זקוקים בדחיפות לחידוש דרכון אך לא מצליחים לקבוע תור למשרד הפנים? תושב חולון פיתח בוט שיעשה לכם חיים קלים. ניסו מזוז (33) רכש כרטיסים לחופשה בחו"ל לחודש מאי, אך אז גילה כי הדרכון שלו אינו בתוקף הנדרש. מזוז פנה לאתר משרד הפנים, אך גילה כי התאריך הקרוב לתור לחידוש הדרכון הוא רק בחודש יולי.
1 צפייה בגלריה
9,200 רשומים. ניסו מזוז
9,200 רשומים. ניסו מזוז
9,200 רשומים. ניסו מזוז
(צילום פרטי)
קראו גם:
"זה קרה לפני שלושה שבועות ואמרו לי שכל הזמן מתפנים תורים, אז במשך כמה ימים ישבתי על האתר וכל שעה בדקתי אם יש תור פנוי. כל הזמן התעסקתי בזה, אבל מצאתי רק תורים הרבה אחרי הטיסה שלי".
בשלב זה רוב האנשים היו מנסים לדחות את הטיסה או מחדשים את הדרכון בנתב"ג בעלות של כמעט 1,000 שקלים, אך מזוז, מהנדס תוכנה ומנהל צוות דאטה בחברת הייטק, לא נבהל והחליט למצוא פתרון יצירתי.
"צריך להכניס את הפרטים פעם אחר פעם ולקוות לטוב, אז השקעתי בסוף שבוע אחד בערך עשר שעות ויצרתי בוט שסורק ומזהה תאריך פנוי במערכת. זו הפעולה הידנית שביצעתי, רק שהבוט מבצע אותה".
למחרת מזוז כבר מצא תור פנוי בבני ברק, והחליט להפוך את הפיתוח שלו לזמין עבור אחרים.
"הבנתי שנושא התורים לחידוש דרכונים הוא עניין בעייתי בעיקר בשנתיים האחרונות שבהן נפתחו השמיים ואין הרבה תורים פנויים, ובטח עכשיו לקראת חופשת הקיץ", מסביר מזוז.
"למשרד הפנים יש מערכת נוראית וקשה לאנשים להתמיד בחיפוש אחר תורים פנויים. אני מגיע מתחום התוכנה והאוטומציה וכל מה שאפשר להפוך לאוטומטי מעניין אותי. כשהבנתי שזה עובד, פתחתי קבוצות טלגרם לפי אזורים. הבוט שולח לשם כל תור פנוי ומי שתופס ראשון מרוויח. יש שם כבר יותר מ־9,200 רשומים. בניגוד לפיתוחים אחרים אני לא תופס את המקום כי זה לא נראה לי הוגן ‑ רק מתריע עליו. קיבלתי המון פרגונים וגם כמה הצעות ייעול, כי ברור לי שבוט כזה יכול להועיל לעוד שימושים, אז אני חושב עוד לפתח אותו".
רוצים להשתמש בבוט? לחצו על הקישורים לקבוצות הטלגרם שפתח:
מרכז:
צפון:
דרום:
ירושלים והסביבה: