יעקב מזרחי, חבר מועצת העיר חולון לשעבר, תובע את משרד הפנים. בשיחה עם מיינט חולון הוא אומר: "הייתי במשך תקופה ארוכה בדין ודברים עם משרד הפנים. מה שעשו לי זה עוול גדול, חיסלו לי את הקריירה הפוליטית".
2 צפייה בגלריה
יעקב מזרחי
יעקב מזרחי
יעקב מזרחי
(צילום: לינה מיארה)

מזרחי, חבר מועצת חולון היוצאת, הוא דמות ציבורית מוכרת בעיר חולון. בימים אלו הוא משמש כיועץ בהתנדבות לראש העיר הנוכחי בכל הנושא של חניה והאפשרות לגבות תשלום בכחול-לבן ברחבי העיר. בבחירות האחרונות, הוא התמודד לראשות העיר חולון, אולם הסיר את מועמדותו לראשות העיר שבועיים לפני מועד הבחירות, אך רשימתו, "מטרה" שסומנה באות י' – המשיכה להתמודד.
מזרחי ראה שנגרם לו עוול ביום הבחירות, לאחר שחלק גדול מפתקי ההצבעה סומנו ב-X גדול, וכן הבוחרים פשוט בחרו שלא לקחת את הפתק. הוא החל לכתוב בנושא למשרד הפנים ולוועדת הבחירות, מה שהחל בתכתובת ארוכה הלוך ושוב. לאחר שראה שבמשך חודשים רבים תמסורת המכתבים לא מניבה פרי, לפני שבועיים הגיש תביעה לבית המשפט באמצעות עורכי דינו, אילן בומבך ואשר אדרי. בתביעה נטען כי "התנהלות מנהל הבחירות פגעה אנושות בסיכוייו להיבחר, ולכן הוא לא נבחר".
על פי הנטען בתביעה, למרות שהודיע בזמן למנהל הבחירות על הסרת מועמדותו, מנהל הבחירות לא טרח לעדכן את רשימת המועמדים ולהסיר ממנה את שמו של מזרחי. כידוע, רשימת המועמדים היא מסמך רשמי ובולט המפורסם במתחם ההצבעה ומאחורי הפרגוד. אולם במקום זאת, רק בערב שקדם לבחירות מנהל הבחירות הנחה את מזכירי הקלפיות להסיר את שמו של מזרחי מההודעה, והם סימנו X על שמו בכל הקלפיות. עקב מתן ההודעה במועד מאוחר, בחלק מהקלפיות סומן גם בטעות X על פתקי רשימת "מטרה", שבראשותו של מזרחי.
"סימון X על שמו של מזרחי ועל הפתק של רשימתו, גרם לתושבים רבים", כך נטען בתביעה, "לחשוב בטעות שרשימתו למועצת העיר אינה מתמודדת" ולכן, מזרחי טוען למיינט חולון כי לא נבחר למועצת העיר: "נשרפתי לגמרי – הבאתי 700 קולות, ובוודאות יכולתי להכניס לפחות שני מנדטים למועצה. בגלל טעות שלהם, לא נבחרתי".

2 צפייה בגלריה
עיריית חולון
עיריית חולון
עיריית חולון
(צילום: קובי קואנקס)

קראו גם:

במהלך פברואר האחרון, תוך שהוא מודיע על פרישתו למירוץ, מזרחי אף כתב מכתב למצביעיו, שם נאמר בין השאר: "ברגעים אלו, הגעתי למסקנה כי מנהיגות אמיצה מחוייבת למנוע סיבוב בחירות שני ומיותר בחולון, לכן אני מודיע היום על הסרת מועמדותי לראשות העיר חולון, תוך המשך התמודדותי למועצת העיר כדי לפעול עבורכם בקדנציה הקרובה".
מזרחי המשיך: "אני מתחייב כי אעבוד בשיתוף פעולה עם ראש העיר שייבחר, לקידום תוכניות העבודה שאותם הצגתי לציבור במהלך הקדנציה האחרונה וקמפיין הבחירות. נמשיך להילחם על ביטחון התושבים, על בנייה לזוגות צעירים וחסרי דיור וכמובן על תכנית כחול לבן וחנייה אזורית אשר העברתי במועצת העיר וכמובן לשיפור החיים בעיר. מאחל לכולם הצלחה בבחירות ואנא שימרו על שיח תרבותי ונקי".
מזרחי, תושב חולון מזה 55 שנה ופעיל בפוליטיקה המקומית כ-30 שנה, גייס כ-299,700 שקל לטובת הקמפיין השאפתני שלו לראשות עיריית חולון במירוץ הנוכחי, כאשר הרוב המוחלט של הכסף הגיע מכיסו הפרטי, ושאר הכסף הגיע מקרובי משפחתו.
ממשרד הפנים טרם נמסרה תגובה לתביעה.