במשך קרוב לעשור, תושבי רחוב שנקר בחולון סובלים מהצפות תכופות של קו הביוב. בימי החורף מדובר ברחוב הראשון שמוצף, אך גם בימי הקיץ הביוב עולה על גדותיו, לרוב בעקבות פסולת שסותמת את הצינורות. עכשיו נראה כי השינוי לו ייחלו התושבים קרוב מתמיד.
1 צפייה בגלריה
רחוב שנקר
רחוב שנקר
רחוב שנקר
(צילום: קובי קואנקס)
בתאגיד המים המקומי, "מי שקמה", מקפידים לבצע במקום שטיפות מעת לעת, אך נראה כי המפגעים והתקלות כבר הפכו לשגרה. הריח הרע שמתנשא באיזור, והעובדה שהרחוב הפך מוקד משיכה למזיקים ומכרסמים, מהווים ביטוי נוסף למצב התשתיות בו.
אולם עכשיו יכולים התושבים לנשום לרווחה. ל"מיינט חולון" נודע כי תאגיד מי שקמה הגיש את הדוחות הכספיים של החברה לאישור העירייה, ובין היתר הסביר מנכ"ל החברה, אריק מולה, כי בקרוב הסוגיה תיפתר כיוון שבחודש הקרוב יוחלף קו הביוב ברחוב.
עוד נודע כי במי שקמה טוענים כי תחזוקת קווי הביוב הישנים הפכה לנטל, כשעל פי הדוחות שהציגו, מדובר במיליוני שקלים שהשקיעה החברה בשנה, בניסיון למנוע פיצוץ בקווים ישנים כמו אלה שברחוב אילת, יוטבתה ושכונת ג'סי כהן.
עם זאת, נראה כי לפחות לרחוב שנקר נמצא מענה. בקרוב צפויה חברת נת"ע שבונה את הקו הירוק של הרכבת הקלה בחולון להחליף קווי ביוב לאורך כל תוואי המסילה, בין היתר גם ברחוב שנקר, בו צפויות העבודות להתחיל בעוד כחודש. הקו הוא חלק מציר מרכזי שהוחלף לאחרונה מרחוב משה דיין ועד אזור פיכמן, בעלות משוערת של כ־32 מיליון שקל.