מאז תחילת משבר הקורונה, קבוצות הספורט מתאמנות באופן חלקי, בעיקר קבוצות הנוער והילדים בענפים השונים. הסגר האחרון אילץ את רובן להפסיק לחלוטין את שגרת האימונים ומשרד הספורט העביר רשימה שמית מצומצמת של ספורטאים מקצועיים בלבד שיכולים להמשיך להתאמן. אך כיצד יהפכו הילדים המצטיינים בספורט, שכל חייהם הוקדשו לתחום, למקצוענים ללא כל אימון מסודר?
1 צפייה בגלריה
מתאמנים בבגין
מתאמנים בבגין
מתאמנים בבגין
(צילום פרטי)
על השאלה הזאת ההורים, שמשקיעים רבות בחלום הספורט המקצועי של ילדיהם, דורשים כעת תשובות. יחד עם מטה המאבק הארצי "ספורט זה חיוני", הם פתחו עצומה שקוראת למדינה למצוא מתווה שיאפשר להמשיך בשגרת האימונים כדי שהספורטאים הצעירים יוכלו להתכונן לתחרויות העתידיות שמתוכננות.
בין הפעילים במאבק גם תושבת חולון, דנה בריל, שבנה הוא ספורטאי אקרובטיקה במרכז בגין. בריל היא ממובילי המאבק וכבר השתתפה במספר מפגשים מקוונים עם בכירי משרד הבריאות בניסיון לקבל מענה למצוקה. "הסברנו להם שכל מה שאנחנו מבקשים זה לחזור לפעילות במסגרת כל ההגבלות של התו הסגול ובפורמט של קפסולות".
מדוע חשוב לכם לחזור לפעילות בזמן שבתי הספר עדיין סגורים?
"בימים אלו יש כל כך הרבה מחקרים שמדברים על התופעות של הסגר על ילדים, הם מתמכרים למסכים, מפתחים השמנת יתר ומספר הלוקים בדיכאון הולך וגדל, ספורט זה בריאות וזה מה שיחזיק את הילדים שלנו בימים אלו. בנוסף, חשוב לזכור שספורט מקצועי דורש התמדה ואימונים, כל יום שהם לא על המגרש הם מתרחקים מהסיכוי להשתתף בתחרויות ארציות ב־2021". בריל מוסיפה ואומרת, "גם בכירים בענף הספורט בחולון חשים מרומים, הם מבינים שנגרם לנו נזק בלתי הפיך ושאם לא נילחם עכשיו נשלם על זה בעתיד כי הילדים שלנו לא יצליחו לשמר הישגים ולעמוד בדרישות של תחרויות בעתיד".
לדבריה, בבגין יש קבוצות רבות שעוסקות באקרובטיקה, קפיצה על טרמפולינה, קרוספיט, התעמלות קרקע ולחימה משולבת, "עד עכשיו אף אחד לא נדבק בקורונה בזמן האימונים בקפסולות", היא אומרת, "אז למה לא לתת לנו לחזור לפעילות?".
ההורים קיימו בימים האחרונים שיחות בנושא עם נציגי משרד הבריאות והם אומרים כי הם מקווים שיימצא להם פתרון מוסכם, שמצד אחד ישמור על בריאות ילדיהם אך מנגד יאפשר להם לחזור לפעילות.