלג

וכמובן לסיום, אי־אפשר שלא לדבר על קרב המוחות בין גיא גודס לברק פלג. שני שחקני עבר שהפכו כמובן לשניים מהמאמנים המוכשרים בכדורסל הישראלי. גודס יכול להיות מרוצה מאוד מחזרתם של כל הפצועים ומן הסתם הקדיש חלק מהמשחק בשישי להכנסתו לקצב ולשיטה של ארצי, שמאריך את הרוטציה עוד יותר ונותן לו עוד אפשרויות להרכבים על הפרקט. פלג, מנגד, חילק את הדקות וניסה להכניס עוד שחקנים לרוטציה, אחרי שבעונה שעברה הגיע לרבע הגמר מול חולון עם שמיכה קצרה, שנבעה מפציעות של שחקני מפתח. חולון אז, למי ששכח, חלפה על פני הצפוניים כל הדרך לתואר. איך זה ייגמר העונה? ימים יגידו.