הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, אישרה את הפקדת תוכנית המתאר למועצה המקומית אזור 2035.
1 צפייה בגלריה
"מסגרת תכנונית ברורה להמשך". אזור
"מסגרת תכנונית ברורה להמשך". אזור
"מסגרת תכנונית ברורה להמשך". אזור
(צילום: יח"צ)
קראו גם:
התוכנית כוללת תוספת של כ־4,400 יחידות דיור שייתנו מענה ל־27 אלף תושבי היישוב ומצטרפים חדשים עד שנת 2035. התוכנית שבהובלת מינהל התכנון, הרשות המקומית ולשכת תכנון תל אביב, מציעה גם התחדשות עירונית של איזור התעסוקה, של מפעל "אופיס טקסטיל" ושל האזורים הבנויים בבנייה גבוה יחסית, תוך דגש על הקצאת שטחים לצורכי ציבור וחיזוק המרחב הציבורי.
תוכנית המתאר מציעה שמירה על ליבת היישוב שרובו בתים פרטיים ובנייה צמודת קרקע.
הוועדה שמה דגש בהחלטתה על תמהיל הדיור המוצע סביב צירי תחבורה עמוסים, וקבעה כי תוכניות מפורטות שיוכנו בסמוך לצירים אלה, יכללו ככל הניתן לפחות 50% של דיור בר השגה ודירות קטנות.
התוכנית מגדירה את הרחובות קפלן, יצחק שדה ומשה שרת כשדרה המרכזית של היישוב, אשר כוללת בתוכה הן התחדשות עירונית והן בנייה צמודת קרקע. לאורך השדרה יהיו חזיתות מסחריות, כמו גם שטחי ציבור נרחבים; והתוכנית אף מציעה הגדלה של שטחי התעסוקה באיזור התעסוקה הקיים במערב היישוב, תוך תוספת של 1,400 יחידות דיור.
כל זאת במטרה לרכז את התעסוקה בסמוך לאחת הכניסות ליישוב ולצירים של מערכת תחבורה עתירת נוסעים עתידית על כביש 44. שטחי תעסוקה נוספים מתוכננים בשטח שבו ממוקם כיום מפעל "אופיס טקסטיל" ובסמוך לתחנת המטרו המתוכננת.
מתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון, ד"ר אדר' חוה ארליך: "המועצה המקומית אזור תפרוץ קדימה בשנים הקרובות, הן בגלל שיקודמו תוכניות להתחדשות השיכונים הוותיקים והן בגלל המיקום האסטרטגי שלה שמושך תעסוקה. התוכנית תהווה את הבסיס לכך ביוצרה מסגרת תכנונית ברורה להמשך".