אלפי מצטרפים, עשרות אלפי צפיות, ותומכים רבים לרבות אנשי ציבור בתפקידים בכירים, לקמפיין של תנועת החירום הארצית לאיגוד בעלי הדירות במבנים המסוכנים בישראל, אשר עלה לאוויר בשבוע האחרון.
1 צפייה בגלריה
צילום: אבי מועלם
צילום: אבי מועלם
צילום: אבי מועלם
בשבוע וחצי האחרונים הושקה תנועת חירום ארצית לאיגוד בעלי הדירות במבנים המסוכנים בישראל במטרה להגביר את השיח בנושא חיזוק ומיגון מבנים וקידום מיזמי התחדשות עירונית לרבות תמ"א 38 ופינוי בינוי; מאז השקת התנועה בשבוע שעבר ועליית הקמפיין לאוויר, הצטרפו לתנועה אלפי מצטרפים והתנועה קיבלה חיזוק בדוגמת הצהרות תמיכה מבעלי מקצוע מרכזיים בתחום לרבות שלמה בוחבוט לשעבר ראש מרכז השלטון המקומי, ח"כ וראש עיריית מעלות תרשיחא, חיים מסילתי יו"ר לשכת השמאים, עו"ד אברהם ללום, סגן יו"ר לשכת עורכי הדין, אד' עדנה מור – יו"ר ארגון האדריכלים העצמאיים, עו"ד ענת בירן יו"ר וועדת הערר מחוז ת"א לשעבר, ועוד.
מטרות תנועת החירום: להעלות את חשיבות נושא חיזוק מיגון וחידוש כלל הבניינים המסוכנים בישראל, והגברת המודעות לצורך בחיזוק של תכניות ההתחדשות העירונית (מיזמי פינוי בינוי ותמ"א 38) נוכח סכנת קריסה ברעידות אדמה והיעדר ממ"דים להגנה מסיכון טילים, וקידום ההתחדשות העירונית גם בפריפריה, וזה דרך התאגדות בעלי דירות מכל רחבי הארץ, תוך העלאת 3 דרישות מרכזיות:
  1. הכרזה על תכנית חירום לאומית לחיזוק, מיגון וחידוש כל הבניינים המסוכנים בישראל, מהמרכז ועד הפריפריה, תוך קידום חקיקה אגרסיבית להסרת החסמים במיזמי התחדשות עירונית, וקידום פעולות חירום שיובילו לחיזוק, מיגון וחידוש מידי של כל הבניינים המסוכנים בישראל.
  2. במסגרת תכנית החירום –קידום תכנית לחיזוק מיגון וחידוש מבנים מסוכנים בערי הפריפריה, באמצעות תכנית חדשנית ושאפתנית לניוד זכויות בין רשויות, באופן שבו יחוזקו ויחודשו מבנים בערי הפריפריה, וזכויות הבנייה ינוצלו באזורי ביקוש, כדי לייצר מקדם כלכלי אפשרי.
  3. במסגרת תכנית החירום – חידוש הארכה ותגבור תכנית תמ"א 38 ותכניות נוספות להתחדשות עירונית ופינוי בינוי, לרבות תכנית ליצירת תמריצים כלכליים לעיריות ומועצות מקומיות, ותכנון על שיכלול הגבלה של מרחב קבלת ההחלטות של הוועדות המקומיות, תוך שינוי סדרי עדיפויות, מתוך הבנה רחבה כי פרויקטים של התחדשות עירונית הם לפני הכול מיזמים להצלת חיים, ובעלי חשיבות לצמצום פערים חברתיים גם בתוך השכונות עצמן, וגם בין מרכז לפריפריה.📷
התנועה העלתה אתר הצטרפות לתנועה, ולדברי אנשיה, התנועה זוכה לתמיכה הולכת וגדלה של אלפי אזרחים בעלי דירות בבניינים ישנים מכל רחבי הארץ שכבר הצטרפו.
את תנועת החירום הקים ומוביל טל ברוך- פעיל חברתי בולט בתחום, ובעלים של חברת TABA, אשר מלווה ומאגדת בעלי דירות במיזמי התחדשות עירונית במבנים ומתחמי שיכונים ישנים בכל הארץ, בעשור האחרון.
לדבריו: "המדינה חייבת להחליט על תכנית חירום ברמה הלאומית הנותנת גם פתרונות לפריפריה שבה תכנית תמ"א 38 ופינוי בינוי לא עובדות בשל מחסור בכדאיות כלכלית או היעדר שוק, וגם להמשיך ולתחזק את הפתרונות הקיימים שפועלים, לרבות ובפרט תמ"א 38 שהיא תכנית מצילת חיים היחידה עד כה שהוכיחה את עצמה כתכנית שעובדת. אנחנו נדחוף לשם באמצעות התאגדות המונית של בעלי דירות במבנים המסוכנים בכל ישראל.
בכוונתנו לפעול במהלך מערכת הבחירות וגם לאחריהן, על מנת להעלות את המודעות הציבורית לחשיבות הנושא, וכדי לייצר מחויבות של חברי הכנסת מכל המפלגות , ראשי ערים ומקבלי ההחלטות לאימוץ של תכנית החירום בנושא וקידום ההתחדשות העירונית גם בפריפריה הרחוקה.
תכניות להתחדשות עירונית הן תכניות מצילות חיים, אנחנו נמצאים כרגע במצב חירום ובמסע נגד הזמן עד האסון הבא שקרב ובא. הגיע הזמן שהציבור הרחב של בעלי הדירות במבנים המסוכנים ירים ראש וידרוש מנבחרי הציבור שלו לדאוג למיזמים מצילי חיים הכ"כ חשובים הללו, ולקדם תכניות למיגון וחיזוק של כל המבנים המסוכנים בישראל. התכניות הללו מלבד הצלת חיים יביאו גם לצמצום פערים חברתיים בקנה מידה רחב, ולכן יש כאן גם חשיבות אזרחית כבירה"
אתר התנועה: www.lobiartzi.co.il