היכל טוטו בחולון לא שימש כבר זמן רב מדי אכסניה לבאז המפורסם של אוהדי הפועל חולון בכדורסל. הצבע שדהה מאז פרוץ הקורונה, ונותר בעצימות בינונית עד סיום העונה שעברה בגלות אשדוד, צפוי לחזור לפנים של האגודה הוותיקה - לפחות אם מביאים בחשבון את הסגל שהולך ונבנה שם. החולונים יתחילו להתאמן באופן רשמי בעוד כעשרה ימים, ולהיערך להשתתפות במסגרת האירופית והישראלית. עד ה-12 באוקטובר היכל טוטו יעמוד לרשות הקבוצה פעם אחת בשבוע בלבד.
3 צפייה בגלריה
אוחיון
אוחיון
אוחיון
(צילום: אורן אהרוני)
פרידות ורכש
החלק העצוב במתיחת הפנים שעשתה חולון בפגרה ־ כולל פרידה מהבעלים שלמה אייזיק - היה העזיבה של שלומי הרוש הוותיק. הרוש נהפך עם השנים לסמל של הזדהות ויציבות מרכזי במועדון. עם זאת, שני הישראלים הבכירים של הקבוצה, גיא פניני ויוגב אוחיון, ימשיכו גם בעונה הקרובה.
הסמול פורוורד המתאזרח ווילי וורקמן (30, 1.98 מ') הגיע ממכבי חיפה; ומתאזרח נוסף רי'צארד הוואל, ה'סנטר' המוכשר (30, 2.03 מ'), שהספיק לשחק בקבוצה רק בעשרה משחקים בליגה ובשמונה בליגת האלופות בעונה החולפת (פציעה, מחלה ומגבלות הקורונה לא אפשרו לו לתרום יותר) - ימשיך בחולון.
הפורוורד אוריאל טרוצקי, שהגיע לקבוצה עם חידוש המשחקים אחרי פגרת הקורונה, הוחתם לשלוש שנים.
בגזרת הזרים הלכו במועדון בגדול: הוחתמו הגארד טיירוס מגי (29, 1.88 מ'); הסמול פורוורד כריס ג'ונסון (30, 1.98 מ'); הרכז סי ג'יי האריס (29, 1.91 מ') שהגיע אחרי שנים טובות בטורקיה ובצרפת;
והפאואר פורווד אייזאה מיילס (26, 2.03 מ') ששיחק בדיז'ון ובלימוז' הצרפתיות, ובאושאק הטורקית (ניסה את מזלו בנב"א אבל לא הצליח 'לעשות' חוזה).
היו"ר, איתן לנצ'יאנו, אמר השבוע: "את העונה שעברה סיימנו בתחושה מעורבת. היינו קבוצה אחת לפני הקורונה וקבוצה אחרת לאחריה. ולהפתעתנו היינו רחוקים כדי שלוש דקות בלבד מהגעה לפיינל פור. אבל בשורה התחתונה השגנו את מה שרצינו, וסיימנו עונה שמקנה לנו מקום בשלב הבתים בליגת האלופות של פיב"א".
עד כמה החיסרון של הבית היה גורם מכריע בשלב ההצלבה נגד גלבוע גליל?
"הבית היה יכול היה לתת לנו את האקסטרה שהייתה חסרה לנו במשחק השלישי נגד גלבוע, שלא לדבר על הקהל שלנו שלא היה איתנו. ובטח נגד קבוצה כמו גלבוע זה היה יכול להיות יתרון גדול. אבל מבחינתנו זאת כבר היסטוריה".
3 צפייה בגלריה
טורצקי
טורצקי
טורצקי
(צילום באדיבות הפועל חולון)
תצטרכו שוב סגל עם עומק ורוטציה רחבה, כדי להעביר בהצלחה עונה שלמה באירופה ובארץ.
"יש לנו כרגע שמונה שחקנים בכירים, ואת אוריאל טרוצקי כגיבוי איכותי. על פי אפשרויות התקציב נתחזק עוד. אולי עם זר חמישי לאירופה, אולי עם ישראלי נוסף. אבל כרגע הסיטואציה לא ברורה. לא ידוע מה יהיה עם תמיכת העירייה, עם חוקי המדינה, המינהלת, הקהל".
הגדרתם ציפיות?
"עם הזרים שהבאנו והסגל שבנינו הציפיות לא משתנות: להיות ברביעייה המובילה בליגה, ולעלות שוב שלב באירופה - למרות שהבית השנה הוא מאוד-מאוד קשה. אבל אנחנו רוצים בכך ונעשה כל מה שנוכל כדי שזה יקרה. הגיעו זרים ברמה גבוהה מאוד, לא זרי קורונה. כולם ראו את הספרה '2' בשכר שלהם בחמש השנים האחרונות. אצלנו כמובן זה לא אפשרי".
הבעלים שלמה אייזיק עזב. אין עדיין מישהו חדש במקומו. יוסי מולדבסקי עשוי להיכנס עם קבוצת משקיעים.
"מהבחינה הזאת כרגע הדברים לא הולכים בכיוון שציפינו לו, והיו לנו הרבה אכזבות בדרך. אבל אנחנו מקווים שבהמשך זה יקרה. אייזיק לא עזב בנפשו. הוא תמיד יהיה בהיכל ויתמוך גם אם יהיה ביציע. הוא לא כמו הבעלים הקלאסיים שעוזבים ולא רואים אותם יותר. הוא חבר שלי ואני בטוח שהוא יהיה שמה לצדנו תמיד - ולך תדע מה יהיה בהמשך. כרגע הוא רוצה לנוח, זאת זכותו וזה בסדר ולגיטימי. אנחנו מכבדים אותו".
מה עוד חולף במחשבות שלך כיו"ר?
"אנחנו מקווים להתאחד עם הקהל שלנו, זה כרגע הדבר הכי חשוב מבחינתנו. זה הלב הפועם והדבר הכי בטוח שקיים במועדון הזה. כולנו יודעים שהאנרגיה של הקהל הזה היא שגורמת לכולנו להמשיך בעסק הזה, ובכל הכח. וגם להבין שאנחנו פה לתמיד".

בשביל הקבוצה

הפורוורד אוריאל טרוצקי (23, 2.01 מ') הגיע למועדון בתקופת הקורונה, השתלב ועשה מספיק כאמור כדי להבטיח את השנים הבאות שלו בחולון.
"ההתאקלמות שלי בחולון הייתה מצוינת", הוא מציין. "מההתחלה התייחסו אליי ממש טוב, וקיבלו אותי כאן בידיים פתוחות. גם אם זה היה קצר, מאוד נהניתי מהחודשיים שהיו לי בעונה שעברה, גם מבחינה מקצועית וגם ברמה האישית והחברתית. משמח אותי להמשיך במועדון כזה גדול. כשהגעתי הכרתי רק את רועי הובר ששיחק איתי בהפועל כפר סבא לפני כמה שנים. את שאר השחקנים הכרתי רק מהטלוויזיה...".
למרות הזמן הקצר שהיית בקבוצה בעונה שעברה, נדבקת באכזבה מהפספוס לעלות לפיינל פור?
"ברור, הייתי מאוד מאוכזב. בטח אחרי שהובלנו בסדרה נגד גלבוע, ובמשחק הראשון עשינו מהפך גדול. כספורטאי באופן טבעי אתה רוצה להשיג הכי הרבה בכל סיטואציה. היינו קרובים מאוד, וזה רק מגביר את המוטיבציה של כולם כאן לקראת העונה הקרובה".
מה היה חסר כדי שזה יקרה?
3 צפייה בגלריה
פניני
פניני
פניני
(צילום: דודי אוחיון)
"לא הלך לנו בשני המשחקים האחרונים נגד גלבוע. רצינו להיות מחוברים יותר, אבל ברגעים המכריעים זה לא הלך למרות שכולם התאמצו ונתנו הכל. אבל עדיף להסתכל קדימה אל העונה הבאה".
מה אתה אמור להביא איתך מבחינה מקצועית?
"אני מנסה לתת הכל על המגרש, ולא משנה מה התוצאה או נגד מי משחקים. משחק בעיקר בשביל הקבוצה, שומר חזק ונותן כח בהגנה. מבחינה התקפית אני יודע לחסום בשביל החברים שלי, להתגלגל לסל ב'פיק אנד רול' ולעשות סלים".
ומה עם הזריקה מחצי מרחק וממרחק, כדי להוציא החוצה שומרים גבוהים?
"עבדתי על זה הרבה בפגרה. לתחושתי הצלחתי לשפר את הזריקה, ואני מקווה מאוד שזה ייצא לפועל בעונה הבאה".
לאיזה מספרים אתה מכוון בסטטיסטיקה האישית שלך?
"האמת, אני בכלל לא חושב על הסטטיסטיקה, אלא על איך להוציא מעצמי את הכי הרבה שאפשר כשאני במגרש. כשאתה עובד קשה ועושה הכל נכון, טוב ומכל הלב - המספרים יגיעו. כך שמבחינתי אין שום צורך לקבוע יעד או רף סטטיסטי כדי להתקדם".
גם לא של דקות משחק שאתה שואף לקבל?
"לא. אף אחד לא מבטיח לי שום דקת משחק. אני אמור להרוויח את זה בכל רגע שבו אקבל הזדמנות להיות על המגרש".
עדיין לא יצא לך לחוות את האנרגיה המיוחדת של הקהל בחולון.
"זה היה חסר לכולם כאן, ואני שומע על כך כל הזמן. גם מההנהלה. מאז ליגת התיכונים לא היה מאחורי קהל שעודד בעוצמה. בתיכונים הייתי בטירוף עם הקהל. כששיחקתי בכפר סבא וברעננה לא היה לי את זה".
היו"ר לנצ'יאנו: "את העונה שעברה סיימנו בתחושה מעורבת. היינו קבוצה אחת לפני הקורונה וקבוצה אחרת לאחריה. ולהפתעתנו היינו רחוקים כדי שלוש דקות מהפיינל פור. אבל בשורה התחתונה השגנו את מה שרצינו"
נולדת באורוגוואי, ואתה שייך לנבחרת הלאומית שלה.
"נכון, ועליתי לארץ עם המשפחה הציונית שלי בגיל 13. אנחנו משפחה של ספורט, אבל אני המקצוען היחיד. אחי שיחק עד לפני כמה שנים, אבא שלי וגם סבא ודודים שלי שיחקו. סבא שלי היה פה במכביה לפני המון שנים, וייצג את אורוגוואי".
על דני גוט ופביאן ליפרמן שמעת? גם הם כדורסלנים שהגיעו לארץ מאורוגוואי.
"כן. אורוגוואי היא מדינה קטנה וכשמישהו מגיע לארץ משם - כולם שומעים עליו. אבל את דני ואת פביאן לא פגשתי. ברגע שהגעתי לארץ כולם שאלו אותי את השאלה הזאת, וסיפרו לי עליהם. אני מכיר את סבסטיאן אבראו ששיחק בבית"ר ירושלים כדורגל".
בחולון השיקו השבוע הסכם עם חברת KELME הספרדית, והיא תהיה המלבישה הרשמית של הקבוצה. בשנות ה-90' הייתה החברה הספונסר והמלבישה הרשמית של נבחרת ספרד באולימפיאדה בברצלונה, והמלבישה של ריאל מדריד. בארץ היא המלבישה הרשמית של הפועל ב"ש ושל עירוני קרית שמונה בכדורגל. הפועל חולון תהיה קבוצת הכדורסל הראשונה בארץ שאותה תלביש החברה.