לאיזו קבלת פנים "זכתה" דניאל רבר, קפטנית אליצור חולון עד לפני שבועיים ושחקנית החיזוק החדשה של ספאנטו גאורגה הרומנית. רבר נחתה במדינה המזרח אירופית ונדבקה בקורונה. "מה עושים בארץ זרה חולים ובבידוד? נטפליקס, אקמולים ומלא ויטמין סי", צוחקת רבר בביתה החדש בפאתי העיירה הרומנית השלווה שבמחוז קובסנה.
1 צפייה בגלריה
רבר. "כבר לא מחכה שהכדור יגיע אליי"
רבר. "כבר לא מחכה שהכדור יגיע אליי"
רבר. "כבר לא מחכה שהכדור יגיע אליי"
(צילום באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
האמת שגם הסנטרית בת ה־25 ממודיעין לא חשבה שכבר העונה תהפוך לליגיונרית. לפני כחודש הייתה עסוקה בהכנות למשחק הליגה מול הפועל פ"ת, שבסופו של דבר נדחה (שוב קורונה), ואז היא קיבלה טלפון מהסוכן שלה: "אלופת רומניה רוצה אותך".

בחולון פירגנו

כמה ימים קודם לכן רבר עזרה לקבוצתה להדיח את הדאבליסטית, עירוני רמת גן, ברבע גמר גביע המדינה, ואחרי כמה דיונים בהנהלת המועדון היא קיבלה את האישור: את יכולה להתחיל במסע האירופי שלך.
"הסוכן שלי ואני התחלנו כבר לדבר על העונה הבאה, כשהמטרה שלנו הייתה ברורה: לצאת לאירופה", מספרת רבר. "הסוכן הפיץ חומרים אצל קבוצות שונות, ומפה לשם - הקבוצה הרומנית חיפשה באופן מיידי שחקנית בעמדות שלי".
מפתיע.
"לגמרי. נוצר קשר, הם צפו במשחקים שלי ורצו שאבוא עוד העונה. הכל היה עניין של יומיים-שלושה, מהר מאוד הייתי צריכה לקבל החלטה, לדבר עם חולון ולראות מה קורה".
ואיך הגיבו בחולון? בכל זאת את הקפטנית ואחת השחקניות המשמעותיות בסגל.
"בהתחלה, מן הסתם, לא היה פשוט. הקבוצה מתמודדת בתחתית הטבלה ותשחק כנראה בפלייאוף התחתון. בנוסף, עלינו לחצי גמר ויש עוד תואר לשחק עליו. זה נוגד את כל האינטרסים של חולון, אבל אחרי הרבה מאוד שיחות - מנחם וידהורן (היו"ר) ורועי אייזנברג (המאמן) הבינו שזה שדרוג לקריירה שלי והלכו לקראתי. אני שמחה שבנות יוכלו לראות שהמועדונים מבינים ושמים את טובת השחקנית והנבחרת לנגד העיניים. לטעמי, המון שחקניות ישראליות צריכות לצאת לאירופה ולקבל ניסיון".
רבר (1.84 מ') חתמה, כאמור, בספאנטו גאורגה עד לסיום העונה. בשבת האחרונה הייתה אמורה לערוך הופעת בכורה במדים הירוקים־לבנים החדשים, אבל המשחק מול אלכסנדריה נדחה. הפעם עוד חמש משחקניות הקבוצה נמצאו מאומתות לנגיף והבכורה של רבר ברומניה נדחתה לסוף השבוע הקרוב.
רבר לא הייתה רק קפטנית חולון, אלא גם שחקנית חמישייה בנבחרת הנשים של ישראל. מהכדורסלניות הכי מוכשרות שצמחו לנו פה בשנים האחרונות, והעונה בכלל העמידה מספרים אדירים בליגת העל שלנו, בטח לשחקנית ישראלית: 13.7 נקודות ו־12 ריבאונדים לערב בליגת העל.
יצאת לאירופה בזמן שהקורונה משתוללת שם, זה לא פשוט.
"גם בישראל הקורונה משתוללת, ליגת העל חזרה רק בשבוע שעבר לפעילות והמצב ברומניה טוב, אז זה הרגיע אותי. כשעוד הייתי בארץ, היינו בסוג של הפסקה, המחזור בוטל והכל נעצר. זה גרם לי לחשוב ולראות שאפשר ללכת למקום שכן משחקים בו".

שדרוג משמעותי

זאת לא הפעם הראשונה שרבר יוצאת מגבולות ישראל כדי לשחק כדורסל. לפני שנתיים היא קיבלה הצעה מפתיעה ממקינון שמפאתי מלבורן - ורשמה קיץ שלם בליגה האוסטרלית. "אני יודעת מה זה לעזוב את הבית ולהגיע לארץ זרה, אבל זה אף פעם לא קל", היא מסבירה. "ועדיין, החלום שלי היה לשחק באירופה, ברמות הכי גבוהות. אתנחם בזה שגם בארץ וגם ברומניה קר, למרות ששם בעיקר יורד שלג".
את רואה את המעבר שלך כקפיצת מדרגה?
"לגמרי. זו אלופת רומניה בשש השנים האחרונות, משחקת שנתיים במוקדמות היורוליג ובמשך כמה עונות מגיעה לשלבים המאוחרים ביורוקאפ. זה שדרוג רציני".
רבר: "הקבוצה מתמודדת בתחתית הטבלה ותשחק כנראה בפלייאוף התחתון. בנוסף, עלינו לחצי גמר ויש עוד תואר לשחק עליו. העזיבה נוגדת את כל האינטרסים של חולון, אבל מנחם ורועי הלכו לקראתי"
מאתגר.
"זו הסיבה שאני רוצה ללכת להתמודד באירופה. לאתגר את עצמי. לראות סגנון משחק חדש. זו אחלה הזדמנות לחקור את השטח לקראת העונה הבאה. החלום הגדול באמת זה להצליח עם הנבחרת באליפות אירופה בשנה הבאה, שתיערך בארץ, ולהתברג בקבוצת יורוליג. שואפת לעבוד קשה ולהצליח".
לפני חודש רשמה את משחקה הטוב ביותר העונה - 17 נקודות, 8 אסיסטים ובעיקר 21 ריבאונדים ב־65:97 על אליצור תל אביב. "אם תשאל את החברות שלי לקבוצה, הן יגידו לך שגנבתי להן ריבאונדים", צוחקת רבר. "זה יום שבו הכל הלך לי. בכל מקרה, אני לא מחכה שהכדור יגיע אליי".
רואים שיפור גדול במשחק שלך.
"אני מרגישה שבכל עונה אני קצת יותר מתייצבת עם המשחק שלי. טפו־טפו־טפו אני גם בריאה ולא פצועה, דבר שלא היה לי מגיל 15. עובדת קשה, בקיץ שיחקתי עם נבחרת ישראל ב־3 על 3. זה שדרג אותי מבחינת המשחק, האגרסיביות".
אגב, חולון, למי ששואל, כבר מצאה מחליפה לרבר: רניה דייויס (23, 1.86 מ'), שתהיה הזרה השלישית בקבוצה. דייויס נבחרה במקום התשיעי בדראפט האחרון של ה־WNBA על ידי מינסוטה. היא מגיעה לישראל אחרי ארבע עונות מצוינות במכללת טנסי היוקרתית, כשבעונה האחרונה רשמה ממוצעים של 24 נקודות ו־8 ריבאונדים למשחק. עוד קודם לכן החתימה חולון את המתאזרחת סידני זאמברוטה.