רוכב אופניים נהרג בתאונת דרכים בחולון בתחילת החודש והוא לא הקורבן היחיד שהיה השנה בכבישי העיר. נתונים שמפרסמת השבוע עמותת אור ירוק מראית עלייה משמעותית במספר ההרוגים והפצועים בחולון - ולא רק.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בחציון הראשון של שנת 2021 (ינואר-יוני) נהרגו 182 בני אדם בתאונות דרכים בישראל, עליה של 32% בהשוואה למספר ההרוגים בתקופה המקבילה בשנת 2020 וכן עליה של 14% בהשוואה למספר ההרוגים בתאונות דרכים בתקופה המקבילה בשנת 2019. העלייה במספר ההרוגים באה לידי ביטוי גם בבחינת המספרים בתחום העירוני.
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה הקטלנית בחולון
זירת התאונה הקטלנית בחולון
זירת תאונה קטלנית בתחילת החודש בחולון
(צילום: דוברות מד"א)
קראו גם:
בחולון נפגעו 216 בני אדם בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2021, זאת לעומת 183 שנפגעו בחציון הראשון של שנת 2020. מבין הנפגעים בעיר בחציון הראשון של שנת 2021 שני בני אדם נהרגו. חולון ממוקמת במקום החמישי מבין הערים בהן נרשמה העלייה המשמעותית ביותר. במקום הראשון והשני נמצאות תל אביב וירושלים, אחריהן חיפה ובאר שבע.
לטענת עמותת אור ירוק שחושפת את הנתונים, שנת 2021 מסתמנת עד כה כשנה אדומה וקטלנית בכבישים, אבל דו"ח חדש מיוני 2021 של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) חושף את גודל הכישלון של מדינת ישראל במאבק בקטל בדרכים לא רק בשנה האחרונה אלא גם בשני העשורים האחרונים. מהדו"ח עולה כי במשך שני עשורים מדינת ישראל משתרכת בתחתית מדינות אירופה בשינוי מספר ההרוגים והפצועים קשה מתאונות דרכים.
יחד עם זאת חשוב לזכור כי שנת 2020 הייתה שנת קורונה וסגרים, ולכן מדד ההשוואה איננו מייצג נכונה את כל הנתונים מאחר שמדינות רבות חוו צורות וסוגים שונים של סגרים אשר הורידו באופן משמעותי את נסיעת כלי הרכב. ניתן להעריך כי ישנו קשר ישיר בין הירידה בהרוגים מתאונות דרכים לעוצמת ומשך הסגר בכל מדינה.
כל העדכונים - חדשות חולון