סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט אליהו בכר, דחה בסוף השבוע שעבר את טענות רשת "מעיין החינוך התורני" השייך לתנועת ש"ס, ובכך בעצם נתן אור ירוק להחלטתו של ראש עיריית חולון, מוטי ששון, לאכלס את בית הספר העירוני הממוקם ברחוב האצ"ל בשכונת תל גיבורים בתלמידות הזרם החרדי הממלכתי הרשמי "בנות מנחם".
1 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
המחשה
(צילום: מוטי קמחי)
בכך באה לסיומה הסאגה שהחלה עם סיום בנייתו של בית הספר העירוני שהיה מיועד לאכלוס תלמידות חרדיות כבר בספטמבר 2021 בתחילת שנת הלימודים הנוכחית.
בדיון קודם בנושא דרש השופט בכר מהעירייה לקבל החלטה מפורטת ומנומקת בהקדם האפשרי. בעקבות זאת, הקימה העירייה ועדה שבדקה את הנושא.
קראו גם >>>
השופט, כאמור, קיבל במלואה את החלטת ראש העירייה בהתאם להמלצות הוועדה ודחה את הטענות על חוסר הוגנות בהרכבה. הוא גם קיבל את המסקנה, שבאפשרות העירייה להעביר את תלמידות החינוך היסודי-חרדי "בנות ציון ובנות יוסף" לבית הספר המתפנה ברחוב קדושי קהיר, עפ"י נהלי משרד הפנים ומשרד החינוך.
השופט בכר דחה את הטענה של רשת מעיין החינוך התורני, כי בית הספר ברחוב קדושי קהיר רחוק יותר עבור כ-300 התלמידות וסמך את ידו על בדיקת הוועדה שקבעה שדווקא בית ספר זה קרוב יותר עבור מרבית התלמידות, מה גם שהגידול במספר התלמידות של תנועת חב"ד לאורך השנים משמעותי יותר.
עוד קבע השופט, כי בתי הספר של תנועת ש"ס אינם מוסד חינוך רשמי, וכי קיים רישיון זמני רק לבית הספר "בנות יוסף". הוא הסכים לטענה, כי תנאי הלמידה במוסדות של רשת מעיין החינוך התורני אינם ראויים, אבל בעיניו הפתרון שהציעה העירייה למעבר לבית הספר המתפנה, בתוספת מבנים יבילים שיפתרו את בעיית העומס, הוא מקובל בהחלט.
השופט גם דחה את טענת רשת מעיין החינוך התורני, כי רק למועצת העיר ולא לראש העיר ישנה הסמכות להחליט החלטות כאלו. "לגופו של עניין ולאחר עיון במלוא טענות הצדדיים, בדין ובפסיקה, הגעתי למסקנה כי החלטת ראש העירייה ניתנה בסמכות".
לכל העדכונים - חדשות חולון