לפני מספר חודשים התגלו מספר גידולים בגופה של תושבת חולון, אוריאנה פרנקו (48), אם חד הורית ל-2 בנות שמתפרנסת מטיפול בקשישים. מאז היא נאבקת על חייה ומתקשה להתקיים, תושבים מחולון החלו לארגן עבורה אירועי התרמה ומבקשים סיוע בבגדים ומזון על מנת לערוך ערבי מכירה לאיסוף כסף.
"לפני כמה חודשים גילו אצלי גרורות בכל הגוף, בשד, ברגל, בבלוטות הלימפה ובשחלות, ברגע אחד נאלצתי להפסיק לעבוד ולא יכולתי לשלם את ההלוואות שלקחתי כדי להתקיים" מספרת פרנקו "יש לי שני ילדים, אבי ילדי נרצח לפני מספר שנים במהלך סכסוך בין גורמים עבריינים ומאז אני מגדלת אותם לבד. כשחליתי עברתי לגור עם אימי אבל גם היא חולה, יש לי הלוואות שלקחתי לפני שחליתי במטרה לשקם את עצמי אבל פתאום איבדתי את כל כושר העבודה שלי ונשארתי אבודה".
1 צפייה בגלריה
אוריאנה פרנקו |צילום: אלבום פרטי
אוריאנה פרנקו |צילום: אלבום פרטי
אוריאנה פרנקו |צילום: אלבום פרטי
פרנקו מספרת כי בין החובות שהצטברו לה קיימים גם חובות לעיריית חולון: "אני חייבת לעירייה כ-5 אלף שקל עבור דברים שקשורים למסגרות חינוך. אני כמעט ולא מסוגלת לממן את המשפחתי, אנחנו מתקיימים מקצבה של ביטוח לאומי שלא ממש מספיקה לנו וזה עוד לפני שהתחלתי לקנות תרופות. בקרוב אסיים עוד סבב של טיפולים ואצטרך לקחת תרופה ביולוגית שלא נמצאת בסל התרופות, עלותה מוערכת ב30 אלף שקל לחודש. כשאני רואה כיצד תושבים נרתמים עבורי זה מחמם את הלב ונותן לי תקווה. אני רוצה להודות לכל מי שמנסה לסייע לי וחולמת לצאת מהמצב הזה".
על מנת לסייע לפרנקו מתארגן הפנינג מכירת מזון בתאריך 12/1/18 בין השעות 12:15 - 14:15, בבית הספר "ישעיהו" ברחוב אחד במאי 56 בחולון. מארגני האירוע קוראים לציבור לתרום מזון, מי מעוניין לקחת חלק בהפנינג מוזמן לפנות ליו"ר ועד הורים בבית הספר, בת אל בן דוד.
עיריית חולון מסרה בתגובה: "מאגף ההכנסות יפנו אל התושבת לשם המצאת מסמכים ולאחר שאלה ייבדקו תתקבל החלטה בהתאם". בעירייה הוסיפו כי הם מנסים לסייע ככל האפשר לפרנקו באמצעות שירותי הרווחה.