שוטר מתחנת חולון, שהורה לרוכב אופניים שעבר ברמזור אדום לעצור, מצא את עצמו מותקף בפראות על ידי הרוכב, עד שנזקק לטיפול רפואי. נגד רוכב האופניים הוגש כתב אישום.
3 צפייה בגלריה
נזקי התקיפה
נזקי התקיפה
נזקי התקיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
בכתב האישום נטען כי האיש, 36, תושב ראשון לציון, רכב על אופניים חשמליים ב־3 באוגוסט בצומת הרחובות מנחם בגין‑ברקת בחולון. באותה עת רכב שוטר מתחנת חולון על אופנוע משטרתי בצומת, כשהוא לבוש במדי שוטר, והבחין ברוכב חוצה את הצומת כשהרמזור בכיוון נסיעתו אדום.
בשל עבירת התנועה, הפעיל השוטר את הסירנה המשטרתית שבאופנועו, התקרב אל הרוכב וסימן לו לעצור. השוטר אמר לרוכב שביצע עבירת תנועה, הורה לו לרדת מהאופניים וביקש ממנו להזדהות.
הרוכב נענה להוראות השוטר, עצר בצד הדרך והזדהה באמצעות צילום של תעודת הזהות שהיה שמור בטלפון הנייד שלו. בהמשך, הזעיק השוטר תגבורת משטרתית כדי לזהות את הרוכב, ועל מנת לרשום לו דוח בגין ביצוע עבירת התנועה.

3 צפייה בגלריה
נזקי התקיפה
נזקי התקיפה
נזקי התקיפה
(צילום: דוברות המשטרה)

בכתב האישום שהוגש בבית משפט השלום בתל אביב על ידי עו"ד קרן אור יעקבסון מפרקליטות מחוז תל אביב, נטען כי על מנת למנוע את הימלטות הרוכב מהמקום, ניסה השוטר להוציא את המפתחות מהסוללה של אופניו. בתגובה תקף הרוכב את השוטר, היכה אותו במכת אגרוף בידו ונטל את המפתחות. השוטר אחז בידו של הרוכב וביקש ממנו להירגע, אך בתגובה דחף הרוכב את השוטר וניסה להימלט מהמקום.

קראו גם:

בהמשך אחז השוטר בחולצתו של האיש וניסה להפילו אל הקרקע, ואז תקף הרוכב את השוטר, והיכה אותו באמצעות מכת אגרוף לסנטר, כשהמפתחות בידיו. השוטר הודיע לרוכב כי הוא עצור בגין תקיפתו. בתגובה, תקף הרוכב את השוטר בפעם השלישית והלם בפניו בשלוש מכות אגרוף, כל זאת כשהוא אוחז במפתחות בידו.

3 צפייה בגלריה
עבר באדום. צומת מנחם בגין‑ברקת
עבר באדום. צומת מנחם בגין‑ברקת
עבר באדום. צומת מנחם בגין‑ברקת
(צילום: קובי קואנקס)

בסמוך לאחר תקיפת השוטר, הגיעו למקום שני אזרחים וסייעו לשוטר בעיכוב הרוכב עד להגעת כוחות המשטרה הנוספים. הרוכב נאזק ונעצר חרף התנגדותו למעצר. כתוצאה מהתקיפה נגרמו לשוטר שבר באפו וחתכים מדממים ליד העין, בסנטר, בלחי ובאפו.
התוקף מואשם בעבירות של גרימת חבלה חמורה, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.
בדיון שהתקיים השבוע בעניינו של הנאשם הסכימו הצדדים כי ניתן להורות על מעצרו באיזוק אלקטרוני ובפיקוח של קרובי משפחתו.