מה הקשר בין הזינוק בגניבת אופנועים לבין יולי אוגוסט וחופי הים? ההסבר קשור לפעילות יוצאת דופן של שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) פלסטינים דווקא בתקופה החמה הזו.
2 צפייה בגלריה
גנב אופנוע
גנב אופנוע
גנב אופנוע
(צילום המחשה: Shutterstock)
הנה ההסבר: הקיץ בעיצומו ותל אביב וערי חוף נוספות מוצפות בפלסטינים שב"חים שבאים במטרה אחת – להגיע לים. חוויית הכניסה למים היא מושא התשוקה של מי שגרים בשטחי יהודה ושומרון, ולכל מי שאינו בעל אישור כניסה לשטחי הקו הירוק - האפשרות היחידה היא בהסתננות לתוך ישראל.
המספר העולה של מעצרי גנבי אופנועים ורכבים בעת האחרונה חשף כי יש מי שמנצל את חלום הים של הצעירים הפלסטינים. מעדותם של שני נערים פלסטינים בני 17 מטול כרם עולה כי בתמורה להכנסתם לישראל והבאתם לים, הם "משלמים" בהעברת אופנועים גנובים לשטחים.

2 צפייה בגלריה
חוף הים. להבטיח את שלום הילדים
חוף הים. להבטיח את שלום הילדים
חוף הים
(צילום ארכיון: יריב כץ)

לדברי הנערים, כפי שנמסרו לחוקרי המשטרה, הם הובאו בהסעה לתל אביב, ולאחר שהיה כבר מאוחר והם רצו לשוב לבתיהם בשטחים, הביאו להם אנשי ההסעה את האופנועים הגנובים, כדי שיעבירו אותם לרמאללה. המשטרה עצרה את הנערים עם האופנועים לפני שהספיקו להיעלם איתם בשטחים.

קראו גם:

עם זאת, פגיעתם של אותם שב"חים בביטחון האישי הוא לא רק בגניבת האופנועים. כך, בשבוע שעבר נעצר שב"ח פלסטיני בן 38, על רקע תלונתן של שתי נערות שהאיש נגע בהן במקומות אינטימיים בגופן בשעה ששחה לידן במים. לאחר שיצאו מהים הן הזעיקו את הפקחים שעיכבו אותו עד להגעת השוטרים ולמעצרו.
בחקירתו סיפר כי זאת הפעם הראשונה שלו בים, והוא נסחף מצד לצד, ואולי פגע בבנות מבלי להתכוון לכך. הסבריו של הגבר התרסקו אל מול תלונתן המפורטת של הבנות לגבי האופן בו מישש את גופן והוא הובהל למעצר.