זו הייתה שנה שבה הפועל חולון, נפרדה מג'ו רגלנד, הכוכב הגדול שלה בשנתיים האחרונות, במין צעד שמסמל את השינוי שצפוי לעבור המועדון שהפך לחלק בלתי נפרד מצמרת ליגת העל;
5 צפייה בגלריה
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
פרידת השנה. ג'ו רגלנד
(עוז מועלם)
שנה שבה הבינו במכבי ראשון כדורסל שהדרך חזרה לליגת העל תהיה יותר ארוכה ומפותלת ממה שחשבו שם; שנה שבה הכדורגל באיזור השפלה המשיך לדבוק באפרויות כשסקציה נס ציונה נפרדה מליגת העל (אחרי סיבוב קצר של עונה אחת), הפועל ראשון לציון נעזבה על ידי הפטרון עמוס לוזון (שמלכתחילה לא עמד בציפיות שתלו בו), מכבי שעריים צללה לליגה א' (אבל בסוף שרדה מסיבות תקנוניות) והפועל מרמורק שסגרה את קבוצת הנשים רק כדי להמשיך ולתחזק את הבינוניות של קבוצת הגברים. וכן, גם הייתה הפועל לוד שעשתה עלייה לליגה א', אבל בדומה ללא מעט פרויקטים באיזור, נראה שהחדשה המרעישה מתקשה לסחוף אחריה את העיר.
אבל היה לנו את אליצור רמלה שזכתה באליפות שנייה ברציפות, את לוחמת הטאקוונדו רבקה באיך (עד 49 ק"ג) שקטפה מדליית ארד באליפות אירופה (בפעם השלישית), את המדליסטית האולימפית סמברג שחזרה לישראל עם המקום הראשון בסבב גביע העולם בצרפת (53 ק"ג) ואת דריה אטמנוב מהפועל ראשון־רמת אליהו (התעמלות אמנותית) שסיימה שלישית בקרב רב, באליפות העולם בוולנסיה. וכשאנחנו על סיפה של שנה אולימפית (פריז 2024), לפחות חלק מהישגים האלה מעודדים ומזכירים לנו כותרות מחממות לב מטוקיו.


קראו גם:

מאמינים במאמנים


סער פרנקל וגלעד מאור יאמנו את נבחרות הגברים והנשים (בהתאמה) של ישראל בכדוריד, כך על פי החלטת הנהלת האיגוד שהתפרסמה בסוף השבוע שעבר. נבחרת הגברים תפתח בחודש נובמבר את קמפיין מוקדמות אליפות העולם (במשחקי חוץ ובית מול לוקסמבורג) ועוד לפני נבחרת הנשים תפתח את מוקדמות אליפות אירופה במשחקים מול נבחרות סלובקיה וגרמניה (11 ו־14 באוקטובר).

5 צפייה בגלריה
סער פרנקל
סער פרנקל
פרנקל. קיבל את ההובלה
(עוז מועלם)

פרנקל, שמחליף את דראגן ג'וקיץ', ימשיך לשמש מנהל מקצועי של הנבחרות הצעירות, כאשר למשרת מאמן נבחרת הנוער שתתמודד בינואר במוקדמות אליפות אירופה עד גיל 18 - ימונה מאמן חדש. "אני מתרגש מאוד, ממש כמו כל ילד שמשחק וחולם להגיע יום אחד לנבחרת", אמר פרנקל בסוף השבוע שעבר לאתר הרשמי של האיגוד. "עבורי זו הגשמת חלום ושאיפה מקצועית מהרגע בו התחלתי לאמן. אני מודה על הבחירה, מאמין בנבחרת ובדור הקיים, ובטוח שבדרך נכונה וראויה אפשר להצליח לממש את הפוטנציאל הטמון בהם - ולייצג את המדינה בכבוד".
מאור אמר בעקבות המינוי שלו לאימון נבחרת הנשים: "אני מאוד נרגש וגם המשימה הקרובה מרגשת. ברור שהפערים בינינו ובין אירופה גדולים, אבל יש לנו בנות מדהימות, בדור הוותיק ובדור הצעיר".

כובשים עם כוכבים


דרבי איזור התקיים בשישי שעבר, במסגרת הסיבוב הראשון בגביע המדינה, שהצליח לעורר עניין מיוחד, ובמסגרתו ניצחה מכבי באר יעקב (ליגה ג' מחוז מרכז) את בני רמלה 0:2. מה שמשך את מרכז תשומת הלב, עם כל הכבוד למסורת של הקבוצות והדרך לגביע, היה אייל גולן, שבגיל 52 ועם עבר לא מבוטל במכבי שעריים והפועל מרמורק, חידש את כרטיס השחקן שלו והצטרף למיזם עם בנו, ליאם. כוכב אחר שחבר לקבוצה הוא לא אחר משחקן העבר של נבחרת ישראל והפועל ת"א ומשפיען בהווה, פיני בלילי. כל אלה הגיעו ככל הנראה לבקשתו של אקס הפועל פ"ת, בני יהודה והפועל ראשון, המאמן ניסן יחזקאל. אגב, מי שכבשו את השערים עבור המנצחת היו לא אחרים מאשר גולן (82) ובלילי (74).

5 צפייה בגלריה
אייל גולן
אייל גולן
שוב במגרשים. אייל גולן
(אורן אהרוני)

שיחה בהפתעה


עמוס לוזון אישר השבוע דיווח על כך שמאור בוגזלו צלצל והתעניין ברכישת הפועל ראשון לציון, אולם לדבריו, לאחר שיחה מאוד ראשונית, האחרון נעלם. אז חזלשנו. בתוך כך גם הפועל ראשון שומרת על שגרה עם פתיחת עונה אפרורית (ניצחון, הפסד ותיקו בשלושה מחזורים). לאחר סגירת הגיליון התמודדו שחקניו של יובל נעים עם היורדת מליגת העל, הפועל עירוני קריית שמונה.

5 צפייה בגלריה
עמוס לוזון
עמוס לוזון
עמוס לוזון. עסקים כרגיל
(אבי מועלם)

מחפשים תפנית

גם הנציגה השנייה מהאיזור מתקשה בליגה החדשה־ישנה עם שני הפסדים ותיקו, וכבר הנחיתה למבחנים את שחקן נבחרת הצעירה של זמביה, סונגה צ'יפיוקה (18) ובמקביל מתנהלים מגעים להחתמת זר נוסף, כשבנג'מין קוקו, שמתקשים לסדר לו אשרת עבודה צפוי לעזוב. במחזור האחרון סיימו הכתומים בתיקו 1:1 עם מכבי הרצליה החלשה, ולאחר סגירת הגיליון במסגרת המחזור הרביעי התארחה סקציה נס ציונה אצל הפועל ר"ג.

5 צפייה בגלריה
שי עוליאל
שי עוליאל
שי עוליאל. אכזבה בטורקיה
(אורן אהרוני)

טניס: המטרה- דיוויס


במסגרת טורניר הצ'לנג'ר בטורקיה, הודח שי עוליאל (502 בעולם) בשלב שמינית הגמר לאחר שהפסיד 2:6, 6:4, 6:3 לאלטו צ'ליקבילק הטורקי (264 בעולם). כבר מחר (שבת) ייבחן כושרו של הטניסאי בן ה־23 במסגרת תחרות גביע הדיוויס בין נבחרות ישראל ליפן.