הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעה היום (ד') כי תשקיע 12 מיליון שקלים בתכנון של מעל 50 אלף יחידות דיור בשמונה ערים ברחבי הארץ, בהן חולון.
1 צפייה בגלריה
שכונת ג'סי כהן | צילום: קובי קואנקס
שכונת ג'סי כהן | צילום: קובי קואנקס
שכונת ג'סי כהן | צילום: קובי קואנקס
עיריית חולון הצהירה כי היא מעוניינת לחדש את שכונת ג'סי כהן, ובמסגרת התכנון תקבל 1.9 מיליון שקל בעזרתן תבוצע הוספת 3,500 יחידות דיור חדשות לשכונה, לצד שיפוץ 3,500 יחידות דיור קיימות.
השכונה סומנה כאזור להתחדשות עירונית במסגרת תכנית המתאר הכוללנית לעיר, וממוקמת בסמוך לנתיבי איילון ולשתי תחנות של רכבת ישראל.
"מסלול התכנון השכונתי הוא מסלול ייחודי, בו מתוכננת מחדש השכונה כולה, לרבות אזורים לפינוי בינוי, אזורים לשימור ולחיזוק ואזורים להתחדשות מרקמית. היתרון במסלול זה הוא בראייה הכוללת ובהכנת תכנית המכילה גם את תשתיות השכונה, כמו רחובות מבני ציבור וגינות", מסביר גורי נדלר, ראש אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית.
מלבד חולון, גם הערים טבריה, צפת, חיפה, כפר סבא, פתח-תקווה, רמת-גן, וגבעתיים יקבלו תקציב להתחדשות עירונית, סכום זה מתווסף ל- 14 מיליון השקלים שהושקעו בארבע ערים נוספות בתחילת השנה.
במסגרת השקעה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, תתקצב הרשות תכנון של 32,289 יחידות דיור חדשות שיתווספו ל-20,057 יחידות דיור קיימות בשמונה ערים ברחבי הארץ. הערים שנבחרו הן בעלות פוטנציאל להתחדשות עירונית, או כאלה שיש בהן סיכון לרעידות אדמה ועל כן אין בהן כדאיות כלכלית.
לאחר תכנון התכניות או מסמכי המדיניות בשכונות הוותיקות של הערים, יזמים פרטיים יקדמו תכנון מפורט ויוציאו לפועל את הבנייה בשיתוף עם הרשויות המקומיות, ולאחר קבלת הסכמה מבעלי הדירות.