הישורת האחרונה של ליגת העל בכדורסל כבר בפתח ובהפועל חולון החליטו להשתמש בקופסת התחמושת האחרונה. החתמתו של מני האריס, האיש שברח מהקורונה בסין ובעבר עוד הספיק לשחק עם לברון ג'יימס בקליבלנד, היא למעשה הניסיון האחרון של ראשי המועדון להציל את העונה הזו. כזו שהתחילה עם ציפיות וחלומות מפה ועד הפיינל פור ב'מנורה מבטחים', אבל נמשכה בחילופי זרים סיטונאיים, בהדחה משפילה ברבע גמר הגביע, בפיטורי שרון דרוקר, במכות של אחד הזרים עם האוהדים ובהדחה מאכזבת מאירופה. זה תקציר הפרקים.
בקיצור, כל כך הרבה דברים עברו על חולון מפתיחת העונה, שבקבוצה מוכנים לחתום כעת רק על דבר אחד: יתרון ביתיות בפלייאוף ועלייה לפיינל פור. זו גם המטרה המוצהרת ומה שהובהר לסטפנוס דדאס, המאמן היווני שייצב מעט את האונייה, אבל בשבועות האחרונות רשם שני הפסדים מביכים: לנמושת הליגה מכבי אשדוד וללייטקאבליס, במשחק של להיות או לחדול על העלייה לשלב השני בליגת האלופות של פיב"א.
3 צפייה בגלריה
שחקני חולון מהורהרים עם עצמם. השאלה היא לאן העונה הזאת הולכת
שחקני חולון מהורהרים עם עצמם. השאלה היא לאן העונה הזאת הולכת
שחקני חולון מהורהרים עם עצמם. השאלה היא לאן העונה הזאת הולכת
(צילום: אורן אהרוני)

תחלופה מדאיגה

בחולון לא מסמנים מטרות רחוקות מדי ועדיין מנסים לבסס את מעמדם בשמינייה הראשונה ולסיים את העונה הסדירה עם מאזן חיובי. אם בשלוש השנים האחרונות הקבוצה הבטיחה את יתרון הביתיות בפלייאוף (אפילו מהמקום הראשון), העונה גם האוהדים לא ממש אוהבים את מה שהם רואים על הפרקט.
"בחולון בנו העונה הכל הפוך ועקום וגם עכשיו זה הכל טלאי על טלאי", טוען הסוכן ופרשן הכדורסל רז גל. "זו אולי הקבוצה הכי יקרה בתולדות המועדון ונמצאת במקום הכי נמוך שלה. בכל מקרה, מה שלא היו עושים בחודש האחרון, זה היה נראה לא טוב. עכשיו פשוט הבינו שצריך לעשות את הכי טוב כדי שזה ייראה פחות גרוע. מה ייצא מזה? את זה נראה בשבועות הקרובים".
מה שבעיקר מדאיג את האוהדים הוא תחלופת הזרים הכמעט בלתי הגיונית. האריס, שנחת בשבוע שעבר בארץ, הוא הזר השמיני העונה שמכדרר בהיכל טוטו. מדובר אמנם בשחקן עם רזומה מרשים, כולל בחירתו ל־MVP של ליגת האלופות לפני שנתיים במדי אא"ק אתונה, אבל שוב לא בעמדה שחולון באמת צריכה. ככה זה נראה לפחות אם תשאלו את האוהד הממוצע ביציע, שבקבוצה מביאים שחקנים בעיקר כדי להגיד הבאנו ולא כדי לחזק את החולייה החסרה בפאזל.
האריס הוא קלעי בחסד, אבל כל מי שמעורה בקבוצה יגיד שמה שצריך בעיקר דדאס הוא רכז. טרוי קופיין שוחרר ויוגב אוחיון, בדיוק כפי שקרה לפני מספר חודשים, יצטרך לשאת במעמסה לבדו. אז נכון, גם דרוקר וגם דדאס כבר למדו לאלתר, עם ראיין תומפסון, שלומי הרוש ואפילו לפעמים מרקוס פוסטר כמובילי כדור נוספים, אבל העמדה מספר 1, הכל כך חשובה, שוב די מופקרת.
"אני טוען שחולון נופלת שבי אחרי מאמניה", מוסיף גל. "צריך לעשות סטופ לריצה הזו. הוציאו כל כך הרבה כסף לאו דווקא במקומות הנכונים. אפשרי להנהלה להגיד לא למאמן, זו לא בושה".
3 צפייה בגלריה
גל
גל
גל
(צילום: אלעד גרשגורן)
"אני חושב שקבלת ההחלטות של השחקנים במועדון היא נוראית", ממשיך ומנתח שחקן העבר אבי סוכר. "תמיד השחקן הלא נכון לוקח את הזריקה האחרונה. יש גם, כך זה נראה, המון בעיות חברתיות בין השחקנים ופשוט כואב הלב, בעיקר על שלמה אייזיק שהוציא כל כך הרבה כסף".
הצ'ק האחרון שאייזיק כתב הוא להאריס, אותו אימן דדאס בבשאקשהיר הטורקית. הגארד־פורוורד יכול לתרום המון מהניסיון האירופי שלו, אבל מצד שני נמצא פחות או יותר על העמדה של פוסטר. וזה כאב ראש לא קטן. פוסטר הוא ה־שחקן של חולוניה העונה. האיש שהוציא אותה מהקבר (אבל גם אחראי, מצד שני, להפסד המרגיז לליטאים באירופה) ויהיה מעניין לראות איך כמות הדקות שלו תתחלק כעת ואיך יגיב לסיטואציה החדשה, אם וכאשר יצטרך לשבת יותר על הספסל.
"האריס הוא שחקן מצוין, שכן יכול לדעתי להוביל כדור", מסביר גל. "נכון, הוא לא רכז אמיתי, אבל בחולון יודעים שמצב השוק לא מזהיר. להגיד לך שזה החלום הרטוב של המועדון מבחינת העמדה שהם רצו? לא בטוח. הם פשוט לקחו את השחקן הכי טוב בשוק בתקווה שזה יעזור".

פוטנציאל קיים

החודשים האחרונים של העונה הם גם זמן טוב לג'ו אלכסנדר ולריצ'רד האוול להתעורר. שני שחקני הפנים הכמעט יחידים שיש לדדאס, עדיין לא סיפקו את התרומה המצופה מהם מאז שהגיעו להיכל טוטו. האוול שהיה פצוע תקופה, סיפק במשחקים שכן שיחק מספרים יפים, אבל גם הספיק להתעמת עם דדאס. אלכסנדר, לעומת זאת, מתקשה בינתיים להשתלב מחדש במדים הצהובים־סגולים. בקדנציה הקודמת שלו, כזכור, הוא היה השחקן המוביל של הקבוצה וכעת נראה כמי שמתקשה להשתלב בשיטה של דדאס, שכמעט באופן קבוע, אגב, לא נותן לו קרדיט ברבע הרביעי (מסיבותיו שלו).
ואחרי הכל, יש גם סיבות לאופטימיות בהיכל טוטו. האנרגיות של המאמן היווני (ורצף משחקי הבית שקיבל על הספתח) עזרו מאוד לחולון להתייצב ולהיראות אחרת. גם סגנון המשחק האטרקטיבי ושילובו של הקפטן הרוש ברוטציה נותנים לדדאס נקודות זכות אצל הקהל. בכלל, היווני הפך לאחד האנשים האהובים על אוהדי חולון, שבסיומי המשחקים האחרונים שואגים את שמו. הטמפרמנט שלו מתאים להם כמו כפפה ליד ונראה שהוא הבין מהר מאוד את המטריה בליגת העל.
3 צפייה בגלריה
סוכר
סוכר
סוכר
(צילום: אבי מועלם)
דבר מעודד נוסף הוא שבאמת אף אחד מהשחקנים, פרט לפוסטר, עדיין לא מימש את מלוא הפוטנציאל שלו. והוא קיים בכמויות. אפשר רק לדמיין חמישייה שכוללת את אוחיון, פוסטר, האריס (שיכול לשחק גם בעמדה מספר 3), האוול ואלכסנדר. דווקא העובדה ששלושה מהם הגיעו באמצע העונה יכולה לעבוד לטובת חולון, שהודחה כבר פעמיים בשנים האחרונות בסיבוב הראשון בפלייאוף ועכשיו תגיע אולי מהדלת האחורית כדי לעשות ליריבות שלה את מה שהן עוללו לה.