שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי וראש עיריית חולון מוטי ששון, חתמו היום (רביעי), על הסכם משתל"ם שעתיד לשנות את פני התחבורה הציבורית בעיר. ההסכם החדש צפוי לתת מענה תחבורתי לתושבי העיר חולון, ותכנונו ייצא לפועל כבר בחודשים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
המחשה בלבד
המחשה בלבד
המחשה בלבד
(צילום: קובי קואנקס)
במסגרת ההסכם, חולון תרושת ברשת צירי העדפה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא, שתאפשר להרחיב את שירות התחבורה הציבורית בעיר. במסגרת זאת, ישופר השירות בין חלקי העיר השונים, תתוגבר תדירות האוטובוסים ויורחבו שעות הפעילות.
על פי ההסכם, רשת התחבורה העירונית החדשה תכלול פוטנציאל של כ-20 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית שיבוצעו בטווח הקצר והבינוני, בצירים המרכזיים וברחובות הראשיים של העיר, שיספקו גישה לכל שכונה, וייתנו עדיפות משמעותית לתחבורה ציבורית ולאופניים על פני הרכב הפרטי. עלות ההשקעה בתכנית מוערכת בכ-420 מיליון שקל.
התוכנית כוללת גם שדרוג של פני העיר, הצללת מדרכות, התקנת תאורה, גינון ופיתוח נופי, ושמירה על נגישות ובטיחות, לעידוד ההליכתיות בעיר. בנוסף, יוקמו מסופים וחניוני לילה חדישים, הכוללים עמדות ריענון לנהגים, בשטח כולל של כ-260 דונם.
2 צפייה בגלריה
מיכאלי וששון בעת החתימה
מיכאלי וששון בעת החתימה
מיכאלי וששון בעת החתימה
(צילום: עיריית חולון)
בנוסף, יסללו 8 שבילי אופניים, באורך כולל של 9 קילומטרים ברחובות גולדה מאיר, מנחם בגין, הרוקמים, המנור, המרכבה, ג'סי כהן, התנאים, הבנאים, קראוזה, הס, ז'בוטינסקי, הגליל, מונטיפיורי ומבצע סיני. מסלולי האופניים והתחבורה הציבורית יחוברו ישירות למוקדי ביקוש ובהם תחנת הרכבת, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי בריאות ואזורי בילוי ופנאי.
הסכם משתל"ם לתחבורה שנחתם בחולון, יאפשר לתת עדיפות מלאה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא על חשבון הרכב הפרטי. עם החתימה על ההסכם, חולון מצטרפת לנתניה שחתמה על ההסכם לפני כחודשיים, ולראש העין, שחותמת על ההסכם היום. מדובר בתכנית הדגל של משרד התחבורה, שתיושם בקרוב בערים נוספות בארץ שיבחרו לקדם את התחבורה הציבורית, ועלותה הכוללת נאמדת במיליארדי שקלים.
קראו עוד >>
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "לחולון מגיעה תחבורה טובה יותר, תחבורה שתאפשר לאזרחיות ולאזרחים שלה לנוע בנוחות, ביעילות ובצורה הכי חלקה שיש. אני קוראת לכל ראשי הרשויות להצטרף למיזם החדש של 'הסכם משתל"ם'".
ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "פרויקטים לקידום תחבורה בת קיימא הכרחיים לפיתוח העתידי של העיר חולון. התחבורה הציבורית זה העתיד של מדינת ישראל. הרכבת הקלה, המטרו, מסלולי אופניים ומסלולי הליכה. זה העתיד של כולנו וזה גם חשוב לבריאות הציבור".
לכל העדכונים - חדשות חולון