"אין פרוטוקול עבודה למצבים כאלו, בקושי קיבלנו סיוע ובכלל לא ברור איך הגענו למצב הזה, הרי רק לפני 3 שנים המבנה קיבל אישור בטיחות ממנהל ההנדסה, מדוע כעת הוא מתחיל לקרוס?", תושבי בניין 38 ברחוב סרלין בחולון, שנאלצו לברוח בבוקר יום שבת מבתיהם, מפנים טענות חריפות נגד העירייה וטוענים למחדל שעליו הם נאלצים לשלם.
4 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב סרלין לאחר הקריסה
הבניין ברחוב סרלין לאחר הקריסה
הבניין ברחוב סרלין לאחר הקריסה
(צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל )
הדרמה האיומה של דיירי הבניין החלה בבוקר יום שבת. דיירים ששמעו קולות נפץ חזקים, דיווחו לכיבוי האש, ובמקביל הבחינו דיירים נוספים בסדקים שהופיעו בקירות. הבניין פונה בבהילות מדייריו, והוא הוכרז כמבנה מסוכן. אתמול (ראשון) הבניין קרס לחלוטין (צפו בסרטון הקריסה) והדיירים נותרו חסרי כל והמומים.
קראו גם:
"במצב כזה חייב להיות מענה מיידי", טוענת תושבת הרחוב שסייעה למפונים ואומרת: "יש ליד מרכז עירוני ובית ספר, ברגע אחד יכלו לפנות את כולם לשם במקום שהם יעמדו ברחוב עם פיג'מות, בלי מים או שירותים.
לדברים כאלו צריך פרוטוקול מסודר אבל זה באמת לא מפתיע אותי, מבנים רבים ברחוב שלנו עומדים לקרוס, במקום למנות מנהלת מסודרת שתרכז את הנושא ותקדם חיזוקי מבנים ותשתיות להתחדשות עירונית הם עושים תוכניות מתאר. מישהו לוקח בחשבון כמה קשה לקדם לבד תוכניות של פינוי בינוי או תמ"א? עבור האדם הקטן זה כמעט בלתי אפשר, אסור לנטוש אנשים להסתדר עם זה לבד".
4 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב סרלין. סכנת קריסה מיידית
הבניין ברחוב סרלין. סכנת קריסה מיידית
הבניין ברחוב סרלין והסדקים. לפני הקריסה
(צילום: דוברות כב"ה, פרטי)
בנוסף, התושבים מפנים טענות קשות גם נגד אגף ההנדסה בעירייה. "לפני 3 שנים ערכנו תיקונים במבנה ויש לנו חתימה ממהנדס העיר שהבניין בטיחותי, על סמך מה הוא אישר את זה אם תוך 3 שנים הבניין מתחיל לקרוס?", טוענים הדיירים.
4 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב סרלין. הדיירים ברחו
הבניין ברחוב סרלין. הדיירים ברחו
הבניין ברחוב סרלין. הדיירים ברחו
(צילום: קובי קואנקס)
גם דיירי בניין 36 הצמוד, שפונה אף הוא מדייריו כיוון שיש לו קיר משותף עם הבניין שקרס, זועמים על הטיפול: "כל הזמן מתעקשים שמדובר במבנה פרטי, אבל לנו כשכנים אין שום דרך לדעת מה קורה בבניין ליד, זה התפקיד של העירייה לוודא שהבניינים בעיר בטיחותיים, ועכשיו אנחנו משלמים מחיר על חוסר תקשורת בין כולם. מה זה קשור אלינו?".
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע לאחר הקריסה
(צילום: באדיבות תושבים)
מעיריית חולון נמסר בתגובה: מיד עם קבלת ההודעה על המקרה הוקפץ למקום מהנדס מטעם העירייה בליווי צוות מיחידת המבנים המסוכנים העירונית. לא רשומה בעירייה כל פנייה מהעבר לגבי בניין המגורים בסרלין, לא הייתה במקום כל יוזמה של הדיירים לתמ"א 38 או לפינוי בינוי, ולא הוגשה בקשה למידע או להוצאת היתר בנייה בכתובת זו.
במהלך היום טיפלו עובדות סוציאליות משירותי הרווחה בעיריית חולון בדיירים, דאגו להם למזון ולשתייה ובאישור המשטרה נכנסו עם רוב הדיירים להוציא חפצים חיוניים מדירותיהם במהירות.
העירייה פתחה מתקן שהייה זמני באחד מהמרכזים הקהילתיים שצויד במיטות, מזרנים וציוד נוסף כדי לספק להן מענה ראשוני עד שיתארגנו לסידורי מגורים אך התושבים העדיפו להתפנות לבתי קרוביהם. לא נעשתה כל פנייה אתמול מהתושבים לפתוח את פסג"ה ובכל מקרה המקום כבר סגור ונטוש".
לעדכונים - חדשות חולון