לא בכל יום מתרחשת לידה של שלישייה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בהיריון ספונטני. וזה מה שקרה לקורל זיגדון גואטה. "זה היה ממש נס משמיים", אומרת גואטה. "תמיד חלמתי להיות אמא, הפכתי בבת אחת לאמא לשלושה".
2 צפייה בגלריה
קורל זיגדון גואטה. דימום מסיבי ומנות דם
קורל זיגדון גואטה. דימום מסיבי ומנות דם
קורל זיגדון גואטה. דימום מסיבי ומנות דם
(צילום: אלעד גרשגורן)
קורל (29), מזכירה רפואית ב"מדיקל סנטר" בהרצליה, ועומרי (35), עצמאי בתחום אומנות העץ והברזל, תושבי חדרה, נישאו בנובמבר 2021. חודש לאחר מכן גילתה קורל שהיא בהיריון. "זה היה הרגע המאושר בחיי", היא אומרת, "אבל בשבוע החמישי, כשהלכתי להיבדק, הרופאה אמרה לי שהיא רואה שני שקי הריון והוסיפה שככל הנראה אחד התאומים לא יחזיק מעמד. אני דווקא האמנתי שיהיה בסדר, ובשבוע השמיני, בבדיקת דופק, הטכנאית פתאום שאלה אותי אם אני יודעת מה יש לי. עניתי לה, 'כן, תאומים', והיא אמרה, 'אני שמחה לבשר שיש לך שלישייה'. הייתי בשוק. אין לי מילים לתאר מה עבר עליי באותו רגע".

2 צפייה בגלריה
מחלקת יולדות קורונה בהלל יפה
מחלקת יולדות קורונה בהלל יפה
מחלקת יולדות קורונה בהלל יפה. מקרה נדיר
(צילום: דוברות הלל יפה)

קורל הייתה במעקב היריון אצל פרופ' מוטי חלק, מנהל אגף נשים ויולדות בהלל יפה ומומחה להיריון בסיכון. בשבוע ה-36 הגיעה לבדיקת טרום ניתוח, שם זיהו הרופאים שיש לה פתיחה של 1.5 ס"מ והיא הוכנסה מיד לניתוח קיסרי. הצוות נערך במהירות וב-3 באוגוסט היא ילדה בת במשקל 2.4 ק"ג ושני בנים שכל אחד מהם שקל 1.8 ק"ג.
קראו גם:
"מדובר במקרה נדיר מאוד, שאישה נקלטת באופן טבעי להריון של שלישייה ומחזיקה אותו עד לשבוע 36", אומר ד"ר חיים דוד, מנהל מחלקת יולדות וחדרי לידה, שיילד את קורל. "במהלך הניתוח היולדת סבלה מדימום מסיבי כתוצאה מרחם גדול שלא התכווץ באופן טבעי. במשך לילה שלם קיבלה טיפול במכווצים ובמנות דם לעצירת הדימום הניכר".
בתום התאוששות שנמשכה מספר ימים שוחררו קורל ושלושת ילדיה הביתה, כשהיא מלאת הוקרה לצוות ולפרופ' חלק, "שתמך והאמין בהצלחת ההיריון למרות שרופאים אחרים המליצו על דילול עוברים", היא אומרת. "לא ויתרנו וקיבלנו שלושה ניסים מתוקים להפליא".